Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

Jah, en wat zegt dat?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

Ik vind de schadeclaim van €5.000.000 niet meer in verhouding staan 't. o. v. de context tot nu toe. Na de onthulling van de bewezen orkestrerende rol van de toenmalige minister van bz zou ik vooralsnog het dubbele vanaf vandaag eisen. Bent u nu zo infantiel of speelt u ook dit spelletje volgens de Haagse verwachting lekker mee?
Laatst gewijzigd door wilfred degens op wo 11 mar 2020, 10:22, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Poch wil schadevergoeding en de rechter zal zich daarover uitspreken. Er worden nu argumenten gewisseld. Niets nieuws. U bedoelt geloof ik de toenmalige minister van Justitie? ( Prof.Dr. E.M.H. (Ernst) Hirsch Ballin.)
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

Oja?
Bedoelde ik volgens u die justitie minister Hirsch Ballin alleen?
Nee meneer de schoolmeester hagenaars, ik achtte destijds, m.b.t. buitenlandse zaken, (zie de titel van mijn topic), en dat was die uitlevering van Julio Poch zonder enige Nederlands politieke verplichting aan het Argentijnse OM, uiteindelijk onder de eindverantwoordelijkheid vallen van destijds ministers van BZ Maxime Verhagen én justitie Hirsch Ballin. Frans Timmermans en Bert Koenders zou ik ook graag over deze geschiedenis tijdens hun ministerschap aan de tand gevoeld willen hebben. Allemaal ministers van BZ, meneer hagenaars.
Begrijpt u het nu een beetje?
Laatst gewijzigd door wilfred degens op do 12 mar 2020, 00:11, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

fred neerhoff schreef:Eindelijk komt de aap uit de mouw: https://nos.nl/nieuwsuur/artikel/232659 ... -poch.html

Er is schriftelijk bewijs boven water gekomen dat oud-minister van justitie Hirsch-Ballin indertijd actief zijn medewerking heeft verleend aan de uitlevering van Julio Poch aan Argentinië.

Hirsch Ballin, en hij niet alleen, heeft daarover gedurende tien jaar gelogen!
Het is dus niet voor niets dat de huidige minister van justitie Grapperhaus opeens bereid is om met de advocaten van Poch te praten over een regeling https://nos.nl/artikel/2322619-grapperh ... eling.html

En dit alles in het belang van het Koningshuis ('hogere belangen', zie mijn vorige posts)
hagenaars
Berichten: 365
Lid geworden op: zo 20 okt 2019, 16:33

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door hagenaars »

Het begrip "hogere belangen" kan zeker ook slaan op de wens iets te willen doen aan een vermeende oorlogsmisdadiger die hier vrij rondliep en zich uitsprak over zijn gepleegde daden. Want dat was de situatie toen. Dat ons Koningshuis er iets mee van doen zou hebben is een mythe, een verzinsel zoals alle mythen.
Geachte Degens wat u wil is heibel, zoveel mogelijk heibel. Bedenk wel dat het slechts gaat om een schadeclaim.
Bij de behandeling van zo'n claim doet de rechter altijd de uitspraak dat partijen zich met elkaar verstaan. Dat is dus niets bijzonders.
Het is verstandig te bedenken dat er uiteraard partijen zich zouden hebben gemeld die deze vermeende oorlogsmisdadiger voor het gerecht zouden willen slepen. Het verzoek uit Argentinië kwam dus als geroepen. Logisch dat onze minister hier wel wat in zag. Je moet de zaak in het perspectief van de toenmalige kennis van zaken en verhoudingen zien.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik ga er overigens van uit dat de minister werkelijk dacht met een oorlogsmisdadiger van doen te hebben.
Speciaal voor jou als hardleerse loopjongen van NSB'ers en leugenaars (ik baseer mij bij voorkeur op feiten):
fredneerhoff schreef:Een oorlogsmisdadiger? Hirsch Ballin, de oud-minister van justitie zou een volstrekt onbewezen beschuldiging, zonder enig onderzoek (zie mijn vorige posts) blind voor waarheid hebben aangenomen? Laat me niet lachen! In welke wereld leef je?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:Het begrip "hogere belangen" kan zeker ook slaan op de wens iets te willen doen aan een vermeende oorlogsmisdadiger die hier vrij rondliep en zich uitsprak over zijn gepleegde daden. Je moet de zaak in het perspectief van de toenmalige kennis van zaken en verhoudingen zien.
..................en waar we toen géén kennis van zaken van mochten nemen, lijkt mij wel degelijk van belang bij het onderzoek naar de ware en hele toedracht van het, zonder harde belastende feiten, medeplichtig zijn aan het beroven van Julio Poch zijn vrijheid voor 8 jaar. En God weet voor hoeveel langer wanneer er niet zoveel protesten bij het Argentijnse ministerie van justitie waren binnengekomen en zeker dankzij het advocatenbureau van Knoops. Kortom, de kennis die bij de media en het volk ontbrak waar die vermeende oorlogsmisdadiger voor dat (?) hoger belang mogelijk zeer welkom was om dit geheime scenario in praktijk te zetten?
Zonder onomstotelijk bewijs zijn vragen niet beantwoord en blijven de vermoedens slechts vermoedens, echter zonder grondig onderzoek zullen die vermoedens altijd blijven hangen. Is dat dan nog maar het beste???
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

Als een rechtgeaarde monarchist pleit ik voor een gedegen onderzoek naar de oorspronkelijke drijfveer van de bemiddeling van onze minister van justitie Hirsch Ballin i.z. de uitlevering van Julio Poch aan Argentina.
De immense schade welke een Nederlandse burger in zijn leven en in dat van zijn gezin is aangedaan, is veel te groot om nu maar even bij zijn onschuld, volgens de alwetende heer hagenaars, samengevat te worden in de actuele onthullingsfase, als "een regeling voor zijn schadevergoeding". Hoe bizar om dat zelfs zo te zien. Tot de bodem hebben de Nederlanders het recht uitgezocht te krijgen, wat ieder van ons met zulke bewindslieden boven ons hoofd ook kan overkomen, wanneer er maar een geheim hoger belang de actie kan dekken. Hagenaars wat heb jij toch een foute belevingswereld! Word je hier nou echt niet betaald door de aivd?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Poch de dupe van onze ministers van buitenlandse zaken?

Bericht door wilfred degens »

Hirsch Ballin is absoluut er de man niet naar om zo'n snood plan in 2009 op eigen initiatief in gang te hebben gezet.
Ferdinand Grapperhaus nu, in overleg met het slachtoffer van dit blootgelegde vieze spel van hogerhand, is om de gemoederen tot bedaren te brengen. Met de schadevergoeding aan Julio Poch is voor mij zeker de kous niet af.
Plaats reactie