Zomergasten met Hans Teeuwen

Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door Frans van Dongen »

Er lopen ambtenaren rond, om te kijken of je niet rookt.

In Amsterdam heb je een tijd gehad, dat ambtenaren controleerden, of je zat dan wel stond bij het nuttigen van een pilsje op een terras.

Allemaal voorbeelden van te veel regels en te veel controle door de staat.

Heb je enig idee van wat 'ze' van je weten ? Je zou je doodschrikken.

Die rookactie van Hans Teeuwen vind ik erg goed. Moeten we allemaal doen; gewoon schijt hebben aan de regels. Lijdzaam verzet noemde Ghandi dat. En net zo lang doorgaan tot een aanzienlijke hoeveelheid regels (en de daarbij horende ambtenaren) zijn afgeschaft.

Weg met de regels; leve de vrijheid !!
hagenaars

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door hagenaars »

Dat is iets te simpel makker: leve de vrijheid, leve de regels...En leve Gandi.( je weet wat hij over politiek en religie stelde? )
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door fred neerhoff »

Frans van Dongen schreef:Lijdzaam verzet noemde Ghandi dat.
Jouw Gandi was een heel eng mannetje met zijn spinnewiel-doctrine.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik vond dat de Jong slaapverwekkend en gortdroog interviewde en dat leek mij ook van het gezicht van Hans Teeuwen af te lezen.
Ben ik niet met je eens. Niets van verveling op het gezicht van Hans Teeuwen kunnen waarnemen. Wel vond ik dat hij zich uiterst voorzichtig uitte.

En zonder meer verontrustend vind ik dat zo'n moedige man als Teeuwen is, hardop zei het niet te durven in het openbaar een krachtig anti-islam geluid te laten horen. En dat hij zei niet vrij te zijn van enige neiging tot zelfcensuur!

De moord op Theo van Gogh door een islam-fascist laat zijn smerige sporen na. De vrijheid van meningsuiting staat nog altijd onder grote druk!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door fred neerhoff »

Ik lees zojuist het ingezonden commentaar van Hafid Bouazza in de NRC van vandaag. Daar in schrijft hij, ik citeer:

"Bij Zomergasten afgelopen zondag was Hans Teeuwen niet alleen onderhoudend en prikkelend, maar hij liet ook een lyrische kant van zichzelf zien. Hij prikkelde de kijkers te mijnent geregeld tot luid commentaar en onderlinge discussies; zijn verweer tegen de gruwelijke termen en dooddoeners 'islamofobie' en 'racisme' was epigrammatisch; zijn zelfkritiek op zijn geestestoestand na de moord op Theo van Gogh was lyrisch.
Zorgwekkend echter was zijn bekentenis zelfcensuur toe te passen uit angst voor dreigementen en geweld uit islamitische hoek. In Nederland. De enige zelfcensuur die een kunstenaar (en ik beschouw Hans Teeuwen als een begaafde kunstenaar) toepast, moet worden ingegeven door een zelfkritisch vermogen en niet door angst." Enz.

En over de monoloog van Pat Condell: "Het is de fulminatie van een beschaving die het woord boven het wapen stelt, zoals het hoort. En laten we eerlijk zijn, hoe hard het woord ook moge aankomen (en de orator die niet weet te schrijnen is zijn zeepkist niet waard), het woord zal altijd als een kwinkeleren klinken in vergelijking met het krakeel van wapengekletter." Enz enz.

Ik ben het hartgrondig eens met dit commentaar van Hafid Bouazza.
hagenaars

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door hagenaars »

Dit is mijn reactie op jouw eerdere posting, Fred. Ja, op dit <enige> punt is er een belemmering en weer geldt dat terreur werkt. (Ik vind het overigens volstrekt begrijpelijk dat iemand liever zijn mond houdt i.p.v. de held te spelen...)
Laatst gewijzigd door hagenaars op wo 31 jul 2013, 20:54, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door fred neerhoff »

Pat Condell noch Hafid Bouazza spelen geen held. Hoe durf je!
hagenaars

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door hagenaars »

Heb ik gesteld dat Pad Gondell de held speelt?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door fred neerhoff »

Uit de teneur van jouw bijdragen aan deze discussie maak ik op dat jouw loyaliteit bij de zwijgende meerderheid ligt.
Laatst gewijzigd door fred neerhoff op wo 31 jul 2013, 21:03, 1 keer totaal gewijzigd.
hagenaars

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door hagenaars »

Welk risico neemt Hafid Bouazza? geen enkel. Hij doet een duit in het zakje, draagt een steentje bij. Hans Teeuwen maakt een voorzichtige keuze, die begrijp ik en kan ik billijken.
That´s all.
Plaats reactie