Waarom viert hypocrisie hoogtij in Nederland?

hagenaars

Re: Waarom viert hypocrisie hoogtij in Nederland?

Bericht door hagenaars »

Nee, daar ben ik het als vrijdenker natuurlijk niet mee eens.

Er zijn en blijven gelukkig altijd gelovige mensen, zij dansen en springen en neuken op hun manier. De staat hanteert het beginsel dat ieder op zijn eigen wijze gelukkig moet worden. De kreet, het parool is van Frederik II van Pruisen, https://de.wikipedia.org/wiki/Friedrich_II._(Preußen) https://de.wikipedia.org/wiki/Friedrich_II._(Preußen) in meinem reich soll jeder nach seiner facon selig werden

Trouwens, maar geheel terzijde: Wat bedoelt u met verbinden?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Waarom viert hypocrisie hoogtij in Nederland?

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:
Er zijn en blijven gelukkig altijd gelovige mensen,
Hoezo "gelukkig"?
De staat hanteert het beginsel dat ieder op zijn eigen wijze gelukkig moet worden
Moet worden? En zo simpel is het niet. Een ieder mag geluk op zijn/haar eigen wijze invullen is een betere omschrijving denk ik. Maar er zijn grenzen, en die worden vaak ook juist door religie getreden.


[/quote]Trouwens, maar geheel terzijde: Wat bedoelt u met verbinden?[/quote]
Door de feiten te accepteren op basis van onderbouwing, in tegenstelling tot maar respect moeten blijven houden voor elke mening die op pure fictie gebaseerd lijkt te zijn en geen enkel empirische onderbouwing heeft hou je juist verdeeldheid in leven. Verbinden van "de mensheid" is dan praktisch onmogelijk.
hagenaars

Re: Waarom viert hypocrisie hoogtij in Nederland?

Bericht door hagenaars »

Ik ben democraat en word gelukkig als ik diversiteit waarneem. (Nu weet ik nog niet wat u met verbinden bedoelt, weet u het zelf wel? )
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Waarom viert hypocrisie hoogtij in Nederland?

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Ik ben democraat en word gelukkig als ik diversiteit waarneem.
Wat wordt een democratie beter van in religie? Religie/Theisme gaat uit van een niet onderbouwde sprookjesfiguur. Dat verdeelt enkel. Waarom moet een "democraat" daar per definitie voor zijn? Er zijn legio redenen om juist niet voor religie/theisme te zijn. Daarnaast is
word gelukkig als ik diversiteit waarneem
Wel een heel ondoordachte stelling. Diversiteit is niet per definitie iets goeds noch slechts. Diversiteit is enkel verscheidenheid. Meer niet. Afhankelijk van welke visies en meningen er mee gepaard gaan kan je kijken of het een aanvulling is in een democratie of juist een vervuiling er van. Pedofielen zorgen ook voor diversiteit, maar dat kun je toch niet als iets positiefs zien, of wel? En er zijn nog veel meer voorbeelden die geen positieve aanvulling zijn op een democratie. Met name ideologieen/religie die geen goede intenties hebben met de democratie.


(Nu weet ik nog niet wat u met verbinden bedoelt, weet u het zelf wel? )
Dat komt waarschijnlijk (weet het wel zeker) omdat je mijn reacties niet leest!!
hagenaars

Re: Waarom viert hypocrisie hoogtij in Nederland?

Bericht door hagenaars »

Twijfel is inderdaad niet uw sterkste punt. Hebt u verder nog iets?
Laatst gewijzigd door hagenaars op wo 22 jun 2016, 01:00, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Waarom viert hypocrisie hoogtij in Nederland?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik ben democraat en word gelukkig als ik diversiteit waarneem.
Je wordt dus ook gelukkig van gerechtvaardigde EU-kritiek? Dacht het niet. Waarom zo hypocriet?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Waarom viert hypocrisie hoogtij in Nederland?

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Twijfel is inderdaad niet uw sterkste punt. Hebt verder nog iets?
Je bent echt de weg kwijt.
hagenaars

Re: Waarom viert hypocrisie hoogtij in Nederland?

Bericht door hagenaars »

De EU heeft niets met onze afgesloten discussie te maken en het is ook geen ethische kwestie, we bespreken hier uitsluitend ethische kwesties.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Waarom viert hypocrisie hoogtij in Nederland?

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:De EU heeft niets met onze afgesloten discussie te maken
Dat jij bent uitgepraat, wil nog niet zeggen dat een ander dat ook is hoor.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Waarom viert hypocrisie hoogtij in Nederland?

Bericht door fred neerhoff »

Het is hypocriet om enerzijds diversiteit toe te juichen en anderzijds stug weg te blijven kijken bij elke gerechtvaardigde kritiek op jouw geloofsdogma's (EU-critici hebben een andere mening dan jij).
Plaats reactie