Blatter wel of niet herkiezen is een politieke zaak geworden

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Blatter wel of niet herkiezen is een politieke zaak geworden

Bericht door wilfred degens »

Het ziet er nu naar uit dat o.l.v. Poetin de herverkiezing van Blatter een mondiaal politiek gevecht gaat worden tegen de volgens Poetin westerse ingebeeld superieure ethiek.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op za 30 mei 2015, 00:08, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Blatter wel of niet herkiezen is een politieke zaak gewo

Bericht door hagenaars »

Het is niet onverstandig om pessimistisch te zijn.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Blatter wel of niet herkiezen is een politieke zaak gewo

Bericht door wilfred degens »

De herverkozen Blatter laat de wereld nu meteen zien hoe het merendeel der mensheid aankijkt tegen boevenpraktijken. Het mondiaal besef van eerlijk en sportief sport bedrijven valt hier niet meer te bagatelliseren..
Poetin heeft gewonnen. Het vrije democratische westen wordt mondiaal gezien als de moraalridders van deze planeet. Het enige monster op aarde is de mens.

Al reageer ik hier in de ruimte, dit moest ik toch nog even op dit 'forum' kwijt.
Laatst gewijzigd door wilfred degens op za 06 jun 2015, 21:31, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Blatter wel of niet herkiezen is een politieke zaak gewo

Bericht door hagenaars »

U hoeft zich niet te schamen voor deze reactie, al ben ik het er niet mee eens. De mens is geen monster, al weten we dat hij zich wel zo kan gedragen. Nationalisme is een pest, Poetin drijft zijn land naar de afgrond. Hij heeft bizarre ideeën. Blatter is niet in een openbaar politiek proces naar voren gekomen, de FIFA is een particuliere vereniging. De rot zit in de eigen structuur van die vereniging.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Blatter wel of niet herkiezen is een politieke zaak gewo

Bericht door fred neerhoff »

wilfred degens schreef:Het enige monster op aarde is de mens.
Is dat echt jouw wereldbeeld? Erg verhelderend!
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Blatter wel of niet herkiezen is een politieke zaak gewo

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U hoeft zich niet te schamen voor deze reactie, al ben ik het er niet mee eens. De mens is geen monster, al weten we dat hij zich wel zo kan gedragen. Nationalisme is een pest, Poetin drijft zijn land naar de afgrond. Hij heeft bizarre ideeën. Blatter is niet in een openbaar politiek proces naar voren gekomen, de FIFA is een particuliere vereniging. De rot zit in de eigen structuur van die vereniging.
Een monster is ook niet ALTIJD een monster maar juist een monster omdat hij zich af en toe monsterlijk gedraagt.
Onder een aangegroeide en aangemeten dikke laag camouflage komedie bewegen wij 'volwassenen aan het roer van ons werk' ons sociaal acceptabel voor het scherpe daglicht en de angst voor het burgerlijke, alles slopende kritiek van alle monsters om ons heen. Wie doet daar niet aan mee? Zelfs bij het besef hiervan kan je niet altijd onbewust ontkomen aan deze monster praktijken. Bij erfenissen en zakelijke successen en problemen leer je vaak ongewild in te zien wat de maatschappelijk gelikte burger zoveel jaar voor jou verborgen wist te houden. Ergste is nog de ontdekking dat jezelf geen spat beter bent in je impulsen. Onze impulsen zijn monsterlijk. Voor mij is daar geen twijfel meer aan zonder weer naïef te worden. Dat weet u toch ook allemaal wel?
Die rotte structuur vindt toch ook zijn oorsprong tussen de oren van dezelfde monsters als ik de homo sapiens vind?
Laat de/onze 'moeder natuur' hier maar "verhelderend" oordelen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Blatter wel of niet herkiezen is een politieke zaak gewo

Bericht door fred neerhoff »

Conflicterende belangen zijn inherent aan elke levensvorm, mens of dier.Er bestaat geen absoluut goed of kwaad. De één z'n dood is een ander z'n brood.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Blatter wel of niet herkiezen is een politieke zaak gewo

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:Conflicterende belangen zijn inherent aan elke levensvorm, mens of dier.Er bestaat geen absoluut goed of kwaad. De één z'n dood is een ander z'n brood.
Jah, mooie afschildering van onze sociale wildernis. De mens is instinctief niet verschillend dan een dier. Alleen veel geraffineerder in de uitvoering van zijn doel. Waarbij niet zo zelden zijn doel de middelen heiligt.
De dood omwille van zijn brood een handje helpen, daar ligt ook niemand meer wakker van wanneer dat doel dringend in 't zicht komt.
De natuur heeft dieren, mensen en beesten. De beesten zijn mensen in hun monster versnelling.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Blatter wel of niet herkiezen is een politieke zaak gewo

Bericht door fred neerhoff »

Jouw monsters zijn andermans helden. Moeilijk hè? Zet eens een andere bril op!
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Blatter wel of niet herkiezen is een politieke zaak gewo

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:Jouw monsters zijn andermans helden. Moeilijk hè? Zet eens een andere bril op!
Leef jij dan zonder moraal?
Die zal je toch ook ergens begrensd hebben? Of acht jij jezelf bovennatuurlijk? Zou mij niet verbazen.
Ik heb en had het niet over slechts één mens die ik als een monster zie. Ieder mens is dat monster in zich latent van nature. Hoe een monster in de hoogste versnelling moet jezelf niet zijn om bv Tomás de Torquemada, Karel 1, Hitler en zijn staf geen monsters maar een helden te vinden?
Jij roept steeds maar wat, zolang je maar het met iemand oneens kunt zijn. Je lijkt wel een territorium afbakend reutje, dat waar maar mogelijk is zijn achterpootje optilt en zijn luchtje achterlaat. Weer een dierlijk verschijnsel in het denken van de vampiersmens.
Doe jij gewoon en respectvol naar iedereen. Probeer jij dat ook eens.
Plaats reactie