corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

David Bakker schreef:
wilfred degens schreef:Je weet kennelijk niet wat platvloers schelden inhoud. Zeker is, dat ik niet platvloers op je scheld wanneer ik je als enige in je leven een spiegel voorhoud. Alsof jij geen aanleiding geeft voor mijn terugkaatsen van jouw vuile ballen. Doe nou niet zo puberaal zielig, maar verander je manier van inhoudsloos afserveren van wat ik vrij denk. Jouw schofferingen alleen op mij persoonlijk wegen gelijk op met mijn "platvloerse" repliek daarop. Zo te zien vinden de verborgen lezers het wel grappig.
Nogmaals: what goes around comes around. Wanneer jij je naar mij behoorlijk gedraagt, doe ik dat zeker naar jou en naar je evenknie hagenaars. Probeer het anders eens uit als je kunt!
Ik kan en wil nog normaal en met respect naar jou doen, kan jij dat ook voor iedere andere vrijdenker dan hoe jij ergens over denkt? Laten we het doen!
Degens gedraag je. Dit laatste waarschuwing. Volgende keer krijg je een ban.
Aangezien ik nieuw ben op dit forum: wat is precies een ban?
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag wat een ban precies is. Moet deze deelnemer nu naar Elba? Als ik invul wat het is, dan wordt hem nu de mond gesnoerd. Waar staan jullie criteria over wat wel en niet mag? Hebben jullie een beleid zoals bij kranten waarbij bijv. seksistische en/of racistische bijdrages geweerd worden bij ingezonden brieven? Zo ja waar staat dat?
Nu lijkt het volstrekte willekeur: hij geeft aan dat hij niet begonnen is maar alleen terugslaat, waarom krijgt hij dan een ban en die ander niet? Hij steekt zijn hand uit en die ander niet. Die weigert zijn gedrag aan te passen.
Telt dan alleen het gif van de deelnemer die verbannen is?
In jullie eigen uitgangspunten staat dat politieke correctheid het product is van conformisme en angst om af te wijken binnen eigen kring. En naarmate politieke correctheid het gevolg is van een groter taboe, zal de druk tot gehoorzaamheid navenant groter zijn, en komt het vrije woord onder druk te staan....
Lastig hoor, hoe alles zich tot alles verhoudt, maar willekeur is niet op zijn plek.

@ Beide heren: ook in de uitgangspunten van dit forum: de Gulden Regel.
Behandel de ander zoals jezelf behandeld wil worden. Invullen naar eigen normen en waarden, maar misschien een goede leidraad?
Mvg. Juffrouw Ooievaar
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door David Bakker »

Monique schreef: Aangezien ik nieuw ben op dit forum: wat is precies een ban?
Degens kreeg een laatste waarschuwing. Deelnemers krijgen een ban indien elementaire omgangsregels bij herhaling worden overtreden.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door David Bakker »

Monique schreef:Ik heb nog geen antwoord op mijn vraag wat een ban precies is. Moet deze deelnemer nu naar Elba? Als ik invul wat het is, dan wordt hem nu de mond gesnoerd. Waar staan jullie criteria over wat wel en niet mag? Hebben jullie een beleid zoals bij kranten waarbij bijv. seksistische en/of racistische bijdrages geweerd worden bij ingezonden brieven? Zo ja waar staat dat?
Nu lijkt het volstrekte willekeur: hij geeft aan dat hij niet begonnen is maar alleen terugslaat, waarom krijgt hij dan een ban en die ander niet? Hij steekt zijn hand uit en die ander niet. Die weigert zijn gedrag aan te passen.
Telt dan alleen het gif van de deelnemer die verbannen is?
In jullie eigen uitgangspunten staat dat politieke correctheid het product is van conformisme en angst om af te wijken binnen eigen kring. En naarmate politieke correctheid het gevolg is van een groter taboe, zal de druk tot gehoorzaamheid navenant groter zijn, en komt het vrije woord onder druk te staan....
Lastig hoor, hoe alles zich tot alles verhoudt, maar willekeur is niet op zijn plek.

