Boekstijn start Ja-campagne sleepwetreferendum

hagenaars

Re: Boekstijn start Ja-campagne sleepwetreferendum

Bericht door hagenaars »

Je moet niet jij-bakken, Bakker, we hebben het over de vraag of Poetin agressor is, of was en dat kan aangetoond met de drie genoemde voorbeelden.
hagenaars

Re: Boekstijn start Ja-campagne sleepwetreferendum

Bericht door hagenaars »

Over Libië. Het begon met een opstand tegen het gruwel regiem van Assad. Dan komt IS om de hoek kijken, daartegen moest opgetreden, zoals de Veiligheidsraad vroeg...Het lijkt erop dat Assad heeft gewonnen, maar zijn land ligt in puin.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Boekstijn start Ja-campagne sleepwetreferendum

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De bevolking van Georgië en Oekraïne hebben zelfbeschikkingsrecht, volgens het V.N. handvest. Als zij kiezen niet meer onder Russische suprematie te leven, dan is dat hun goed recht. Toch? Wie de agressor is, wordt zo al snel duidelijk.
Ha ha, ook De Hoop Scheffer had buiten de waard gerekend, zoals hij nu zelf inziet.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Boekstijn start Ja-campagne sleepwetreferendum

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:we hebben het over de vraag of Poetin agressor is.
Nee, dat is jouw obsessie.

Het onderwerp is het sleepwetreferendum.
hagenaars

Re: Boekstijn start Ja-campagne sleepwetreferendum

Bericht door hagenaars »

Nee, Fred, dat zie je echt verkeerd. Onze David wijst op een boeiend artikel van zijn hand. Inderdaad over die wet en het referendum, maar in dat artikel wijst hij de lezer erop dat Boekestijn ( "De positie van Boekestijn, die in Elsevier opvallend vaak waarschuwt voor Poetins expansiedrift, is in dit kader duidelijk.") waarschuwt voor de expansiedrift van Poetin en dat opvallend vaak doet.
Daar viel mijn oog op en zo ontstond dit draadje. Ik heb, denk ik, geen obsessie hoor. Maar die expansiedrift is, geloof ik, wel aanwezig en dat toon ik dan gewoon even aan.
hagenaars

Re: Boekstijn start Ja-campagne sleepwetreferendum

Bericht door hagenaars »

David, ik heb het artikel van Robert Bridge inmiddels gelezen. Hij ziet weinig in de NATO defensie inspanning, begrijp ik. Maar hij doet dat onder andere door Rusland verkeerd te begrijpen. Ik citeer:
"But all that is ancient history compared to what is happening today. Under the guise of 'Russia aggression,' a concept that was peddled to the unsuspecting masses based on the fake news of a Russian 'invasion' of Ukraine and Crimea, compounded by claims that Russia somehow swayed the 2016 US presidential elections, US-led NATO has dropped all pretensions and declared open season on Russia. Combined with Donald Trump's empty threat that the US would exit NATO if member states did not start spending more on defense (2 percent of annula GDP), Eastern Europe has become a veritable hothouse of paranoia-driven militarization."

Wel die visie vind ik naïef en is feitelijk onjuist. Het is echt geen lulkoek (fake news.) dat Rusland de Krim heeft geannexeerd, Oekraïne en Georgië met "illegale" troepen is binnengevallen en de bewoners van Estland, Letland en Litouwen de stuipen op het lijf heeft gejaagd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Boekstijn start Ja-campagne sleepwetreferendum

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:David wijst op een boeiend artikel van zijn hand. Inderdaad over die wet en het referendum, maar in dat artikel wijst hij de lezer erop dat Boekestijn ( "De positie van Boekestijn, die in Elsevier opvallend vaak waarschuwt voor Poetins expansiedrift, is in dit kader duidelijk.") waarschuwt voor de expansiedrift van Poetin en dat opvallend vaak doet.
Nou ja zeg, het is toch eenvoudig te verifiëren dat Boekestijn jouw obsessie met Poetin deelt?

Iedere boerenlul kan snappen dat Poetin de Krim (met 72 % etnische Russen) never meer laat schieten. En wie zou hem daarin ongelijk geven? Moet hij volgens jullie dan lijdzaam toezien dat de NAVO naast zijn militaire zeebasis Sebastopol positie neemt, terwijl jullie niet protesteerden dat Amerika Kiev heeft opgekocht?

Erg opvallend inderdaad!
hagenaars

Re: Boekstijn start Ja-campagne sleepwetreferendum

Bericht door hagenaars »

Lees jij wel wat ik schrijf? Wat Boekestijn doet moet hij weten. Het is niet zo dat elk gebied met een bepaalde bevolking automatisch daarom geannexeerd kan worden, maar dat snap jij wel, denk ik...

Ik geef een tip: "Het Vredespaleis is de zetel van het Permanent Hof van Arbitrage, het Internationaal Gerechtshof van de Verenigde Naties, de Haagsche Academie voor Internationaal Recht, de Bibliotheek van het Vredespaleis en de Carnegie Stichting." Wikipedia
Laatst gewijzigd door hagenaars op wo 28 feb 2018, 17:08, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Boekstijn start Ja-campagne sleepwetreferendum

Bericht door hagenaars »

Kiev opgekocht? Verklaar je nader.

De Russen hadden een pachtovereenkomst met Oekraïne voor de haven van Sebastopol.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Boekstijn start Ja-campagne sleepwetreferendum

Bericht door fred neerhoff »

Op 28 februari jl. zat AIVD-baas Rob Bertholee in het Tv-programma De Wereld Draait Door aan tafel bij Mathijs van Nieuwkerk. “Tafeldame” was Hanneke Groenteman. Onderwerp: de nieuwe Wet op de inlichtingen- en veiligheidsdiensten (de sleepwet) waarover op 21 maart 2018 onder de bevolking een referendum wordt gehouden. https://dewerelddraaitdoor.bnnvara.nl/media/382725

Volgens Bertholee zou alle in het geheim verkregen informatie onder de nieuwe wet in goede handen zijn bij zijn AIVD, want, zo stelde hij, in laatste instantie staat de AIVD onder ministeriële controle (wat had hij anders moeten zeggen?).

Maar op grond van haar Joodse afkomst knapte Groenteman op dit ultieme argument volledig af. En gelijk had ze!

Overigens werd er geheel aan voorbij gegaan dat de “sleepwet” de AIVD ook wil voorzien van een eigen DNA-databank, om bijvoorbeeld zelfmoordterroristen te identificeren. https://www.groene.nl/artikel/de-dna-ve ... 6-71438457
Plaats reactie