Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

@ Neerhoff. Er waren drie getuigen die gehoord hadden dat de Argentijn mensen in zee gegooid had. De Argentijnen die een proces voorbereidden wilden deze vermeende dader graag hebben en vroegen Spanje om uitlevering. Dat jij de drie NSB-ers noemt vind ik een tikkeltje over de top.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

@ Degens. De minister van Justitie hoefde helemaal niets in elkaar te zetten. Het werd voor hem gedaan. Door diplomaten op zoek naar daders. Trouwens ook bemiddeling was niet nodig.
Overdrijf u niet een beetje? Niemand wist dat het onderzoek in Argentinië acht jaar zou duren. Dat is trouwens ook niet de verantwoordelijkheid van de Nederlandse overheid.
Aan de orde is slechts een uitspraak over eventuele schadevergoeding.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:@ Degens. De minister van Justitie hoefde helemaal niets in elkaar te zetten. Het werd voor hem gedaan. Door diplomaten op zoek naar daders. Trouwens ook bemiddeling was niet nodig.
Overdrijf u niet een beetje? Niemand wist dat het onderzoek in Argentinië acht jaar zou duren. Dat is trouwens ook niet de verantwoordelijkheid van de Nederlandse overheid.
Aan de orde is slechts een uitspraak over eventuele schadevergoeding.
. Bent u nou ook nog naïef, of een geregisseerde notoire leugenaar? Ik zou bijna vragen welke rol u daarin gespeeld hebt op uw zgn kennis afgaande op al uw raadselachtige regie details. Welke verantwoordelijkheid had Nederland dan bij de gevangenschap in Thailand van een op schuldig bevonden veroordeelde Nederlandse witwas en drugssmokkelaar? Om die man recentelijk vrij te krijgen heeft volgens ingewijden zelfs onze koning nog succesvol moeite voor hem gedaan. Hij zat nog maar 5 jaar als veroordeelde misdadiger! Vergeten, meneer hagenaars? Wat heeft dat humanistisch denken bij uw nuchter denken en de juiste verbanden weten te leggen toch gedaan? Of weet u allemaal wel beter.....
Laatst gewijzigd door wilfred degens op vr 13 mar 2020, 13:43, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Er waren drie getuigen die gehoord hadden dat de Argentijn mensen in zee gegooid had.
En de minister van justitie Hirsch Balling geloofde die drie NSB'ers natuurlijk op hun woord.

En zou Hirsch Ballin de NSB'ers niet geloofd hebben, maar wel de Argentijnen waardoor hij volgens de overlevering gechanteerd zou zijn, dan ook had deze Hirsch Ballin justitieel onderzoek moeten laten doen naar de geloofwaardigheid van die drie NSB'ers.

In elk scenario loog deze Hirsch Ballin er maar op los en offerde de mens Poch op voor een 'hoger belang'. Een belang dat uitsteeg boven het belang van de Argentijnen.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

Daarom zit er veel meer achter deze uitlevering van de, van oorsprong geboren en nationaliteit behoudende Argentijnse Julio Poch, met ook een NL paspoort. Waar blijven de mediaspeurders? Of wordt het politiek gevoelige drama Julio Poch 8 jaar ten onrechte achter slot en grendel als niet belangrijk genoeg gevonden voor de empathisch oppervlakkige lezers en kijkers? Dat weiger ik te geloven. Ik verwacht spoedig nieuwe onthullingen, die ons duidelijkheid zullen verschaffen op al de nog onbeantwoorde, maar essentiële vragen.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Ik ben benieuwd welke onthullingen u verwacht. Het gaat, moet u bedenken, om een schadeclaim. De minister van Justitie hoefde niets te geloven. De misdaden in Argentinië werden hier ten lande zeer ernstig genomen. De Argentijnen gingen de zaak onderzoeken en berechten, goed nieuws. Daar werkten we graag aan mee...
Wat u vergeet Degens is de ernst van de vermeende misdaden. Mensen verdoven en uit een vliegtuig gooien, dat is niet mis.
Dat is natuurlijk heel wat anders dan een drugshandelaar en wit wasser...
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Ik ben benieuwd welke onthullingen u verwacht. Het gaat, moet u bedenken, om een schadeclaim. De minister van Justitie hoefde niets te geloven. De misdaden in Argentinië werden hier ten lande zeer ernstig genomen. De Argentijnen gingen de zaak onderzoeken en berechten, goed nieuws. Daar werkten we graag aan mee...
Wat u vergeet Degens is de ernst van de vermeende misdaden. Mensen verdoven en uit een vliegtuig gooien, dat is niet mis.
Dat is natuurlijk heel wat anders dan een drugshandelaar en wit wasser...
Ik ben helemaal niets essetieels vergeten! U daarentegen vergelijkt hier onvergelijkbare kwesties. De drugs en witwas boef was schuldig!!! Julio Poch werd op geraffineerde en maffia manieren van gruwelijke misdaden beschuldigd die hij nooit gedaan had. Voelt u het verschil? Achter de couliesen is een gecomplceerder scenario gespeeld dan u mij wil doen geloven. Ik heb heel wat vragen welke ik in dit stadium van het onderzoek hier niet stel. Maar zeker is, dat u uw best doet om de zaak na de schadevergoeding in de doofpot ook op dit forum te laten verdwijnen. Alleen rotsvaste bewijzen zullen het bij mij winnen van alles wat door een gebleken door en door leugenachtig ministerie ons wordt opgedrongen te geloven. U zult mij hierin toch niet euvel duiden?
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Poch werd als bekennende verdachte aan het gerecht in Argentinië voorgeleid. Dit is een normale gang van zaken, daar waar de vermeende misrijven tegen de menselijkheid waren gepleegd, wordt er ook doorgaans recht gesproken.
Nu nemen we aan dat hij onschuldig was, maar dat was ten tijde van de uitlevering aan Argentinië door Spanje nog onbekend.
Ik wil echt niets laten verdwijnen hoor. Het is hier een forum en daar kan iedereen zijn zaak bepleiten.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

Onder invloed van Bacchus hebben 3 haatdragende collegae J.P. "horen zeggen" dat hij schuldig zou zijn aan zo'n weerzinwekkend misdrijf i.o.v. Fidela. De 3 doortrapte matennaaiers wisten dat ze bij het OM van NL onmiddellijk gehoor zouden vinden. Het hogere belang borrelde op uit het moeras van het verrotte denken.
Voor de berechtingsprocedure in Argentina moest alleen nog even worden opgelost, hoe zonder NL - Argentina uitleveringsverdrag J.P. toch kon worden uitgeleverd. Daarvoor moest een praktisch uitvoerbare list bedacht worden, waarvoor Hiersch Balin en het ministerie van BZ hulp vroegen aan het tot nog toe "onbekende hogere doel".
Waar kritisch denkend Nederland nu alles van wil weten is, wat was en wie waren de hoofdpersonen in dat hogere belang wat voor de media geheim werd en wordt gehouden. Duidelijk heer Hagenaars van simpele zielen tot robotistan?
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

U predikt een onwaarschijnlijk en onlogisch en bij elkaar verzonnen narratief, de heer Poch had tegenover drie getuigen zonder enig belang, zitten opsnijden over zijn vermeende oorlogsmisdaden. Gepleegd in Argentinië, dat land wilde deze vermeende dader graag berechten. Er was alle reden voor onze departementen daar hun medewerking aan te verlenen. En zo ging het.
Plaats reactie