Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door fred neerhoff »

Het is vandaag precies 10 jaar geleden dat de tweede kamer politicus Geert Wilders onder persoonsbewaking werd gesteld. Gedurende die tijd heeft de man geen privé leven meer.

Ik vind het een grote schande dat de meningsvrijheid sedert de komst van orthodoxe moslims onder zo'n grote druk is komen te staan. Er wordt vanuit die hoek onafgebroken gehamerd op "respect", maar ondertussen zwijgen diezelfde moslims als het graf indien een democratisch gekozen volksvertegenwoordiger door henzelf in zijn bestaan bedreigd wordt.

Uitgerekend op deze dag (!) - nota bene na 6 maanden studie - stelt het Openbaar Ministerie Geert Wilders onder verdenking van het aanzetten tot discriminatie en haat. http://www.nu.nl/algemeen/3898876/wilde ... natie.html

Hiermee toont het Openbaar Ministerie wederom haar vijandige opstelling jegens duur bevochten politieke vrijheid. Met als gevolg dat zij de islam-orthodoxie regelrecht in de kaart speelt! Dit Fremdkörper binnen onze beschaving krijgt daarmee wèl de steun van het politieke establishment. Opmerkelijk, zeer opmerkelijk!

De NRC van vandaag lijkt het ook al prachtig te vinden!
hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

Het is de wet, die zeloten houden zich, net als Wilders trouwens, helaas niet aan de wet. Dat is een ongezellig tafereel. Je hebt gelijk een kamerlid zou zich vrij moeten kunnen bewegen.
Het verontrust dat fascisme kennelijk niet goed in te dammen is...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het is de wet, die zeloten houden zich, net als Wilders trouwens, helaas niet aan de wet.
Juridsche wetten zijn aan verandering onderhevig. De bestaande wet is helaas juridisch ambivalent. Afhankelijk van de politieke opvattingen van de rechter zal Geert Wilders worden vrij gesproken dan wel worden veroordeeld.

De zich beledigd voelende Marokkanen gaan sowieso vrijuit. En dat terwijl iedereen weet dat uitgerekend zij met hun orthodoxe islam elke discussie over hun achterlijke geloof terroriseren.

Ik vind dat iedereen moet kunnen zeggen wat hij of zij vindt. Dat anderen zich daardoor al dan niet gekrengt voelen zou daarbij geen rol mogen spelen. De enige uitzondering zou het oproepen tot geweld moeten zijn.
hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

Het vrije woord is in Nederland in de rechtszaal in veilige handen, maar de wet is de wet (En zou natuurlijk kunnen veranderen.) Haat zaaien en discrimineren zijn vrij gemakkelijk te definieren en bepalen. Rechters hebben gelukkig een zekere vrijheid, ik beschouw dat als een zegen. Ik weet niet of alle Marokkanen zo handelen als jij beweert
Het lijkt mij sterk, heb je bewijs?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het vrije woord is in Nederland in de rechtszaal in veilige handen
Oneens.
hagenaars schreef:Haat zaaien en discrimineren zijn vrij gemakkelijk te definieren en bepalen.
Evidente onzin. Zie bijvoorbeeld http://www.art1.nl/artikel/192-geschokt ... verontrust
hagenaars schreef:Ik weet niet of alle Marokkanen zo handelen als jij beweertHet lijkt mij sterk, heb je bewijs?
En ik weet niet op welke bewering jij doelt.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door fred neerhoff »

In het TV programma Arena van gisterenavond zag ik een verhelderend debat over de kwestie of Wilders vervolgd moet worden wegens zijn "Marokkanen uitspraak", zie http://www.npo.nl/arena/15-10-2014/VPWON_1232551

Let daarbij vooral op de PVV aanhanger Thomas van Elst die benadrukt dat Wilder's uitspraak binnen de context moet worden gezien en op de advocate Mariëlle van Essen die korte metten maakt met de gewichtig doennerij van het OM (een voorbereidingstijd van 6 maanden!) en een effectief pleidooi houdt voor de oprekking van de vrijheid van meningsuiting.
hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

"De zich beledigd voelende Marokkanen gaan sowieso vrijuit. En dat terwijl iedereen weet dat uitgerekend zij met hun orthodoxe islam elke discussie over hun achterlijke geloof terroriseren."

Ik bedoel bovenstaande bewering.

En wat jouw laatste opmerking betreft, het is mischien goochem even op de aanklacht te wachten? (T.V. programma´s zijn sowieso niet de plaats om op de zaken vooruit te lopen, toch?)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: het is misschien goochem even op de aanklacht te wachten?(T.V. programma´s zijn sowieso niet de plaats om op de zaken vooruit te lopen, toch?)
Je bedoelt dat je maar beter kunt zwijgen totdat het Laatste Oordeel is uitgesproken? Als ik jou was zou ik mij daar geen zorgen over maken en gewoon vrij debatteren.
hagenaars

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door hagenaars »

Ik maak toch geen bezwaar tegen debateren? Maar over een aanklacht praat je pas als ie er is, toch?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Geert Wilders vandaag 10 jaar lang bewaakt!

Bericht door fred neerhoff »

Wat mij betreft houd je er je mond over hoor.
Plaats reactie