Het grote Islam dilemma.

Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Dirk »

Tree Fhinker schreef:Ook op de Spelen in Rio zie je dat de Islamitische wereld laat zijn geen respect te hebben voor "normen en waarden" buiten Islam. Het islamitische ego is heel groot.
het islamitische ego is heel groot? hoe dat zo?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

Dirk schreef:
Tree Fhinker schreef:Ook op de Spelen in Rio zie je dat de Islamitische wereld laat zijn geen respect te hebben voor "normen en waarden" buiten Islam. Het islamitische ego is heel groot.
het islamitische ego is heel groot? hoe dat zo?
Op de spelen zijn al weer meerdere incidenten geweest waarbij zeer onsportief gedrag werd getoond naar Israelische spelers.

Daarnaast zijn moslims continu beledigt, maar wanneer mag de niet islamitische wereld eens beledigt zijn?
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

Ik ben benieuwd welke onsportieve acties jegens de Israëlische deelnemers er gemeld zijn. En wat daar aan gedaan is. Volgens mij moet beledigd met een d...Ik wil u graag een keertje beledigen, hoor...(Inmiddels heb ik de gevallen gelezen, jammer allemaal. ) Zou dat nu jihad zijn?
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Dirk »

Tree Fhinker schreef:
Dirk schreef:
Tree Fhinker schreef:Ook op de Spelen in Rio zie je dat de Islamitische wereld laat zijn geen respect te hebben voor "normen en waarden" buiten Islam. Het islamitische ego is heel groot.
het islamitische ego is heel groot? hoe dat zo?
Op de spelen zijn al weer meerdere incidenten geweest waarbij zeer onsportief gedrag werd getoond naar Israelische spelers.

Daarnaast zijn moslims continu beledigt, maar wanneer mag de niet islamitische wereld eens beledigt zijn?
ik ben een enorme tegenstander van "israël". ik zet het ook tussen aanhalingstekens omdat ik vind dat het niet bestaat, als men spreekt over "israël" , dan bedoelt men wat mij betreft een illegale staat die tevens terroristisch is. dat is mijn standpunt gezegd zodat u mij in de toekomst misschien beter begrijpt.

desalniettemin vind ik mensen mensen en als men als burger de hand uitsteekt, dien je die te beantwoorden, al zeker in de sport. het is een domme, onlogische actie die niets of niemand goed doet. als je dan zo anti "israël" bent, speel dan geen spel tegen hen of de vertegenwoordigers van hen. maar ook dat is een bescheiden mening.

ook vind ik dat je niets op het conto van islam mag zetten of minstens niet alleen op moslims (zij komen ook voor landen uit), ook andere sporters zijn oneerlijk. ik hoef het fenomeen doping niet te noemen denk ik.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

Dirk schreef: ik ben een enorme tegenstander van "israël". ik zet het ook tussen aanhalingstekens omdat ik vind dat het niet bestaat, als men spreekt over "israël" , dan bedoelt men wat mij betreft een illegale staat die tevens terroristisch is. dat is mijn standpunt gezegd zodat u mij in de toekomst misschien beter begrijpt.
Waarop baseer je "illegaal" en "terroristisch"?
Dirk schreef:ook vind ik dat je niets op het conto van islam mag zetten of minstens niet alleen op moslims (zij komen ook voor landen uit), ook andere sporters zijn oneerlijk. ik hoef het fenomeen doping niet te noemen denk ik.
Ik heb het over een zeer onfatsoenlijke actie, jij hebt het over "vals spelen". Dat zijn 2 verschillende dingen.
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Dirk »

de palestijnen is nooit gevraagd over de oprichting van een israel zoals het er nu ligt.

beiden zijn onfatsoenlijk
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

Dirk schreef:de palestijnen is nooit gevraagd over de oprichting van een israel zoals het er nu ligt.
Zo gaat dat vaak met "oorlogen", daarnaast. De Joden hebben ook argumenten om het gebied op te eisen. Zo kunnen de Joden anderen ook als bezetters zien. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar het is zoals het is.

De hele kwestie is niet echt mijn ding, heb er ook niet echt een mening over.
Dirk schreef: beiden zijn onfatsoenlijk
Specifiek gezien is het een onfatsoenlijk, en het ander onsportief. Het is wel weer de zoveelste keer dat Moslims zich weer in de kijker zetten, op zeer negatieve wijze.
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

In de eerste helft van de vorige eeuw werd het geluid van de Arabische Palestijnen goed gehoord, hoor. De Britten namen hun belangen waar. In het verdeelplan van de U.N. in 1947 werd het grootste deel van Palestina toegewezen aan de Arabieren, de Joden kregen een veel kleiner deel. Toch accepteerden zij. Maar dat gold niet voor de Arabische bewoners, zij verklaarden de oorlog en verloren die. Ook de volgende oorlogen liepen slecht af voor de Arabische zaak. Zij wilden geen vrede maar de vernietiging van het inmiddels gestichte Israël.
De status van Israël is heel erg duidelijk, een overweldigende meerderheid van de U.N. erkende de nieuwe staat. Aan die situatie is niets meer gewijzigd.
Dirk
Berichten: 45
Lid geworden op: zo 07 aug 2016, 07:39

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Dirk »

Tree Fhinker schreef:
Dirk schreef:de palestijnen is nooit gevraagd over de oprichting van een israel zoals het er nu ligt.
Zo gaat dat vaak met "oorlogen", daarnaast. De Joden hebben ook argumenten om het gebied op te eisen. Zo kunnen de Joden anderen ook als bezetters zien. Je kunt het er niet mee eens zijn, maar het is zoals het is.

De hele kwestie is niet echt mijn ding, heb er ook niet echt een mening over.
Dirk schreef: beiden zijn onfatsoenlijk
Specifiek gezien is het een onfatsoenlijk, en het ander onsportief. Het is wel weer de zoveelste keer dat Moslims zich weer in de kijker zetten, op zeer negatieve wijze.
het is jammer dat die kijker van westerse makelij is ;)
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

Dirk schreef:het is jammer dat die kijker van westerse makelij is
Want een kijk die op de koran is gebaseerd is beter?
Plaats reactie