corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

Wat zou het mokken van het proletariaat voor praktische zin hebben?
Verveling is niet het ergste. Als jij echt in je portemonnee wordt geraakt omdat je je werkzaamheden niet meer kunt uitvoeren maar nog wel de huur van je bedrijfspand moet betalen en je werknemers, ga je letterlijk kopje onder. Je kunt je even voegen maar algauw ga je je achter de oren krabben en vraagt je af of het middel wellicht niet erger is dan de kwaal. Jij bent dan slachtoffer van corona, niet qua gezondheid maar wel economisch: er komt gewoon geen geld meer binnen!!!

Ik denk dat de regering angst en volkswoede heeft willen voorkomen die was ontstaan als er hier in korte tijd meerdere kwetsbare mensen dood waren gegaan. Maar er kan echt ook volkswoede komen van mensen die nu economisch het slachtoffer worden. En wat als men er genoeg van heeft dat men zijn eigen brood niet meer mag verdienen en gewoon het cafe, yogacentrum, of fitnessruimte weer open gooit om de eigen financiele ondergang af te wenden. Die mensen betalen een hoge prijs hoor, veel hoger dan onze hulpverleners die gewoon voor hun zeer nuttige werk betaald worden en in ieder geval niet in onzekerheid verkeren of ze wel inkomsten hebben. Heel benieuwd overigens waar werknemers/werkgevers mee komen vandaag. Hoop dat het een goed plan is.
En wij als consument: als iemand rugpijn zou hebben wil die naar de fysio. Niet erg als het even niet kan, maar na een tijdje is het begrip op en begint het gemopper. Blijft dat beheersbaar?
En Rutte heeft toch ook gezegd dat wij het virus is grote mate 'moeten' krijgen. Dat lukt zo niet als wij ons bijna nergens meer mogen vertonen. Het is nogal tegenstrijdig allemaal.

De Aziatische groet lijkt mij een prachtig alternatief. En wil je toch handen schudden, kun je net als vroeger ook mooie zijden handschoentjes aan doen. Het verbaasde mij dat Maxima dat niet deed op het staatsbezoek in Indonesie. Maar misschien ook maar gewoon normaal doen en zsm immuun worden?
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door hagenaars »

De opstandigheid en het verzet door regels te negeren zie ik nog niet zo gauw optreden. We zijn toch allemaal kwetsbaar?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

We dwalen een beetje ver af van het topic onderwerp.
1) Met zo'n virus leg je de hele wereldeconomie plat.
2)Wanneer dit vooropgezette ondermijningsstrategie is, hebben de Chinezen wel hun antivirus voor hun eigen belangrijk bevonden mensen.
3) Hoe pak je je overbevolking aan en hoe wordt je daarbij de alleen heersende wereldeconomie/wereldmacht?
Doem gedachten! Maar toch niet om niet mee te nemen in de vraag, "Waar komt dit onaantastbare, onbekende nieuwe virus uit China vandaan? Waar is het begonnen en wie is daar verantwoordelijk voor? In militaire kringen zal hierover al zeker uitvoerig aandacht besteed worden.
Zou kunnen betekenen, dat China de rest van de wereld in stilte de oorlog verklaard heeft.
Zal er tóch een keer van komen. Arme kinderen en kleinkinderen met zulke toekomstverwachtingen.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op di 17 mar 2020, 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door hagenaars »

U hebt een rijke fantasie. De chinezen hebben al een antivirus voor hun leidinggevenden en andere hoogwaardigen. Toe maar...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U hebt een rijke fantasie. De chinezen hebben al een antivirus voor hun leidinggevenden en andere hoogwaardigen. Toe maar...
Mijn reacties zijn zeker niet voor een aftandse "toe maar..." robot bedoeld.
Die reageert zelfs nog pruttelend en krakend van ellende op een forumtopic wat hij als een malle suggestie beschouwt.
Den Haag, gooi die computer gestuurde robot hagenaars met zijn "toe maar..." herhalingen op de schroothoop. Dat ding functioneert op dit forum alleen nog maar storend.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U hebt een rijke fantasie. De chinezen hebben al een antivirus voor hun leidinggevenden en andere hoogwaardigen. Toe maar...
Mijn reacties zijn zeker niet voor een aftandse "toe maar..." robot bedoeld.
Die reageert zelfs nog pruttelend en krakend van ellende op een forumtopic wat hij als een malle suggestie beschouwt.
Den Haag, gooi die computer gestuurde robot hagenaars met zijn "toe maar..." herhalingen op de schroothoop. Dat ding functioneert op dit forum alleen nog maar storend.
Graag een meer eigentijdse infiltrant die zijn missie beter weet te verbergen. Voor jullie en de trouwe reaguurders op dit open forum zoveel beter.
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

