Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

Je gebabbel zonder duidelijke referenties kent geen grenzen. Jammer.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Alles wat ik schrijf in deze is goed gedocumenteerd. Misschien kun je nog ergens in een bibliotheek de verspreide geschriften krijgen...Vier dikke delen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

Ho ho Hagenaars, eerst je repliek op mijn eerdere reactie:
fred neerhoff schreef:Is er in "De verspreide Geschriften" (1947), Uitgeverij Van Oorschot, dan sprake van enige verzetstaal door Leo Polak? Of is er anderszins enige blijk van inzicht van het in zijn tijd manifeste nazisme of fascisme?

Is het niet alles zedelijkheid, zuiverheid en nog eens zuiverheid, plichten, keuren, zijn geliefde objectiviteis beginsel, karakter, Kant en Spinoza wat de klok slaat?

Kom nu eindelijk eens met een goede referentie Hagenaars!

En goede referenties zijn referenties waarmee je je bewering met betrekking tot zijn actieve lidmaatschap van het Comité van Waakzaamheid inzichtelijk en onomstotelijk kan onderbouwen.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Ja natuurlijk had hij inzicht in de situatie in ons buurland. Hij was niet gek... Hij pleegde verzet met zijn floret het gesproken en geschreven woord. Over zijn actieve lidmaatschap van het Comité bestaat helemaal geen onduidelijkheid.
Hij was zowel bij de voorbereiding, als de oprichting en de demonstratieve bijeenkomsten betrokken. Als spreker. Bij zijn eerste " verzetsdaad" (Hij noemde de vijand, de vijand) werd hij gevangen genomen en afgevoerd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door fred neerhoff »

Je blijft jezelf herhalen zonder iets toe te voegen, behalve dit:
hagenaars schreef:Ja natuurlijk had hij inzicht in de situatie in ons buurland.
en
hagenaars schreef:Bij zijn eerste " verzetsdaad" (Hij noemde de vijand, de vijand) werd hij gevangen genomen en afgevoerd.
Waarmee je ongewild het ultieme bewijs levert dat Leo Polak toch niet zo'n goed inzicht had in het ware gezicht van het nazisme.

Immers Polak's eerste verzetsdaad was meteen ook zijn laatste.
hagenaars

Re: Subsidiesysteem voor de kunsten ingevoerd door NSB'er

Bericht door hagenaars »

Hij werd verraden, zoals je weet. Ik zeg eerst dat hij zich jarenlang verzette en toen hij de vijand een vijand noemde werd hij door een landverrader verraden. Je moet mij wel goed lezen, natuurlijk. Ik vraag mij nog steeds af wat jou bezielt...
Plaats reactie