Evangelisch atheïsme volgens John Gray

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Evangelisch atheïsme volgens John Gray

Bericht door fred neerhoff »

Ik ben het helemaal eens met bovenstaande citaten van Gray.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Evangelisch atheïsme volgens John Gray

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Ik ben het helemaal eens met bovenstaande citaten van Gray.
Voortschrijdend inzicht dus!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Evangelisch atheïsme volgens John Gray

Bericht door fred neerhoff »

Ja. Het vooruitgangsdenken waar Gray zich tegen afzet is het product van de Gematigde Verlichting. Daarmee blijft de Radicale Verlichting bij hem volledig buiten beeld.
hagenaars

Re: Evangelisch atheïsme volgens John Gray

Bericht door hagenaars »

Ik was deze week in de Heffer, een gezellig café achter de Beurs van Berlage aan het Rokin in Amsterdam. Daar sprak op uitnodiging van De Vrije Gedachte en De Partij van de Rede een zekere Anton Mullink. Hem bleek het verschil tussen religie en godsdienst niet duidelijk te maken. Hij had net een open brief aan de Volkskrant geschreven. Ik heb de tekst hier voor mij liggen...De brief was geplaatst als brief van de dag. Een mooi succesje voor deze enthousiaste evangelist.
Je kunt maar beter atheïst zijn, is zijn motto. Het waarom van die mottige stelling bleef voor mij onduidelijk.

Verder lezen; https://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q= ... TAsHYoKrwA
crawlern
Berichten: 5
Lid geworden op: vr 01 apr 2016, 10:27

Re: Evangelisch atheïsme volgens John Gray

Bericht door crawlern »

Ik ben zeer dankbaar voor het advies van u.
โหลด royal1688
hagenaars

Re: Evangelisch atheïsme volgens John Gray

Bericht door hagenaars »

Het blijft een beetje jammer dat u zich niet toelichtend uitspreekt. Dan kunnen de anderen ook meegenieten en u eventueel weerspreken. Maar blijf vooral gezellig schrijven en meelezen...
Plaats reactie