corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

Ik gooi mijn kompas nooit zomaar even op zulke theorieën. Niemand, buiten mogelijk strategisch belanghebbenden, weet precies waar het virus zijn oorsprong vond. Wanneer er iets geheim is en men de media toch iets wil laten schrijven, is dat voor Janalleman een prima antwoord. Vleermuis op civetkat en vandaar in de mens. Hoe vaag kan een verklaring nog meer zijn. Daar was toch niemand getuigen van? Het onzichtbaar virus op de vleermuis 'zag' iemand op de civetkat springen en die iemand volgde die civetkat tot die geslacht werd, waarop het virus, nog steeds onzichtbaar voor het blote oog, zich in de longen van de mens drong? Ook goedemorgen dr. Wim van der Poel :lol: .

Incubatietijd .......?
Wel of niet ook via kinderen overdraagbaar.....?
Na besmetting wel of geen immuniteit.....?
Hoelang na de besmetting nog gevaar van virus overbrenging bij de kwetsbare mens.....?
Zulke wapens zoeken machthebbers, die al bewezen hebben weinig tot niets op te hebben met de rechten van de mens.
Allemaal een Chinees militair geheim óf puur angst fata morgana's?
Onderschat de motivaties niet. Toegegeven: nog geen enkel bewijs.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

Sorry hoor, van mij mag je denken wat je wilt - lekker vrij hè? - maar ik geef er geen cent voor. Dom en primitief gezwets, dat vind ik er van. En ga eens een boek lezen....
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

Wat dacht je zelf Neerhoff, iemand geïnteresseerd in wat jij ervan vindt en wat je dan maar gaat doen? Volkomen irrelevante zelfoverschattende info in de ruimte! Je boek Wikipedia schrijft nog niets over het corona. Lastig voor je Neerhoff? Ik begrijp dat.
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

Heren, gaan we katten over en weer? :D
Laatst gewijzigd door Monique op di 17 mar 2020, 20:21, 4 keer totaal gewijzigd.
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

@Degens: China heeft er zelf toch ook bijzonder veel last van. Waarom zou het geen toeval zijn? Shit happens. Maar uw hypothese is wel iets om in het achterhoofd te houden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

Monique schreef:Ik had vanochtend in mijn postvak een uitnodiging om woensdag as om 20.00 uur massaal te applaudisseren voor onze zorghelden. Ik werd daar een beetje bibberig van.
A. die mensen doen gewoon hun werk. Ze zijn goed beschermd en iedereen werkt weleens over of extra hard. Daarvoor verdienen ze elke dag een pluim net als alle andere werknemers.
Je stapt er wel makkelijk overheen dat ziekenhuis-medewerkers een groter gezondheidsrisico lopen dan veel andere beroepsgroepen.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

Monique schreef:@Degens: China heeft er zelf toch ook bijzonder veel last van. Waarom zou het geen toeval zijn? Shit happens. Maar uw hypothese is wel iets om in het achterhoofd te houden.
Ik ben toch met dit topic van geen enkele zekerheid uitgegaan? Mijn zeker niet onmogelijke vermoeden heeft een wapenwedloop achtergrond. Van daaruit geredeneerd kan de plotselinge wereldwijde verspreiding vanuit een uit de hand gelopen laboratorium test geweest zijn, of een zeer geraffineerde militaire aanval op de wereldeconomie. U en niemand weet waardoor deze uitbraak van het onbekende, overdraagbare virus veroorzaakt is. En of de Chinezen wel een geheim virusremmend antwoord voor eigen bevolking heeft. Militaire wapengeheimen zijn doorgaans topgeheim.
Als vrijdenker hoopte ik hier zonder onbeschofte reacties te kunnen schrijven wat ik over veel zaken in het leven denk. Dat lijkt ook weer in dit topic niet mogelijk. Die ongelikte wilde zwijnen van Toni Boltini die hier hebben leren schrijven, zijn voor de meesten van de ingeschreven vluchtelingen de reden van hun vertrek van deelname op dit forum.
Uw reactie van 'katten over en weer' is door uw prille begin op dit forum een heel vet understatement. Lees maar vanaf mijn start 2015 op dit forum, waarin ik altijd pas secondair terug schop. Oorzaak, gevolg! Jammer maar dat is hier kennelijk niet anders.
Ja hagenaars en Neerhoff, ik weet het, ik hoef hier niet mijn bullshit te blijven schrijven, blablabla. Je kan iedere reactie van deze heren voorspellen wanneer ze het topic onderwerp niet in de Wikipedia kunnen vinden. 'Intellectuele' erosie leidt tot dit soort sociaal gestoord wangedrag.
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

