Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaan?

hagenaars

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door hagenaars »

Dit snapt niemand, u wel?
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Dit snapt niemand, u wel?
Ik enk dat velen het wel begrijpen, maar niemand verwacht van jou dat je het begrijpt denk ik.

Gezien je erg weinig lijkt te begrijpen, op basis van je veelvuldige vervelende gedrag, je korte reacties die erg weinig zeggend zijn inhoudelijk en je stelselmatig ontwijken van reacties en dergelijke zal ik geen moeite doen je het uit te leggen. Het is de moeite niet waard.

Ieder ander leg ik het eventueel graag uit zo nodig.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door fred neerhoff »

Tree Fhinker schreef:Een echte vrije denker noemt zichzelf geen vrijdenker. Want daarmee beperk je je denken.
Kijk even wat hier op dit Forum onder "vrijdenken" wordt verstaan: http://www.vrijdenkersforum.nl/?page_id=361
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef: Kijk even wat hier op dit Forum onder "vrijdenken" wordt verstaan: http://www.vrijdenkersforum.nl/?page_id=361
Hagenaars stelde eerder dat hij vrijdenker was en daardoor DUS tegen verbod op religie of iets dergelijks. Het geeft dus restricties, en daardoor beperkt het de vrijheid.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door fred neerhoff »

Religie is iets typisch iets menselijks. Daardoor onderscheid de mens zich juist van de andere dieren. En juist omdat religie irrationeel is kan je het niet verbieden. Seks zou je ook niet willen verbieden, ook al zoiets irrationeels. Verder onderscheidt de mens zich wegens zijn emotionele, irrationele kant van computers en andere vormen van kunstmatige intelligentie. De ratio is de enige instantie waarmee je de emoties nog enigszins kunt beteugelen maar niet volkomen uitschakelen zoals jij lijkt te willen.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door Tree Fhinker »

fred neerhoff schreef:Religie is iets typisch iets menselijks. Daardoor onderscheid de mens zich juist van de andere dieren. .
Dat is dus gewoon niet waar, bij dieren is ook sprake van bijgelovigheid. Dawkins legt dat hier uit
https://www.youtube.com/watch?v=ISz85ekl2ss vanaf 2.30
fred neerhoff schreef:Religie is iets typisch iets menselijks.
Is dus niet waar.
fred neerhoff schreef:En juist omdat religie irrationeel is kan je het niet verbieden.
Volgens mij zie je het verkeerd. Religie is juist heel rationeel, zeker in de context van onwetendheid, het lijkt met leven en gebrek aan kennis samen te gaan. Nu we kennis hebben maakt de kennis religie veel minder rationeel, in verhouding tot de feiten.
fred neerhoff schreef: Seks zou je ook niet willen verbieden, ook al zoiets irrationeels.
In sommige gevallen is het verboden. Is sex met een minderjarige voor een pedosexueel irrationeel? Voor de meesten is het irrationeel, voor de pedo niet, daarvoor is het "gewoon" rationeel, het is immers wat de persoon opwindt.

Sex is in wezen rationeel, het "fijne" gevoel maakt het rationeel. Dat hoort bij leven.

Sex zou irrationeel zijn als het "fijne" gevoel er niet was, dan was het enkel "vies".
fred neerhoff schreef:Verder onderscheidt de mens zich wegens zijn emotionele, irrationele kant van computers en andere vormen van kunstmatige intelligentie

Je vergelijkt appels met peren. Bij een mens kan je gevoel niet weglaten, dat is irrationeel an sich.
hagenaars

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door hagenaars »

U bent een beetje typisch. Religie is en blijft onlogisch, er zijn maar weinig mensen die met wetenschappelijke bewijzen van het geloof in Jezus Christus, het humanisme of Boeddha zijn af te helpen. Probeer het maar eens. Dawkins is het bv. niet gelukt...(Alle geloof is trouwens bijgeloof, zoals Norbert Elias snedig opmerkte.) Of duiven geloven? Ze ontwikkelen vreemde gewoonten, maar of ze geloven? Wie zal het zeggen? De duiven niet, voor zover ik weet.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:U bent een beetje typisch. Religie is en blijft onlogisch, er zijn maar weinig mensen die met wetenschappelijke bewijzen van het geloof in Jezus Christus, het humanisme of Boeddha zijn af te helpen. Probeer het maar eens. Dawkins is het bv. niet gelukt...(Alle geloof is trouwens bijgeloof, zoals Norbert Elias snedig opmerkte.) Of duiven geloven? Ze ontwikkelen vreemde gewoonten, maar of ze geloven? Wie zal het zeggen? De duiven niet, voor zover ik weet.
Het was niet aan jou gericht, dus. Ik reageer op Fred als hij reageert. Jouw manier van doen ben ik wel klaar mee.
hagenaars

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door hagenaars »

Ik kan mij dat goed voorstellen, u praat natuurlijk graag met de duiven van Skinner. Haha. (Burrhus Skinner onderzocht operante conditionering# met behulp van een door hemzelf ontworpen instrument dat hij de operante kamer noemde, maar dat algemeen bekend is geworden onder de naam de Skinner-box. )

# Cursivering van mij.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Wel eens durven onderzoeken tot hoever je zou kunnen gaa

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Ik kan mij dat goed voorstellen, u praat natuurlijk graag met de duiven van Skinner. Haha. (Burrhus .
Kun je even waar ik zeg dat ik met duiven praat? Je fantasie slaat weer eens op hol. Zijn er geen regels tegen jouw verschrikkelijk vervelende gedrag op dit forum?

Je grijpt ook echt alles aan om onder dingen uit te komen he? Of om vervelend te doen. Man wat een zielig gedrag..

a. (Burrhus Skinner onderzocht operante conditionering# met behulp van een door hemzelf ontworpen instrument dat hij de operante kamer noemde, maar dat algemeen bekend is geworden onder de naam de Skinner-box. )
Wiki? https://nl.wikipedia.org/wiki/Skinner-box

Ja wiki dus. Kun je wel interessant copy/pasten alsof het jouw tekst is en doen alsof je weet waar het over gaat, maar het is gewoon geciteerd, dan is het wel zo netjes dat aan te geven.
Plaats reactie