Topvrouwen zijn niet top

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

Degens vindt dat vrouwen in de keuken thuis horen, en dat mannen het echte werk behoren te doen. Precies het werk dat vrouwen zogenaamd niet bij machte zouden zijn te doen. Enfin, lees zelf even zijn posts terug. En als je het dan nog niet snapt, sla er dan even de betekenis van het woord 'seksist' op na.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

@Neerhopff, ik heb kennis genomen van je waardeoordeel. :roll: Helaas voor je herken ik mij niet als een seksist, en wie zou dit beter kunnen weten dan ikzelf. :!: Ik neem grote afstand van jouw 'ideale" beeld van de oh zo politiek correcte feministische vrouw, waarin ik nauwelijks iets van mijn geweldige vrouwen uit mijn verleden herken.

Verdiep jij je maar eens in wat vrijdenken betekent. Zeker niet door anderen opgelegd krijgen hoe wij wel en niet mogen denken.
Vrouwen zijn voor de meeste mannen een gevoelig onderwerp. Daar spelen gevoelens bij een hoofdrol, op de zakenhuwelijken na. Het zal daarom niemand verbazen dat jij op dit topic nóóit anders hebt kunnen reageren dan alleen je irritaties op mijn reacties te tonen. Duidelijk is hierbij dat jij alleen je boosheid de vrije loop laat. Verder blijkt dat je veel te geblokkeerd en zélf zwaar gefrustreerd bent wanneer een emotioneel topic hier verschijnt, waarin iemand totaal ongebonden, dus vrij, zijn/haar emoties wel dúrft en in staat is te tonen. Ik beschouw jouw alleen maar op de man gespeelde reacties in dit topic, als kleinburgerlijke jaloezie op iemand die wel vrij is. Vrij van angst voor wat wie dan ook van mij zegt. Jij hebt je publieke imago waar je altijd aan onvrij gebonden bent. Ik doe niet mee aan imago. Ik ben mezelf, o.a. een echte vrijdenker op dit forum.
Monique

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door Monique »

Ik heb het terug gelezen. Wat een venijnige discussie soms met persoonlijk aanvallen over en weer. Het roept bij mij wel een vraag op wat vrijdenken precies is. Volgens jullie uitgangspunten onder andere dit:

1. De kritische rede heeft voorrang op de moraal
Vrijdenkers delen hun weerzin tegen dogma’s. Of, meer positief gesteld, vrijdenken komt voort uit een drang te willen weten. Niet gehinderd door autoriteit, moraal of gezag. De ratio speelt een centrale rol. Een vrijdenker eist als het ware de vrijheid op om zijn eigen mening te kunnen vormen. Daarbij wint zijn nieuwsgierigheid het van groepsdruk of conventie; nadruk ligt op inzicht, niet op fatsoen.

Kun je vrijdenken en tot inzicht komen als je gelijk ook waardeoordelen hebt naar jezelf en/of naar elkaar toe? Loop je dan niet gelijk vast en werd deze discussie soms daardoor wat grimmig en kwam niet verder? Hoe verhoudt vrijdenken zich tot (ver)oordelen van je eigen gedachten of die van anderen? Is (ver)oordelen een blokkade voor je vrije gedachten en staat het daarom 'weten' in de weg? De vraag stellen is 'm misschien ook al een beetje beantwoorden... ik denk dat (zelf)censuur je vrije gedachten in de weg staat. En juist hiervoor moet toch plek zijn op dit vrijdenkersforum?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

Zolang je de boel niet opzettelijk verstiert, kan je hier zeggen wat je wilt. Of je nu een facist, seksist, racist enz bent. Maar als je 'vrijdenken' gaat verwarren met 'vrijblijvend denken', dan heb je de pointe gemist.

Zonder enige tegenspraak kan je in je uppie immers denken wat je wilt. Maar zodra je dat vrijblijvende gedenk publiekelijk gaat uiten moet je niet gek opkijken als je weerwoord krijgt.

Uit bovenstaande bijdragen van Degens blijkt duidelijk dat hij vrouwen maatschappelijk achter wil stellen ten opzicht van mannen. Sterker nog, hij meent te weten wat de 'natuurlijke' positie van vrouwen behoort te zijn: in de keuken. Daarom is hij een seksist.

En 'so what?' zou hij kunnen denken. Maar in plaats daarvan duldt hij geen tegenspraak en verwacht hij bijval voor zijn (in mijn ogen) verwerpelijke opvattingen.
Monique

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door Monique »

Ok. Duidelijk. Maar ik zie in zijn inhoud het woord 'keuken' nergens staan, ook niet overdrachtelijk. Alleen in de openingsstelling is mi sprake van iets dat u hiermee bedoeld kan hebben, zie citaat hieronder. Maar die is niet van zijn hand maar van een zekere fad-hh. Kan het zijn dat hier sprake is van een misverstand?


