nuchter kritisch moet je leren kijken en denken

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: nuchter kritisch moet je leren kijken en denken

Bericht door fred neerhoff »

Zwak.
Samoht Epées

Re: nuchter kritisch moet je leren kijken en denken

Bericht door Samoht Epées »

fred neerhoff schreef: do 04 mar 2021, 14:48
Samoht Epées schreef: do 04 mar 2021, 12:15 Ons kiesstelsel is een gevolg van het door de media altijd podium bieden aan linkse, Nederlands traditioneel ontspoorden en notoire cultuurterroristen.
Onderbouw die stelling eens. En wat versta je onder 'links'? Idem dito voor 'cultuurterroristen'.

Wat of wie in dit verband noemt u nu precies 'zwak', meneer Neerhoff?

Links is het tegenovergestelde van rechts. Was u dat even vergeten?
En cultuurterroristen is een woord wat voor zeer weinig vrijdenkers normaliter nog uitleg nodig heeft. Tenzij de uitleg vrager met zijn 2 vragen een ander doel heeft dan te willen weten wat de schrijver met die 2 woorden bedoelt.
Vult u zelf maar in.
In het Engels is een gezegde dat luidt:
Nót the words, but the meaning of those words in their context has to be the question!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: nuchter kritisch moet je leren kijken en denken

Bericht door fred neerhoff »

Samoht Epées schreef: vr 05 mar 2021, 08:59 Wat of wie in dit verband noemt u nu precies 'zwak', meneer Neerhoff?
Ik noem jouw betoog 'zwak'. Benedenmaats zelfs. Enfin, ik heb het met je gehad.
Samoht Epées

Re: nuchter kritisch moet je leren kijken en denken

Bericht door Samoht Epées »

Onze NL cultureel gebonden waarden en normen zien we helaas ook dramatisch eroderen. Zonder goedvinden worden alle mensen, onbekend en ongeacht hun leeftijd, in de hangjongerentaal aangeschreven en steeds vaker ook toegesproken. Door steeds meer bekende bedrijven en instanties. Lees o.a. hoe Bol.com zijn "klanten zijn koning" benadert. Zelfs ouderen fonds in hun bedelbrieven menen ouderen op eigen initiatief te kunnen tutoyeren.
Onze omgangsnormen zijn ons door onze opvoeders daarin met respect tonen naar iedereen wie we niet kennen zolang we niet hebben afgesproken elkaar te gaan tutoyeren. Zeker niet alles wat tegenwoordig van vroeger gezien, overboord gegooid wordt door die politiek correcte, altijd op vernieuwing uit zoekende engerds. Zonder respect voor iedereen in zijn/haar eigen waarde wordt onze samenleving aldoor onleefbaarder. Ik zie onze samenleving steeds intoleranter en onbeschofter worden naar elkaar. Treurige ontwikkeling hoe de mens naar de einddatum van haar houdbaarheid rent met enorme oogkleppen op.
Samoht Epées

Re: nuchter kritisch moet je leren kijken en denken

Bericht door Samoht Epées »

fred neerhoff schreef: vr 05 mar 2021, 09:59
Samoht Epées schreef: vr 05 mar 2021, 08:59 Wat of wie in dit verband noemt u nu precies 'zwak', meneer Neerhoff?
Ik noem jouw betoog 'zwak'. Benedenmaats zelfs. Enfin, ik heb het met je gehad.
Ik daarentegen voel mij in mijn vrije denken/mening niet in een e.o.a. competitiestrijd, meneer Neerhoff
U wel?

Mijn vrije denken conformeert zich, helaas voor u, niet naar uw 'zwakke of sterke' denkmaatstaf.
Het is spijtig te noemen dat ik u daarin niet tegemoet kan komen, zonder mijn vrije intentie o.a. op dit forum, geweld aan te doen.
Dat zult u mij toch niet euvel duiden?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: nuchter kritisch moet je leren kijken en denken

Bericht door fred neerhoff »

Samoht Epées schreef: vr 05 mar 2021, 11:28Dat zult u mij toch niet euvel duiden?
Nee hoor, voel jij je maar lekker vrij!
Samoht Epées

Re: nuchter kritisch moet je leren kijken en denken

Bericht door Samoht Epées »

Ik ben een filosofisch denker. Filosofie is het voortdurend zoeken naar - en blijven altijd nog vragen naar ieder gezochte en tijdelijk geaccepteerde antwoord.
Daarom is er geen competitie mogelijk op zoek naar de/een gangbare waarheid.
Daar heeft toch iedere denker zijn/haar eigen kijk op. En die is goed voor hen, totdat ze weer in hun voortschrijdende inzichten verder gaan zoeken naar een aldoor 'consistentere' waarachtigheid in een immer door evoluerende maatschappij/samenleving.
Mensen die altijd hysterisch op oorlogspad gaan om hun gelijk te halen hebben niet in de gaten hoe zij gedreven worden door geldingsdrang en door hun eigen onzekerheden over hun eigenwaarde. Hun eigenwaarde hangt af van hun vermeende gelijkhebben.

Lees het boek der boeken van

Aristoteles: Ethica.

Kant's 'Kritik der reinen Vernunft' of

Plato's Politeia!
Samoht Epées

Re: nuchter kritisch moet je leren kijken en denken

Bericht door Samoht Epées »

fred neerhoff schreef: vr 05 mar 2021, 11:49
Samoht Epées schreef: vr 05 mar 2021, 11:28Dat zult u mij toch niet euvel duiden?
Nee hoor, voel jij je maar lekker vrij!
Dank u zeer voor uw losse teugel welke u mij biedt.

Heeft u zelf nog misschien een wijze, vrije gedachte m.b.t. de bedoelde inhoud van mijn altijd voor verbetering in aanmerking zijnde betogen?
Ik zou uw mening daarin zeer waarderen.
Monique

Re: nuchter kritisch moet je leren kijken en denken

Bericht door Monique »

Nu politici vaak niet zo authentiek meer zijn maar door communicatieadviseurs en spindokters geadviseerde buikspreekpoppen, begrijp ik uw twijfel om te gaan stemmen wel. Toch maar wel doen? Op een partij waar u toch enige sympathie voor heeft. Dat is wellicht de minst slechte oplossing. Anders is uw stem weg en die is waardevol in een democratische samenleving.
Samoht Epées

Re: nuchter kritisch moet je leren kijken en denken

Bericht door Samoht Epées »

Mijn intentie is altijd stemmen geweest wanneer er voor mij eenduidig te stemmen valt. Nu zou Esther Ouwehand met haar goede ideeén voor de misbruikte dieren mijn stem krijgen. The more I got to know the people, the more I love the animals.
Wanneer we allemaal weer goed voor de natuur zouden zijn, zal de natuur ook weer van de mens gaan houden. Nu is het wederzijds water en vuur, waarbij wie de winnaar uiteindelijk zal zijn, wij zo niet meer bewust zullen meemaken.
Plaats reactie