Houden vrijdenkers niet van vrijheid van meningsuiting?

Plaats reactie
Monique

Houden vrijdenkers niet van vrijheid van meningsuiting?

Bericht door Monique »

Een kenmerk van vrijdenkerij is vrijheid van meningsuiting. Nu denk ik in het verkeerde gezelschap beland te zijn want er is net een een reactie van mij verwijderd uit een discussie 'Corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?' Het was een normale reactie voorzien van argumenten om een discussie nog eens na te lezen. Er is namelijk een persoon verbannen van dit forum op onjuiste gronden.

Omdat ik al een flauw vermoeden had dat het gewist zou worden (maar nooit had gedacht dat dit bewaarheid zou worden) heb ik de reactie bewaard. Bij deze dus nogmaals:

Hallo meneer Bakker. U meldt zich rijkelijk laat, maar fijn dat u er bent.
Diverse keren is gevraagd waarom er een deelnemer in de ban is gedaan. Daar kreeg in toen geen antwoord op u meldt nu dat het niet is omdat hij een bizarre (uw waardeoordeel) complottheorie verdedigt (doet-ie niet, hij vraagt zich iets af en is blijkbaar niet de enige) maar omdat hij elementaire omgangsregels niet respecteert.
Deze man poneert een stelling en krijgt terug: 'toe maar', 'dom en primitief gezwets','malle suggestie', 'ga eens een boek lezen', 'gefantaseerde bullshit', '' vijandig tegen vreemd' en 'tsja..'
Logisch dat iemand zwaar geirriteerd raakt van zulke neerbuigende waardeoordelen. Hij is gewoon boos als er niet op de inhoud wordt gereageerd en hij gekleineerd wordt en gaat dan terugmeppen. Dat terugslaan (dat beslist niet zachtzinnig is en ook op de persoon is, dat bestrijd ik niet) wordt gezien. De lieden die 'prikten (uw eigen bestuursleden) gaan huilie huilie doen bij de juf (u) en u ziet alleen dat en niet de rol van de aanstichters.

Lees de laatste discussie eens terug met die ogen en ontdek het patroon van (stille) actie en reactie. Wie begon er?
Ik ben benieuwd of u er dan nog hetzelfde over denkt.


Er is mij geadviseerd er nu gelijk een bericht na te plaatsen, zodat dit bericht niet gewist kan worden.
Dat zal ik dan maar doen. Het een bericht over een Nobelprijswinnaar die ook oppert dat het virus resultaat is van menselijke manipulatie. Ik zal niet zeggen dat het waar is, maar het mag toch gehoord worden of niet op een vrijdenkersforum zonder dat er 'tsja' of 'toe maar' volgt?
Laatst gewijzigd door Monique op zo 19 apr 2020, 09:41, 2 keer totaal gewijzigd.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Houden vrijdenkers niet van vrijheid van meningsuiting?

Bericht door David Bakker »

Monique schreef:Een kenmerk van vrijdenkerij is vrijheid van meningsuiting. Nu denk ik in het verkeerde gezelschap beland te zijn want er is net een een reactie van mij verwijderd uit een discussie 'Corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?' Het was een normale reactie voorzien van argumenten om een discussie nog eens na te lezen. Er is namelijk een persoon verbannen van dit forum op onjuiste gronden.
Monique, ik waarschuw je. Als je de omgangsregels blijft negeren krijg jij ook een ban.
Monique

Re: Houden vrijdenkers niet van vrijheid van meningsuiting?

Bericht door Monique »

Grote geruststelling te lezen van meneer Bakker dat het topic waarop de heer Degens werd verbannen niets te maken had met het onderwerp maar alleen en uitsluitend met zijn verbale agressie op de man. Misschien wil de heer Bakker ons dan nog even uitleggen waarom hij een slot op dat topic gezet heeft? Degens in de ban, dan is daarna een slot op zijn topic voor ons een hoogst merkwaardige beslissing zonder als vanzelfsprekend te zien dat zijn topic niet welkom was. Of zien we dit verkeerd? Zijn topic was en is voor ons een vrije gedachte zonder als een absolute zekerheid door hem geponeerd.
Plaats reactie