Rusland en een moralistisch kutlandje

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Rusland en een moralistisch kutlandje

Bericht door David Bakker »

Ik las vandaag een aardige column van Ephimenco in Trouw. Hij stipt o.a. de selectieve verontwaardiging aan van de Hollandse moralistjes t.a.v. de opvattingen omtrent homosexualiteit in verre landen. In 78 landen in de wereld worden homo's vervolgd maar waarom richten we onze pijlen op Rusland en bijv. niet op het Islamitische Oman waar Beatrix vorig jaar op bezoek was?

Bovengenoemde column is online nog niet beschikbaar. Wel de column - ook over Rusland - van afgelopen donderdag: http://www.trouw.nl/tr/nl/6849/Sylvain- ... taat.dhtml

Nederland is behoorlijk dom bezig. Wees eerlijk de politie in Den Haag heeft gewoon een domme fout gemaakt door de diplomaat Borodin te arresteren. Een grove schending van de internationale verdragen en mensenrechten.

Ten slotte nog een persoonlijke noot. Mijn Russische schoonmoeder moest onlangs naar het Nederlandse consulaat in Moskou (een reis van 1000 km) om een visum voor Nederland te regelen. Het was de laatste jaren gebruikelijk om het visum gelijk op de dag van de aanvraag te verstrekken. Echter nu had het Nederlandse Ministerie van Buitenlandse Zaken opeens bepaald dat visa pas na vier dagen worden verstrekt. Mijn schoonmoeder moest dus weer een keer extra naar Moskou. En dat is dus balen. Dit speelde vlak na het incident met Greenpeace schip en was daar waarschijnlijk een reactie op. Nederland speelt dus politieke spelletjes over de ruggen van gewone Russen die helemaal niets met het Poetin-regime hebben. Ik eis daarom excuses van Timmermans voor het onrecht dat mijn schoonmoeder is aangedaan.
hagenaars

Re: Rusland en een moralistisch kutlandje

Bericht door hagenaars »

Ja, natuurlijk is jouw schoonmoeder een slachtoffer van verkeerde spelletjes. Dom ook nog.
Maar je bent te streng voor de Nederlandse politie, die deden hun werk en dat kan niet gezegd worden van de familie Borodin. Dronken achter het stuur, kinderen mishandelen, verzet tegen politie, kabaal maken, buren gerucht. Het is nogal wat. iNDERDAAD DE NEDERLANDSE POLITIE MAAKTE EEN FOUT EN tIMMERMANS MAAKTE HET VEEL ERGER DOOR NIET METEEN ZIJN VERONTSCHULDIGING AAN TE BIEDEN.
Gelukkig houdt de M.P. zijn hoofd koel en een scherpe blik op de kassa...De koning gaat en misschien is er nog een fotomoment met Poutin en komt alles weer goed.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Rusland en een moralistisch kutlandje

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Ja, natuurlijk is jouw schoonmoeder een slachtoffer van verkeerde spelletjes. Dom ook nog.
Maar je bent te streng voor de Nederlandse politie, die deden hun werk en dat kan niet gezegd worden van de familie Borodin. Dronken achter het stuur, kinderen mishandelen, verzet tegen politie, kabaal maken, buren gerucht. Het is nogal wat. iNDERDAAD DE NEDERLANDSE POLITIE MAAKTE EEN FOUT EN tIMMERMANS MAAKTE HET VEEL ERGER DOOR NIET METEEN ZIJN VERONTSCHULDIGING AAN TE BIEDEN.
Gelukkig houdt de M.P. zijn hoofd koel en een scherpe blik op de kassa...De koning gaat en misschien is er nog een fotomoment met Poutin en komt alles weer goed.
Waarom handelde Timmermans zo? Het is natuurlijk moeilijk om als minister van BZ van Nederland gidsland je excuses te moeten aanbieden voor een overtreding van een internationaal verdrag aan een land waar wij zo vaak met het opgeheven vingertje naar wijzen.

Overigens krijg ik ook weer plaatsvervangende schaamte als Halina Reijn de Russen de les meent te moeten lezen: http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/a ... ctie.dhtml
hagenaars

Re: Rusland en een moralistisch kutlandje

Bericht door hagenaars »

Timmermans denkt niet snel vooruit. Hij mist het intercontinentale overzicht, hij praat tegen zijn kiezers. Hij zou moeten anticiperen op internationale verhoudingen. Het lijkt Luns wel, ook vooral populair in ons landje.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Rusland en een moralistisch kutlandje

Bericht door David Bakker »

De "mensenrechten", internationale verdragen en organisaties, het begint langzamerhand een lachertje te worden. Zeker met de ophef over Zwarte Piet: http://www.scribd.com/doc/177303852/De- ... warte-Piet

Toch geniet ik er wel van dat andere landen nu Nederland de les lezen.
hagenaars

Re: Rusland en een moralistisch kutlandje

Bericht door hagenaars »

De mensenrechten, de strijd hiervoor vind ik geen lachertje, maar binnen de V.N. zijn er helaas stropoppen, idioten en zweefkezen actief.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Rusland en een moralistisch kutlandje

Bericht door Frans van Dongen »

Sint en Piet liepen te denken,
wat aan de VN te schenken.

Wat een zeikerds, zei Pieterknecht.
Slavernij, menen ze dat nou echt ?

Ik zou ze niets geven Sint, echt niets.
Ik zou ze de roe geven, of zoiets

Ok Piet....we geven ze de roe.
Want wat een gezeur; wat een gedoe.

Tegen de VN zijn we keihard.
En de Pieten blijven gewoon zwart.
hagenaars

Re: Rusland en een moralistisch kutlandje

Bericht door hagenaars »

Er zijn nogal wat Nederlanders die kiezen voor een andere koers. Gevoelig reageren op de zwarte mens, die zich ergert aan onze gewoonten. Is dat onzin? Denk aan de passiespelen in Tegelen, de anti joodse passages werden toch maar mooi geschrapt...
hagenaars

Re: Rusland en een moralistisch kutlandje

Bericht door hagenaars »

Ik heb even gekeken naar het cv. van Verene Sheperd dat in mijn ochtendblad op tafel is gelegd. Een van de eerste dingen die je leert als sociaal wetenschapper, is dat je de literatuur over jouw onderwerp moet inzien en dan pas een stelling betrekken. Dat heeft ze niet gedaan. Jammer. Nu blundert ze van opinie tot opinie. Volkomen stuurloos. Ze denkt bv. dat wij door het vieren van het Sinterklaasfeest de slavernij willen herinvoeren.
Iedereen die Nederland een beetje kent, weet dat dat niet het geval is. Er zijn helemaal geen dominantie kwesties aan de orde bij dit kinderfeest. Kinderen vinden dit feest leuk omdat er een beetje griezelen bij komt kijken en dan al snel de ontlading met de cadeautjes.

Ze heeft een poging gedaan de vrouwengeschiedenis te onderzoeken. Haar doel was de kloof tussen mannen en vrouwen te dichten. De dame is een manderijn, overal heeft ze haar voet tussen de deur en publiceren, hó maar.
Rutte mag wel blij zijn met zo´n tegenstander...

FD 24 oktober Profiel pag. 12.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Rusland en een moralistisch kutlandje

Bericht door Frans van Dongen »

Volgens mij probeert ze alleen maar de overbodigheid van haar functie te verhullen.
Plaats reactie