Vechten in Mali.

wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: Vechten in Mali.

Bericht door wilfred degens »

hagenaars schreef:U moet niet overdrijven, we staan echt niet aan het begin van een ondergang. Integendeel, we krabbelen net weer overeind na de laatste economische crisis in Europa. Er is geen georganiseerde vijfde colonne in Europa en het ten aanval klinkt al bijna dagelijks. De A.I.V.D. heeft het er maar druk mee.
U reageert net eender als mijn vrienden die in 2006 2007 nog het ene pandje en groot pand na het andere kochten. Ik kwam net uit NY en had van nabij de problemen in het bankwezen in de USA meegemaakt. Vastbesloten verkocht ik al mijn onroerend goed in de absolute overtuiging dat de USA crisis ook naar Europa en met name ons land zou overwaaien.
Mijn beleggingsvrienden verklaarden mij aan paniekhandelen te doen. "Wij hadden een heel ander banksysteem en hypotheek politiek dan de USA. Ons kan niets gebeuren en zal ook niets gebeuren!" dachten en zeiden deze irrealistische wijsneuzen.
In 2010 en later zijn enkele van hen aan hun zelfde "Je moet niet zo overdrijven theorie" als de uwe ten ondergegaan.
Onze politieke en militaire referentiekaders gaan niet meer op bij IS mentaliteiten. Wat zij nu al bereikt hebben met hun buitgemaakte Amerikaanse wapens, daar had u hard om moeten lachen wanneer ik u dat 5 jaar geleden voorspeld zou hebben. En u niet alleen. Ook onze ongewilde betrokkenheid in de 2de wereldoorlog stond haaks op onze verwachtingen en onze politieke neutraliteit (lafheid). Ook uw optimisme over ons overeind krabbelen van onze economie deel ik op de langere duur allerminst. Onze exportprognoses voor de komende jaren zijn zo onzeker en zo bijna zeker gebaseerd op wishful thinking en zelfs volksverlakkerij. Wij kunnen niet meer concurrerend produceren naar onze buitenlandse afzetgebieden. Nee heer Hagenaars, wanneer ik net zo'n optimist (lees weinig realist) als u was had ik mijn leven nooit zo vaak weten te overleven. Optimisten zien de realiteit altijd maar zeer beperkt. Struisvogels leven ook onbevreesd......!
hagenaars

Re: Vechten in Mali.

Bericht door hagenaars »

Ik begrijp niet helemaal wat u wilt betogen. Hadden uw vrienden ongelijk? De kantoormarkt was overspoeld, maar dat was al wat langer het geval en bekend, maar de huizenmarkt is de crisis goed doorgekomen. Toch?
Europa ontvangt jaarlijks misschien 200.000 vluchtelingen. Is dat een ramp? Ik denk het niet. IS heeft in Europa weinig kans van slagen, er zijn wat doorgedraaide lieden (De A.I.V.D. heeft de handen er vol aan, maar ook dat is nog geen ramp.) Ik weet niet hoe struisvogels leven, maar ik weet wel dat er weinig reden is om somber te zijn over onze economische toekomst. Ik zou als ik u was een beetje koersen op het CBS (CPB presenteert 'The Netherlands of 2040'
‘The Netherlands of 2040’ brengt in vier scenario’s de toekomst van de Nederlandse economie in beeld. Deze toekomst staat of valt met slimme mensen en sterke steden. Beleidsmakers staan voor strategische keuzes om de Nederlandse economie klaar de stomen voor de toekomst.
Lees meer over de publicatie. ) http://www.nl2040.nl/
Plaats reactie