Topvrouwen zijn niet top

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

Al of niet een topvrouw mag iedereen over een vrouw roepen zoals de een Mondriaan kan verafgoden en er miljoenen voor over heeft, terwijl juist een ander het zelfs geen kunst noemt wanneer hij die vierkantjes in kleuren bekijkt.
Dus, 'topvrouwen zijn niet top' is een heel rare topic. Zeer persoonlijke smaak kan je nooit generaliseren alsof jouw smaak bepalend is voor de ware smaak. De enige vraag die de stelling oproept is; Wat versta je precies onder een topvrouw? Ze zijn er wel maar zeker niet onverdeeld voor iedereen dezelfde.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

Google uitzending gemist: Toren C van 21-02-2020
Kijk even naar de topvrouw van een onderneming, hoe zij in haar Ferrari GTC4 Lusso komt aanrijden, uitstapt en op weg naar haar kantoor leiding gevende positie neemt. Let vooral hoe haar psychische ellende zich uit op de bank bij haar soul squeezer.
Humoristische vertaling van hoe er veel vrouwen aan de top zich voelen, zodra de euforie van hun topuitzicht weggeëbd is en zij de kou aan de top gaan voelen. Hoe top is hun eigen beleving eenmaal aan die felbegeerde top?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

Storend, dat virulente seksisme. Wel eens aan 'topmannen' gedacht?
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:Storend, dat virulente seksisme. Wel eens aan 'topmannen' gedacht?
Joh, wat kan jou het schelen waar en hoe de meeste mannen hun brandstof vandaan halen?
Het niet een seksist willen zijn zou mij afkeren van mijn oer ik. Ik ben zo'n vrijdenker om te veronderstellen dat van politiek correct gestript iedere man een seksist is. Je virulente heb ik maar even opgezocht om mijn twijfel hoe jij dat precies bedoelde weg te nemen. Niet gelukt!
virulent betekent:
1) Aanstekend 2) Aanvalskrachtig 3) Besmettelijk 4) Boosaardig 5) Fel 6) Giftig 7) Heftig 8) In staat ziekte te verwekken 9) Kwaadaardig 10) Onstuimig 11) Venijnig 12) Vinnig!

Ik acht jou een te grote vrijdenker om mijn vrijdenken als virulent te classificeren. Vrij van dat harnassend politiek correct denken waren we toen we nog onschuldige kindjes waren. Ik heb mij nagenoeg zelden in omstandigheden laten knippen en scheren naar het publieke verwachtingspatroon en al helemaal nooit in mijn vrije denken dan alleen voor betere argumenten dan hoe ik in mijn vrij denken ergens tegenaan kijk. Beste Fred, zonder gekheid van mijn kant, leg mij ajb uit waarom ik, in jouw beleving als prototype vrijdenker, ik als een storende virulente seksist veroordeeld word binnen dit topic? Ik heb altijd maling gehad aan de gangbare publieke opinie die ons van kinds af aan is opgedrongen. Ik zie daar bij anderen niets storends in.
Heb je jezelf zover kunnen 'verlagen' om naar Toren C te kijken? Geweldige, soms mega smerig, vulgair, absurd, bizar en buitenparlementair! Waanzinnig grappig. Maar wsl niet voor iedereen. Ik vraag niemand om het met mij eens te zijn, maar ik acht oprecht jouw mening die er wel voor mij toe doet. Je hebt mij op dit forum een keer geweldig geholpen door mij anders aan te laten kijken tegen een moeilijk item voor mij.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:virulent betekent:
1) Aanstekend 2) Aanvalskrachtig 3) Besmettelijk 4) Boosaardig 5) Fel 6) Giftig 7) Heftig 8) In staat ziekte te verwekken 9) Kwaadaardig 10) Onstuimig 11) Venijnig 12) Vinnig!
Heel goed, ga zo door.

De rest van je epistel kun je beter schrappen. M.i. volstrekte onzin.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

Ja Fred, ik vrees dat de tand des tijds je "'m. i." in haar greep heeft. Je kwalificatie van mijn vrije mening getuigt voor iedere lezer dat jij moeite hebt met de vrije gedachten van wie dan ook wanneer die afwijkt van jouw gedachten. Ouder worden komt' zelfs' bij jou met gebreken. Vrijdenker willen zijn, begint met iedereen vrij te laten in het denken.
Wat jij onzin vindt doet mij niets. Voel vrij in wat je denkt, echter ik had het nu wel eens weten wat jij inhoudelijk van dit topic vindt. Hoogst merkwaardig dat je, als het om een emotioneel onderwerp gaat, nooit een mening schijnt te hebben. Hoe kan een mens zonder zijn emoties? Je hebt ze wel, maar je bent toch niet te onvrij daarover je gedachten op dit uitnodigende forum vrij te geven? Moeilijk hé ? Wikipedia schrijft niets over jouw gevoelens of over de mijne.
Die gevoelens (o.a. vrouwen) kun je alleen uit je vrije ik putten. Laat ik maar stoppen, want daar ben jij nooit in je leven aan toegekomen, blijkt hier wel.
Goodnight amigo.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op di 25 feb 2020, 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

Neerhoff, schrijf nu eindelijk zelf eens iets 'm. b. tot dit topic zonder alleen maar op de man te reageren wanneer je niet aangevallen wordt. Probeer het eens. Lezers genoeg!
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:
wilfred degens schreef:virulent betekent:
Heel goed, ga zo door.

De rest van je epistel kun je beter schrappen. M.i. volstrekte onzin.
W a n t ?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door fred neerhoff »

De vrouwen die jij bedoelt lopen hun baarmoeder achterna, en de mannen die ik bedoel lopen hun pik achterna. Jij pakt consequent de gefrustreerde vrouwen onder de vrouwen aan, maar waarom laat je de gefrustreerde mannen structureel buiten je eigen gefrustreerde wereldbeeld? Antwoord: zo herken je de seksist.
Monique

Re: Topvrouwen zijn niet top

Bericht door Monique »

Het verbaast mij dat de vorige deelnemer voor seksist wordt uitgemaakt. Ik zie weinig frustratie noch seksisme in zijn bijdrages. Waaruit meent u op te maken dat het wereldbeeld van deze deelnemer gefrustreerd is? En geeft u mij ook aan waarom hij een seksist zou zijn.
Plaats reactie