Het grote Islam dilemma.

Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Voor zover ik weet is Pim Fortuyn niet door een moslim gedood.
Dat zeg ik toch ook niet, waarom is dat relevant?
We moeten de zaken een beetje uit elkaar houden,
Dat geldt enkel voor jezelf, jij haalt weer alles erbij dat er los van staat, dus zeg het tegen jezelf!
lijkt mij. Wij zij een vrij en zeer welvarend land,
Steeds minder hoor, aan alle kanten wordt vrijheid en welvaart ingeleverd om het 's landsvreemden naar de zin te maken. Dus het stokje van je stokpaardje krijgt steeds meer houtrot en is aardig snel aan het wegrotten.
Daarnaast is onze vrijheid en welvaart geeneens het stokpaardje dat jij er in meent te zien. Om het welvarend en vrij te houden moet je bedreigende ideologie buiten de deur houden, ipv massaal invoeren.
er zijn hier geen gewelddadigheden voor zover ik weet.

Tijd voor Hans Anders of een blindengeleide hond zou ik zeggen dan.
Wel blijven opletten natuurlijk.
Dan zul je eerst eens moeten leren de realiteit aan te nemen en je roze wolk bij het grof vuilzetten, of je zelfingenomenheid een rotschop geven.,
Denk met zijn mosliminspiratie, heeft nauwelijks twee gestolen zeteltjes en de peilingen geven geen verbetering van die score aan.
Je zei eerder
We moeten de zaken een beetje uit elkaar houden,
Alweer dat domme en weinig vrije islamofobe gepraat.
.

Islamofobie is een leugen, dat had ik al uitgelegd(maar ja, jij leest niks he?) Een aantoonbaar terechte angst is geen fobie.
.( Islamofobie, een neologisme, is de angst voor en af­keer van al­les wat met de islam te ma­ken heeft. Vaak wordt deze term gelinkt aan haat of vooroordelen jegens of discriminatie van moslims. )
Je begrijpt er zelf helemaal niks van.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef: Jij bent hier niet in de positie om anderen een lesje te leren.
Dat leek mij ook ja, laat hem maar zwijgen en opletten, dan eens gaan nadenken. Want hij kan zelf echt nog heel veel leren van een ander.
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

@ Tree Finker: U schreef, ik citeer: " In wezen gebeurde er hier met Fortuyn en Wilders wat er binnen islam gebeurd met "ongelovigen." U haalt zaken door elkaar, schreef ik.

Een lesje leren? Grappig...Ik heb niet de illusie dat u tot iets dergelijks in staat bent. U zendt, ontvangen lukt niet. Uw gescheld, wel, ik slaap er niet minder door...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:@ Tree Finker: U zendt, ontvangen lukt niet. Uw gescheld, wel, ik slaap er niet minder door...
Grappig dat je mijn repliek op jouw opmerkingen over de moord op Fortuyn en jouw gebruik van de term "islamofobie" geheel negeert. Slaap lekker Hagenaars, ontvangen lukt je kennelijk niet.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

@ Tree Finker: U schreef, ik citeer: " In wezen gebeurde er hier met Fortuyn en Wilders wat er binnen islam gebeurd met "ongelovigen." U haalt zaken door elkaar, schreef ik.
Je snapt het duidelijk weer eens niet, je trekt weer helemaal de verkeerde conclusie, zoals zo vaak kan ik inmiddels wel zeggen. Ik ga niet eens de moeite nemen het je uit te leggen, heeft toch geen zin, ga jij maar gauw weer slapen, daar heb je het nogal vaak over. Dat is ook het beste wat een dromer als jij kan doen, slapen. Welterusten Hagenaarling.
hagenaars schreef: Een lesje leren? Grappig...Ik heb niet de illusie dat u tot iets dergelijks in staat bent. U zendt, ontvangen lukt niet. Uw gescheld, wel, ik slaap er niet minder door...
Man wat een ego heb jij zeg, gatver. Had je maar half zoveel inzicht. Je bent echt een kleuter.
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

Naamgrapjes zijn verboden! Er wordt hier doorgaans netjes gedebatteerd. En schelden kan ook al niet...Terzijde, u wenst mij meer en niet minder inzicht toe, hoop ik?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Er wordt hier doorgaans netjes gedebatteerd.
Daar heb ik bij jou anders erg weinig van gemerkt, heel erg weinig. Je oogst wat je zaait Hagenaars, je gedraagt je zelf ronduit onbeschoft naar mij.
hagenaars

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door hagenaars »

Er zijn nog twee puntjes waar ik op moet reageren, sorry Neerhoff. 1. Van der Graaf heeft nooit willen zeggen waarvoor hij schoot...Hij was een dierenactivist, dus...* 2. Verwerping van de islam als levensbeschouwing is natuurlijk van harte o.k., maar alle moslims over een kam scheren en daarmee onduidelijke en extremistische politiek voeren dat noem ik islam fobie. Veel te sterke en onlogische angst voor gelovige en minder gelovige moslims,,,

* ... Het citaat is afkomstig uit een door de AIVD afgeluisterd telefoongesprek van 8 januari 2002, toen Fortuyn nog lijsttrekker was van Leefbaar Nederland. In dat gesprek werd door een milieuactivist gezegd: "Hij (Fortuyn) moet dood!" Nadat de spreker erop attent gemaakt werd dat men afgeluisterd werd, corrigeerde hij zichzelf en zei: "Ik bedoel natuurlijk monddood."[ ... Uit Wikipedia.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:, maar alle moslims over een kam scheren.
Kan prima, het is namelijk erg afhankelijk van wat je zegt. Stel je "Alle Moslims plaatsen de Koran boven alles", dan kan je daar niks tegeninbrengen. Het moslimschap komt voort uit de Koran, en die Koran bepaald de voorwaarden. Stel je de Koran niet boven alles, dan verloochen je de Koran. Je bent dan geen Moslim volgens datgene wat je tot Moslim maakt.

Dus je cliche kun je bij deze zien als ontkracht!

daarmee onduidelijke en extremistische politiek voeren dat noem ik
Niks onduidelijks aan. Je kunt geen trouw zweren aan 2 systemen wanneer deze lijnrecht tegenover elkaar staan.

De Koran is zeer helder en strikt, en is daarbij zeer agressief, haatvol en discriminerend jegens alles dat niet Moslim is.

Dat past niet in een "vrij" land.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Het grote Islam dilemma.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Van der Graaf heeft nooit willen zeggen waarvoor hij schoot...
Zelf verklaarde Volkert van der Graaf, blijkens het uiteindelijk vonnis: "Ik erken dat ik op 6 mei 2002 te Hilversum [slachtoffer] heb doodgeschoten. (...). Ik zag [slachtoffer] als een gevaar voor de samenleving. Ik zag voor mijzelf geen andere mogelijkheid dan wat ik heb gedaan. (...)" Zie http://www.volkertvandergraaf.net/
Plaats reactie