Associatieverdrag met Oekraine

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

Je onderschat de anti-EU sentimenten hopeloos. Zelfs wegkijkers en politiek correctelingen beginnen door te krijgen dat er iets helemaal fout zit met Frau Merkel. Nog niet zo lang geleden gaf ze nog toe dat het multiculti project mislukt is, terwijl zij kort daarop haar vluchtelingen lokroep aan hele EU dicteerde. Verder snapt iedereen inmiddels dat er iets helemaal fout gaat met de monetaire EU politiek.
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Laten we maar even proberen een schatting te maken, de helft van de nee stemmers is tegen de EU...Het percentage nee stemmers bleek zestig procent van de opkomst van ruim dertig procent. Dat is nou niet bepaald een overtuigende categorie.

Dan het multiculti project. ik vind dit wel een bruikbare omschrijving: "Multiculturalisme is een maatschappelijk en politiek standpunt waarbij men gelijkwaardigheid veronderstelt van verschillende culturele, etnische en godsdienstige gemeenschappen binnen een bepaald afgebakend bestuurlijk gebied.[1] Meestal worden etnisch en godsdienstig verschillende gemeenschappen bedoeld. Multiculturalisme wordt als ideologie vaak gecontrasteerd met assimilatie en integratie. Sommige aspecten van multiculturalisme vloeien voort uit eerbiediging van de grondrechten voor individuen, zoals die in de Nederlandse en Belgische Grondwet zijn vastgelegd. Andere aspecten zijn daarmee in strijd." Citaat Wikipedia.

Ik geef je de noot 1 er even bij: " Vergelijk Van Dale: Multiculturalisme of multiculturaliteit is een maatschappelijke en politieke ideologie waarbij men uitgaat van gelijkheid van verschillende culturele gemeenschappen binnen een bepaald afgebakend bestuurlijk gebied."

Er wordt in politieke en economische kringen verschillend gedacht over de ruim geldpolitiek van de ECB. Ik denk dat ongeveer de helft van de mensen in die kring nadrukkelijk tegen die ruim geld poilitiek is...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

Je moet je niet blind staren op stemmen tellerij. Dat onderschat namelijk de politieke dynamiek. Vooral kritische omslag punten worden gemist.

En dan Frau Merkel's multiculti project: zoek even op wat zij er zelf over zei.

M.i. is Frau Merkel binnen de EU één van de grootste onderdrukkers van de vrije meningsuiting.
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Ja, natuurlijk moet je het dynamisch bekijken, maar de aantallen mensen met die standpunten moeten we niet overdrijven...Ik had haar redevoering voor de jongeren al bekeken. Als er ruim tien procent de AfD steunt, dan is het veel. Het AfD is ook een sterk verdeeld huis...Je weet dan minder dan vijf procent in Duitsland moslim is?

Je moet me helpen, Frau Merkel als meningsonderdrukker? Waar doel je op?
Laatst gewijzigd door hagenaars op za 16 apr 2016, 08:05, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door fred neerhoff »

1 boerka vernietigt meer dan 10 westerse vrijheden.

Ik begrijp dat jij mijn kwalificatie van Frau Merkel niet kunt plaatsen, vandaar deze aanwijzing: wegkijkers en politiek correctelingen zijn de vijanden van het vrije woord.
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Ik ben het niet met jou eens, het dragen van een boerka valt best mee, de mijne zit lekker ruim ...Frau Merkel legt het vrije woord geen strobreed in de weg. Zij draagt haar boerka thuis, na het douchen, lekker fris. Im Kanzleramt.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door David Bakker »

hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

Mensen zoals Chris de Ploeg die termen als empirische geschiedenis gebruiken om hun gelijk te halen zou ik een beetje in de gaten houden...Het betwiste verdrag is al grotendeels in werking, door 27 landen én Oekraïne geratificeerd, wat moet ons kikkerlandje nu nog? Ik heb gisteren naar een deel van het debat geluisterd en gekeken, Nederland staat als we niet uitkijken lelijk in zijn hemd.
hagenaars

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door hagenaars »

We mogen Mark Rutte wel dankbaar zijn dat bij hem het "nee" tegen de Nederlandse ratificatiewet inzake het (internationale) associatieverdrag met Oekraïne geen "nee" is en zeker geen definitief einde van het associatieverdrag zal betekenen. De S.P. en de P.V.V. kunnen ons nog meer vertellen...Over de draaikonten van het CDA en D66 wil ik het in dit verband natuurlijk niet hebben.

Theodor Holman, Het Parool 14 april. Zo vervals je een referendum.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Associatieverdrag met Oekraine

Bericht door David Bakker »

Hoe meer ik verdiep in het AV hoe bozer ik word. De bevolking van Oekraïne wordt er niet veel wijzer van. Het zijn vooral de oligarchen die er van profiteren: https://www.ftm.nl/artikelen/wie-profit ... tieakkoord

Ik vraag me af of dit soort artikelen in MSM verschijnen zoals NRC en Parool.
Plaats reactie