Wereldpolitiek

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Wereldpolitiek

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef: ma 12 sep 2022, 12:07 Het zou interessant zijn de Amerikaanse interventies te vergelijken met die van Rusland en van China. Wie heeft betrouwbare info?
Die gegevens zijn niet voorhanden denk ik. Je zou bij wijze van alternatief het aandeel in de totale wereldwijde militaire uitgaven kunnen vergelijken: 1) de VS 38% 2) China 14% ...5) Rusland 3,1%. Bron: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_c ... penditures
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Duidelijk, het Westen is tot op heden veruit het meest militair actief.

Zonder kennis van het Westerse kolonialisme zijn al deze getallen onbegrijpelijk.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Wereldpolitiek

Bericht door David Bakker »

Grote delen van Oekraïense landbouwgrond zijn vanaf 2014 in handen gekomen van grote Westerse multinationals.

Bron: https://global.ilmanifesto.it/the-truth ... ral-lands/
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

De neo-liberale vrije markt religie is naar haar aard agressief expansionistisch: het moderne kolonialisme.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

fred neerhoff schreef: di 13 sep 2022, 11:01 De neo-liberale vrije markt religie is naar haar aard agressief expansionistisch: het moderne kolonialisme.
Inderdaad. En dat is wereldwijd en als je het toelaat.. doet elk machtsblok het. Belangen in het groot.
Toch heb ik dat dan nog wat liever dan de terreur en destructie van Putin (of wellicht een keer: Xi Jinping).
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Gerard R. schreef: wo 14 sep 2022, 14:17Toch heb ik dat dan nog wat liever dan de terreur en destructie van Putin (of wellicht een keer: Xi Jinping).
Wie niet? De terreur van het Westen bevalt je kennelijk wel.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

fred neerhoff schreef: wo 14 sep 2022, 15:04
Gerard R. schreef: wo 14 sep 2022, 14:17Toch heb ik dat dan nog wat liever dan de terreur en destructie van Putin (of wellicht een keer: Xi Jinping).
Wie niet? De terreur van het Westen bevalt je kennelijk wel.
Nee, ook niet, zoals je kunt teruglezen. :?
De mens(heid) zakt terug naar een zeker niveau, waarvan ik niet had gedacht, dat dat zou gebeuren.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Gerard R. schreef: wo 14 sep 2022, 20:51De mens(heid) zakt terug naar een zeker niveau, waarvan ik niet had gedacht, dat dat zou gebeuren.
En intussen gaat het nergens meer over, behalve dan jouw eindeloze herhalingen van hoe slecht 'de mensheid' volgens jou wel niet is.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Wereldpolitiek

Bericht door Gerard R. »

fred neerhoff schreef: do 15 sep 2022, 12:22
Gerard R. schreef: wo 14 sep 2022, 20:51De mens(heid) zakt terug naar een zeker niveau, waarvan ik niet had gedacht, dat dat zou gebeuren.
En intussen gaat het nergens meer over, behalve dan jouw eindeloze herhalingen van hoe slecht 'de mensheid' volgens jou wel niet is.
Ja, Neerhof wil er niet aan. :?
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wereldpolitiek

Bericht door fred neerhoff »

Het NAVO-EU-gejuich van afgelopen week over het "verslagen Rusland" was angstaanjagend. Angstaanjagend omdat de NAVO-EU geen enkel perspectief biedt op what to do next, uitgezonderd het streven naar een 100% overwinning op Rusland. Geen begin van een toenadering tot Poetin.

Is het nog steeds niet duidelijk dat Poetin serieus moet worden genomen als hij zegt belazerd te zijn door het Westen?

Ik herhaal dat ik de aanval op de Oekraïne scherp veroordeel. Maar de oorzaak van die aanval wegwuiven is misschien nog wel verwerpelijker.
Plaats reactie