PASEN, EEN BIZAR CHRISTELIJK FEEST

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: PASEN, EEN BIZAR CHRISTELIJK FEEST

Bericht door fred neerhoff »

Voel je weer eens verheven? Succes ermee!
hagenaars

Re: PASEN, EEN BIZAR CHRISTELIJK FEEST

Bericht door hagenaars »

Goed lezen en genieten.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: PASEN, EEN BIZAR CHRISTELIJK FEEST

Bericht door fred neerhoff »

Dat autoritaire zit bij je ingebakken Hagenaars. Beetje zielig is het wel.
hagenaars

Re: PASEN, EEN BIZAR CHRISTELIJK FEEST

Bericht door hagenaars »

Lullig commentaar. Weet je weer niets beters?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: PASEN, EEN BIZAR CHRISTELIJK FEEST

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:het is de muziek (van J.S. Bach, fn) die de verheven religieuze sentimenten (Die jij verafschuwt) oproept.
Voel jij je met de passie muziek van J.S. Bach maar rustig verheven hoor. Ik heb er schijt aan.
hagenaars

Re: PASEN, EEN BIZAR CHRISTELIJK FEEST

Bericht door hagenaars »

Je mist veel. Wat wel jammer is.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: PASEN, EEN BIZAR CHRISTELIJK FEEST

Bericht door fred neerhoff »

Moet je die schijnheilige koppen zien (van bijvoorbeeld regeringsfunctionarissen) die officiële Bach uitvoeringen rondom Pasen bijwonen. Er is er niet 1 die durft te zeggen dat 'tie het shit vindt. Ze voelen zich allemaal verheven, haha.

Je bent gewoon een meeloper Hagenaars.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: PASEN, EEN BIZAR CHRISTELIJK FEEST

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Haha, muziek is natuurlijk niet verdacht maar het genieten van de bijbehorende teksten wel. Verder is m.i. de muziek niet los te zien van J.S. Bach's teksten. http://www.nadro.nl/mark/matthaus_passion.html
Gewoon genieten van de muziek en niet te veel nadenken over die tekst. Lukt mij prima. En gezien het feit dat Bach soms dezelfde muziek onder verschillende teksten plaatste kan je m.i. muziek en tekst wel degelijk loskoppelen, zie ook: viewtopic.php?f=12&t=356&p=5020&hilit=w ... rium#p5018
hagenaars

Re: PASEN, EEN BIZAR CHRISTELIJK FEEST

Bericht door hagenaars »

...een meeloper...Ik heb even naar de definitie gekeken op Wikipedia, daar val ik niet onder.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: PASEN, EEN BIZAR CHRISTELIJK FEEST

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Gewoon genieten van de muziek en niet te veel nadenken over die tekst.
Opmerkelijk, die weerstand tegen de demythologisering van J.S. Bach's passions. Het is immers een helder gegeven dat Pasen niet los gezien kan worden van het lijden van een mens (Jezus). Zoals de betekenis van een mooi geschilderd hakenkruis direct gekoppeld is aan de nazi's. En die verhevenen maar zingen uit volle borst....
Plaats reactie