De strijd voor emancipatie van vrouwen is al meer dan een eeuw aan de gang. Vrouwen hoeven tegenwoordig niet meer thuis te blijven voor het huishouden. Steeds meer vrouwen betreden hogere functies en posities binnen de samenleving. Maar waarom? Waarom willen vrouwen dat zo graag en waarom staat de maatschappij dit toe? Het is algemeen bekend dat er een glazen plafond bestaat voor vrouwen. Dat ze nooit aan de top zullen komen. Dus waarom proberen ze dit dan? Die paar zogeheten “topvrouwen” die een hoge functie hebben weten te bemachtigen, waarschijnlijk niet eens door hun eigen talenten maar door te slijmen bij mannen, die kunnen toch beter gewoon thuis blijven om het huishouden te doen en voor de kinderen te zorgen? Ik vind het echt een belachelijke ontwikkeling dat vrouwen de opvoeding van hun kinderen overlaten aan opvangen, nanny’s en scholen. Laat die vrouwen lekker thuis blijven. Ze zijn niet geschikt voor leidinggevende functies. Alleen op emotioneel gebied kunnen ze het al niet aan. Zie je het voor je? Een groep mannen die gaat luisteren naar zo’n kenau? Dat kan toch niet? Om nog maar te zwijgen over hun zwangerschapsverlof. Wel een mannelijke functie willen, maar ook kinderen willen krijgen. Vrouwen, jullie kunnen nou eenmaal niet alles. Prima als je een topfunctie wil, maar dan gedraag je je ook maar als een man.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

Nee, geen misverstand, zie:
wilfred degens schreef:De vrouwenemancipatie en homo-emancipatie schieten voortdurend hun doel voorbij in hun pushing and forced campaigns.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

Nog een voorbeeld:
fred neerhoff schreef:
wilfred degens schreef:Laat de vrouw weer accepteren een vrouw te zijn, zoals zij van nature voor de hetero man bestemd waren.
Leg deze wensgedachte eens voor aan vrouwen zèlf! Je mag het dan wel ontkennen, maar jouw gedachten weerspiegelen een onversneden reactionair seksisme! Zie ook http://nl.wikipedia.org/wiki/Seksisme
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

@Neerhoff,

Panta rhei, ouden menei :!:

Dit natuurverschijnsel doet zich bij jou herkenbaar niet voor!
Ik, dus mijn zienswijzen, ben gelukkig mijn hele leven in ontwikkeling.
Ik wens jou ook de vrijheid toe welke een mens nodig heeft om niet in zijn oordeel en stellingen vast te roesten.
Voor jou ben ik een seksist! Prima!
Gelukkig herkennen mijn vriendinnen mij daar geenszins in.
Jij uit je als een kortzichtige dram betweter op personen zonder op de topics in te gaan met een eigen mening over het onderwerp! Wat jij van mij vindt is volstrekt irrelevant voor mij en de topic plaatser fad-hh » di 02 jun 2015 !
Ga dat nu eens inzien en verander je discussiefocus op waar het onderwerp over gaat. Zo gedraag je je ignorant.
Laat je leven nog de moeite van je eten en het onderhoud van je corpus waard zijn door je geest vrij te houden voor nieuwe inzichten en het verwerpen van je vastgeroeste ideeën. Succes ouwe makker!
Laatst gewijzigd door wilfred degens op wo 26 feb 2020, 14:17, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

Mag ik even een teiltje?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

Re: Politieke Unie gewenst
Ongelezen berichtdoor fred neerhoff » vr 14 sep 2018, 16:39

Treurig. Mag ik even een teiltje?
fred neerhoff

Berichten: 3962
Geregistreerd: di 13 dec 2011, 10:55

en

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!
Mag ik even een teiltje?

en

Re: status maakt status
fred neerhoff schreef:
Sorry hoor, maar mag ik even een teiltje?


Sorry hoor, ik heb er maar een en die is vol nadat ik jouw reacties op dit forum een beetje ben gaan lezen.
door wilfred degens
ma 01 jun 2015, 19:54

Forum: Vrijdenkerij
Onderwerp: status maakt status
Reacties: 11
Bekeken: 1874


Neerhoff, je hersenen lopen vast op de herhalinggroeven. Geen gunstige ontwikkelingen voor een dominante zgn vrijdenker met een destructieve mening over anderen.
Plaats reactie