fred neerhoff schreef:
Je stapt er wel makkelijk overheen dat ziekenhuis-medewerkers een groter gezondheidsrisico lopen dan veel andere beroepsgroepen.
Weet ik niet. Ik vind applaudisseren gewoon goedkoop. We maken er 'een momentje' van. Ook DWDD deed eraan mee. Wat zijn we opeens toch saamhorig in dit land. Gelooft u het? Zo'n medewerker is goed beschermd net zoals zijn collega die bijv bestralingsdeskundige is, dat ook is elke dag. Tjsa even geen negentotvijfmentaliteit voorlopig, maar iedereen is uit zijn comfortzone. Alsjeblieft geen hysterie niet in negatieve als in positieve zin. En elke dag respect voor elkaar.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:U en niemand weet waardoor deze uitbraak van het onbekende, overdraagbare virus veroorzaakt is. En of de Chinezen wel een geheim virusremmend antwoord voor eigen bevolking heeft. Militaire wapengeheimen zijn doorgaans topgeheim.
Dit is de kern van veel complottheorieën. Het is onmogelijk de waarheid, noch de onwaarheid van jouw stelling te bewijzen.

Precies zoals dat het geval is bij het vliegende spaghettimonster (ik heb geen zin om alles uit te leggen, zie bijvoorbeeld Wikipedia).
wilfred degens schreef:Als vrijdenker hoopte ik hier zonder onbeschofte reacties te kunnen schrijven wat ik over veel zaken in het leven denk. Dat lijkt ook weer in dit topic niet mogelijk.
Nee Degens, kennelijk is jouw zieltje veel te teer voor een openbaar forum als dit. Je moet dan niet van suiker zijn als je tegengesproken wordt.

Als jij op dit forum schrijft "Laat de vrouw weer accepteren een vrouw te zijn, zoals zij van nature voor de hetero man bestemd waren" en ik je derhalve het prototype van een seksist noem, dan interpreteer jij mijn vaststelling als een belediging, en begin je wild om je heen te schelden. Zelfs nadat ik je gewezen heb op de letterlijke betekenis van 'seksist' ga je daar ongeremd mee door. Maar met je grote bek ontgaat het je dat jij degene bent die begint met ordinaire vuilspuiterij. Primitief en ordinair, vind ik dat.
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

https://www.lc.nl/buitenland/China-begi ... gle.com%2F

Zo'n bericht als dit past anders best in de theorie van forumdeelnemer Degens. Vooral ook dat laatste zinnetje: 'wij zullen niet langzamer zijn met de ontwikkeling van een vaccin'.

@Neerhoff: waarom moet je bij vrijdenken altijd uit zijn op waarheid? Juist als je vrijdenkt mag je dat toch even loslaten? En waarheid is niet het enige. Volgen de filosoof Habermas bestaan er verschillende discoursen: waarheid, normatieve juistheid en waarachtigheid.
Het paradigma van waaruit deelnemer Degens denkt lijkt mij wat breder dan dat van de meeste mensen en ik zou dat koesteren op dit forum. Ik ben zelf ook geneigd mij heel erg vast te houden aan de mij voorgeschotelde al geframede realiteit en zou willen dat ik dat los kon laten om mijn hersens eens echt te laten kraken.
Gesloten