Ethisch #pensioenfonds #PME ; #metalektro

Plaats reactie
zzpummel
Berichten: 39
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 15:55
Locatie: Rotjeknor aka het Walonie van Nederland

Ethisch #pensioenfonds #PME ; #metalektro

Bericht door zzpummel »

Beste meevoelende lezer,

In de straat verderop, in een dorp waar ooit de staalbouw een enorme rol speelde in een geisoleerde dorpsgemeenschap, overigens net zoals de kinderboerderij daar nowadys, trekt een negentig-jarige opoe nog een pensioen. Omdat haar man jaren lang, ooit heel hard heeft gewerkt onder hoogspanning. Met negentig jaar heb je allemaal veel bijbehorende kwalen. oa blindheid en ook vaak is er een gevoel van paniek. Er moet full-time iemand bij haar zijn. Zij is al zestig keer door de ambulance met hartfalen weggehaald. Later bleek dit hyperventilatie te zijn.

Gezien de gevolgen van onze 15-jarige crisis leeft ze volgens Humanitas in een symbiose van drie. Ze zijn allemaal afhankelijk van dat ene pensioen. Een huisgenoot is de mantelzorger en de andere is tot op celnivo uitgeblust. Zijn animo is gestorven tot nul.Hij slaapt doorgaans.

Door omstandigheden is er enkel dat pensioen. Oh, ja humanitas bellen was het advies van een medewerker belasting telefoon. Kluitje in het riet. Advies was ook ga naar de balie op Zuid. Vier maande geleden is de mantelzorger daar geweest. Natuurlijk tevergeefs.

Iemand van negentig staat volgens de statisieken morgen niet op. Door overbelastheid van de mantelzorger loopt er oa administratief veel mis. De incasso buroos van oa ZBO's staan in drommen op de stoep. Het kantoorje van moeders overleden man ligt vol met A4-tjes met overheids dwangbevelen.

Want iemand van negentig trekt binnenkort geen pensioen meer.

Vandaar dat het de belastingdienst heeft behaagd volgens PME, loonbeslag te leggen op het pensioen. Had PME niet beter het woord pensioenbeslag kunnen gebruiken? Want, morgen kan dat waarschijnlijk niet meer.

Nu het onethische. PME heeft er belang bij dat broze ouderen de stuipen op het lijf wordt gejaagd. Daar gaan ze dood mooi aan! Een motief dus voor PME om hier aan mee te werken. PME heeft er dus ook al jaren de pest in dat er mantelzorgers zijn.

Vandaar een loden WC-bril-trofee voor de drie leden van de bestuursorganisatie. De organisatie heeft op geen enkel moment de noodzaak aangevoelt om polshoogte te nemen bij de in symbiose levende familieleden. De werknemers met goede hersenen en geen inlevingsvermogen zijn zondermeer met de belasting meegegaan. Bij de beest af!
Me heeft zich nooit bekommerd. Mijn heeft zich nooit afgevraagd wat er op dat dorp mis is. Geen enkel persoonlijk kontakt.

Bestaat het bestuur uit VVD aanhangers?

Ook de belasting is natuurlijk op de hoogte van de broosheid van de broze niet lang meer te leven mevrouw. Ze is bang dat haar mantelzorger er met het geld vandoor zal gaan. Ook zij blinken uit vwb niet-betrokkenheid bij burger-problematiek in de private sector.

Ik zit hier als straatgenoot erg mee in mijn maag.

Heideradei. VrrrGrrr van een zzp-er #zijlstra @zijlstra met de vrijheid van een broedkip!
Laatst gewijzigd door zzpummel op vr 12 jun 2015, 11:23, 4 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Ethisch #pensioenfonds #PME ; #metalektro

Bericht door hagenaars »

Leuk!
zzpummel
Berichten: 39
Lid geworden op: za 07 feb 2015, 15:55
Locatie: Rotjeknor aka het Walonie van Nederland

Re: Ethisch #pensioenfonds #PME ; #metalektro

Bericht door zzpummel »

Dank!

Als ik overstraat loop hangt er steeds een droon boven mijn hoofd. Ga ik eraan?

Blub namens zzpummel!
hagenaars

Re: Ethisch #pensioenfonds #PME ; #metalektro

Bericht door hagenaars »

Nee, u blijft bestaan, de drone ook....
Plaats reactie