hagenaars schreef:De opstandigheid en het verzet door regels te negeren zie ik nog niet zo gauw optreden. We zijn toch allemaal kwetsbaar?
Juist, we zijn allemaal kwetsbaar en in dat soort situaties kiezen mensen juist voor zichzelf uiteindelijk. Vandaar dat ik die zogenaamde solidariteit zo wantrouw, dat 'wij-gevoel' net als het en het klap, klap, klap voor de hulpverleners. Wacht gewoon eens af of iedereen nog zo 'positief' is als er straks mogelijk echte schaarste is. En of je dan ook nog klapt voor hulpverleners als die je komen vertellen dat je moeder van 8o het ziekenhuis niet in mag. (Hoop het niet dat dit soort zaken gebeuren natuurlijk.) Nou is het nog nieuw en onwennig maar de lol gaat er gauw vanaf hoor.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door wilfred degens »

U reageert uitgebreid op een ander topic onderwerp, namelijk zoiets als: Wat zijn de gevolgen allemaal van dit virus in de wereld. Ik wil graag bij mijn tot nog toe nergens beschreven vermoeden blijven. Er zit waarschijnlijk meer achter dit plotselinge Chinese virus, wat indien mijn vermoedens op werkelijkheid berusten, wij nooit uit de militaire geheimen in het openbaar zullen krijgen.
Ik roep de goede vrijdenkers uit het 8 jarig verleden van dit vrijdenkers forum op, hun gedachten hierover met iig mij te willen delen. Inhoudelijke reacties lees ik graag en zal ik met respect beantwoorden.
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

wilfred degens schreef:We dwalen een beetje ver af van het topic onderwerp.
1) Met zo'n virus leg je de hele wereldeconomie plat.
2)Wanneer dit vooropgezette ondermijningsstrategie is, hebben de Chinezen wel hun antivirus voor hun eigen belangrijk bevonden mensen.
3) Hoe pak je je overbevolking aan en hoe wordt je daarbij de alleen heersende wereldeconomie/wereldmacht?
Doem gedachten! Maar toch niet om niet mee te nemen in de vraag, "Waar komt dit onaantastbare, onbekende nieuwe virus uit China vandaan? Waar is het begonnen en wie is daar verantwoordelijk voor? In militaire kringen zal hierover al zeker uitvoerig aandacht besteed worden.
Zou kunnen betekenen, dat China de rest van de wereld in stilte de oorlog verklaard heeft.
Zal er tóch een keer van komen. Arme kinderen en kleinkinderen met zulke toekomstverwachtingen.
Interessante hypothese. Maar het schijnt overgebracht te zijn van een vleermuis op een civetkat die in een mensenomgeving is gebracht en daar onhygienisch is geslacht. Zie http://www.scientias.nl voor een interview met dr. Wim van der Poel (Wageningen). Chinese regering weet dat er onhygienisch wordt geslacht maar het lukt niet dit in de hand te krijgen.
In landen met goede hygiene zou het virus harder toeslaan staat ook in dat artikel maar dat verbaasd me want ik hoor via via dat het in India ook niet hard toeslaat.
Monique

Re: corona een uit de hand gelopen Chinees wapen?

Bericht door Monique »

En eeh.. afdwalen mag als je een vrijdenker bent. Toch?!
Een spreuk van Loesje: wie niet durft te verdwalen vindt nooit nieuwe wegen.
Gesloten