@ Beide heren: ook in de uitgangspunten van dit forum: de Gulden Regel.
Behandel de ander zoals jezelf behandeld wil worden. Invullen naar eigen normen en waarden, maar misschien een goede leidraad?
Mvg. Juffrouw Ooievaar
Leest u zelf zijn bijdragen door, en ontdek dat Degens bij herhaling begint met op de persoon te spelen, en niet op de bal. En dat, omdat hij een met reden omkleed weerwoord krijgt
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

Nou weet u,
ik hou het hier maar bij. Ik zie gekibbel over en weer tussen de verschillende heren. Mag af en toe ook een beetje. De discussies over topvrouwen en Poch waren juist zo interessant omdat de meningen zo ver uit elkaar lagen. Ze hebben niet voor niets zo veel lezers gehad, denk ik.
Persoonlijk zou ik ook erg geirriteerd raken als iemand mij min of meer beschuldigd van 'vreemdelingenhaat' als ik iets opper over Chinezen...
Ik denk dat ik mij maar even solidair verklaar met de banneling en ook vrijwillig in ballingschap ga.
Daag.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

Doe vooral wat je niet laten kan.

Enne, met Degens heb ik niet geredetwist als het om de zaak Poch gaat. Wel met Hagenaars. Enfin, lees de discussie zelf even terug voordat je je oordeel velt. En wat die "topvrouwen" van Degens betreft, daar was zijn insteek onversneden seksistisch, zó erg zelfs dat ik zijn stellingen infantiel begon te vinden en vond dat ze tegengesproken moesten worden. En natuurlijk wist ik al langer dat er vrouwen zijn die zich dat seksisme graag laten welgevallen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

De vroegere PVV'er en tot de islam bekeerde Arnoud van Doorn, tegenwoordig lid van de Haagse gemeenteraad, heeft onlangs via Twitter een link gelegd tussen de uitbraak van het coronavirus en het feit dat er in Israëlisch laboratorium wordt gewerkt aan een vaccin. https://niw.nl/arnoud-van-doorn-beschul ... ronavirus/

Ik stel zijn antisemitische complot denken op dezelfde lijn als zouden de Chinezen het coronawapen hebben ontwikkeld en ingezet. Meestal weet je precies uit welke hoek de wind waait...
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

fred neerhoff schreef:De vroegere PVV'er en tot de islam bekeerde Arnoud van Doorn, tegenwoordig lid van de Haagse gemeenteraad, heeft onlangs via Twitter een link gelegd tussen de uitbraak van het coronavirus en het feit dat er in Israëlisch laboratorium wordt gewerkt aan een vaccin. https://niw.nl/arnoud-van-doorn-beschul ... ronavirus/

Ik stel zijn antisemitische complot denken op dezelfde lijn als zouden de Chinezen het coronawapen hebben ontwikkeld en ingezet. Meestal weet je precies uit welke hoek de wind waait...
Huh...? Verklaar u nader? Uit welke hoek waait de wind? Dit zijn suggestieve insinuaties nergens op gebaseerd. Heel erg fris ook, omdat iemand zich niet meer kan verdedigen.
@Geachte moderator: Mag dit wel? Het lijkt mij niet meer dan redelijk dan dat deze schrijver ook gemuilkorfd wordt.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

Uit welke hoek de wind waait? Complot theorieën hebben altijd betrekking op een veronderstelde vijand.

Goed lezen, juffrouw: Degens kreeg een laatste waarschuwing, geen ban.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

Nog een "interessante" suggestie: Chinezen beschuldigen Amerika van het coronavirus wapen.
https://www.groene.nl/artikel/volgens-c ... 4-71438457

Hieruit: Peking – "Voor wie het nog niet wist: de coronapandemie stamt niet uit Wuhan maar uit de VS. In oktober werd het virus uitgezaaid door de Amerikaanse deelnemers aan de Militaire Wereldspelen in Wuhan. Dat waren geen militaire atleten maar biologische krijgers. Het bewijs? De Amerikaanse ploeg haalde bijna geen medailles en verbleef in de buurt van Wuhans wildebeestenmarkt, voor zover bekend de eerste besmettingshaard. Op het zwaar gecensureerde Chinese internet kan deze complottheorie ongehinderd voortwoekeren. De fanatiekste aanhanger, Zhao Lijian, is woordvoerder, tevens onderdirecteur voorlichting, van het Chinese ministerie van Buitenlandse Zaken."

Hoe dwaas moet je zijn om hierin te geloven?
Gesloten