Vervreemding, escapisme en cynisme.

Plaats reactie
hagenaars

Vervreemding, escapisme en cynisme.

Bericht door hagenaars »

Neem nou Ulko Jonker in mijn ochtendblad. Onder de kop Beroeps-Europeaan preekt voor eigen parochie doet hij verslag van de uitreiking van de Karelsprijs in Aken.Er zouden onvoldoende Europeanen zijn om in aanmerking te komen voor de prestigieuze priijs. Onzin natuurlijk, ik weet wel tien of twintig kandidaten als ik even diep nadenk. Ulko is het slachtoffer van de huidige trent in het publiek debat.

De Internationale Karelsprijs Aken, kortweg Karelsprijs genoemd, is een prijs die jaarlijks wordt toegekend aan een of meer personen of een organisatie die zich verdienstelijk hebben gemaakt voor de Europese eenwording met uitzondering van 2004 toen deze prijs twee keer is uitgereikt.[1]

De prijs is genoemd naar Karel de Grote en bestaat uit een bedrag van 5000 euro en een medaille met de beeltenis van Karel de Grote.

Traditioneel vindt de uitreiking plaats op Hemelvaartsdag in de kroningszaal van het Akense raadhuis. Het Curatorium van de 'Stichting Internationale Karelsprijs Aken' kiest de prijswinnaar. Dit curatorium bestaat uit burgers, ambtenaren en gezagsdragers uit Aken.


Bron F.D. Nieuwsweek pagina 10 16 mei.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Vervreemding, escapisme en cynisme.

Bericht door fred neerhoff »

Haha, op Hemelvaartsdag nota bene. Tja, als je je vastklampt aan die moraal van slechte smaak dan weet je zeker dat je failliet gaat.
hagenaars

Re: Vervreemding, escapisme en cynisme.

Bericht door hagenaars »

Wie gaat er failliet? Niet de grieken...
Plaats reactie