Onbekend Rusland en zijn leiders

Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Onbekend Rusland en zijn leiders

Bericht door Gerard R. »

https://www.hln.be/buitenland/poetin-ha ... ~afabe520/
De Russische president Vladimir Poetin heeft een strijdlustige toespraak gehouden in Sint-Petersburg. Hij had het over “het einde van het tijdperk” waarin één land zijn wil kan opleggen aan anderen landen. In de nieuwe wereldorde zullen “machtige en soevereine staten” zoals Rusland de regels opstellen. Zijn toespraak werd wel even uitgesteld vanwege een cyberaanval.
Zo langzamerhand komt de aap uit de mouw.
Gewone drang tot hegemonisme, waar de Sovjets vroeger het Westen (al dan niet terecht) van beschuldigden.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Onbekend Rusland en zijn leiders

Bericht door Gerard R. »

En knap tribaal...
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Onbekend Rusland en zijn leiders

Bericht door Gerard R. »

Het heeft er veel van dat Putin de Chinezen gaat ge- of mis-bruiken voor zijn avonturen.
Er gaan een paar duizend Chinese militairen oefenen in Rusland. En naar verluidt wordt er gefluisterd over WO 3.
Ik schat dat dat laatste een beetje bangmakerij is, daar lijkt de Russische Leider ook goed in geworden.
Maar je weet maar nooit met dergelijke onstabiele factoren...


edit: [ /quote] weggehaald.
Laatst gewijzigd door Gerard R. op za 25 feb 2023, 21:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Onbekend Rusland en zijn leiders

Bericht door David Bakker »

Gerard R. schreef: do 18 aug 2022, 21:52 Het heeft er veel van dat Putin de Chinezen gaat ge- of mis-bruiken voor zijn avonturen.
Er gaan een paar duizend Chinese militairen oefenen in Rusland. En naar verluidt wordt er gefluisterd over WO 3.
Ik schat dat dat laatste een beetje bangmakerij is, daar lijkt de Russische Leider ook goed in geworden.
Maar je weet maar nooit met dergelijke onstabiele factoren...
Ik denk dat het eerder andersom is. Een geopolitieke blunder van formaat van het Westen om Rusland in de armen van China te drijven.

Zo is China - dankzij Westerse sancties - in staat gesteld om goedkoop grondstoffen in Rusland in te kopen en is daarmee nog concurrerender geworden. India idem dito.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Onbekend Rusland en zijn leiders

Bericht door Gerard R. »

David Bakker schreef: za 20 aug 2022, 21:39
Gerard R. schreef: do 18 aug 2022, 21:52 Het heeft er veel van dat Putin de Chinezen gaat ge- of mis-bruiken voor zijn avonturen.
Er gaan een paar duizend Chinese militairen oefenen in Rusland. En naar verluidt wordt er gefluisterd over WO 3.
Ik schat dat dat laatste een beetje bangmakerij is, daar lijkt de Russische Leider ook goed in geworden.
Maar je weet maar nooit met dergelijke onstabiele factoren...
Ik denk dat het eerder andersom is. Een geopolitieke blunder van formaat van het Westen om Rusland in de armen van China te drijven.
O... denk niet dat ik enthousiast ben over wat Trump is begonnen (en Biden repareert het niet, Pelosi, en mogelijk anderen wrijven nog eens fors zout in de wonde...) Maar dat neemt niet weg, dat Rusland volgens mij geen goede bedoelingen met China heeft. Met India ook niet zo... Ik kijk voortdurend goed wat de Russen uitstralen en dat is heel gevaarlijk, voor alle staten ter wereld. Rusland streeft naar wat ik mij wel kan voorstellen en waar ze vroeger altijd het Westen van beschuldigden b.v. via hun Radio Moskou uitzendingen, maar wat alleen maar crashes kan opleveren in de huidige setting.
Zo is China - dankzij Westerse sancties - in staat gesteld om goedkoop grondstoffen in Rusland in te kopen en is daarmee nog concurrerender geworden. India idem dito.
Ja, maar met Russen kan ik mij dus niet voorstellen, dat daar nu of op termijn niet een forse tegenprestatie voor zal worden verlangd. Niets voor niets, zeker tegenwoordig niet bij Russen... "Als je niet vóór ons bent ben je tegen ons". De Amerikanen hebben ons in Europa ook steeds gewaarschuwd voor onze afhankelijkheid van dat gas en olie, waar wij natuurlijk niet aan wilden.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Onbekend Rusland en zijn leiders

Bericht door Gerard R. »

Volgens Putin heeft hij het gevaar voor een kernoorlog duidelijk groter gemaakt met zijn aanvallen op Ukraine.
Ja, ik weet wel wat hij bedoelt... Maar hoe is het nou wérkelijk..? Of zouden wij nóg slechter geïnformeerd zijn
dan zijn volk? Of slechter dan hij en zijn volk samen...? :idea: :idea:
Er is toch duidelijk iets met de hersens aan de hand.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: Onbekend Rusland en zijn leiders

Bericht door Gerard R. »

Misschien wacht hij wel op de mogelijke terugkeer van zijn fan Donald Trump...
Die wordt toch niet al te fors aangeklaagd op dit moment.
Ik had iets veel krachtigers verwacht...
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Plaats reactie