Zomergasten met Hans Teeuwen

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door David Bakker »

Iemand zomergasten nog gezien gisteren? Ik vond de interviewer Wilfried de Jong erg slecht. Ondanks hem werd het op een gegeven moment toch wel boeiend toen het over Christophter Hitchens, Moeder Theresa, goede doelen etc. ging.

http://www.uitzendinggemist.nl/afleveringen/1357580
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Iemand zomergasten nog gezien gisteren?
Zeker. Eindelijk eens niet die benepen braafheid!
hagenaars

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door hagenaars »

Ik heb het gezien, Hans Teeuwen zat zich enorm te vervelen...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Hans Teeuwen zat zich enorm te vervelen...

Je gelooft die berenlul van een Berenkamp van de NRC toch zeker niet?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:werd het op een gegeven moment toch wel boeiend toen het over Christophter Hitchens, Moeder Theresa, goede doelen etc. ging.
Volgens mij is Christofer Hitchens niet scherp (en Pat Gondell trouwens evenmin) op het verschil tussen religion ( = religie) enerzijds en faith ( = godsdienst) anderzijds. Religie impliceert niet noodzakelijk wonderen en het bovennatuurlijke. Godsdienst wel. Zie http://www.vrijdenkersforum.nl/forum/vi ... ?f=12&t=33
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door fred neerhoff »

De Voedsel en Waren Autoriteit (VWA) dreigt de VPRO met een boete omdat Hans Teeuwen het waagde gedurende de uitzending tot driemaal toe een sigaret op te steken!

Volgens de VWA heeft iedereen recht op een rookvrije werkplek. En dat zal de niet te intimideren atheïst Hans Teeuwen weten ook! Zelfs als de VPRO hem toestemming gaf om te roken.

De vileine NRC redacteur Berenkamp zal wel in zijn schone culturele handjes wrijven!

Liever had deze NRC-onderkruiper het gehad dat Teeuwen zich volledig bloot had gegeven bij de vraag of hij wel eens bang was als hij weer eens een doodsbedreiging kreeg na een anti-islam grap.

Jezus kut, wat is die ooit eens liberale NRC onder de huidige katholieke hoofdredacteur Peter Vandermeersch toch afgegleden naar de schijnheilige en bange braafheids jounalistiek van vandaag!
hagenaars

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door hagenaars »

Ik heb Berenkamp niet gelezen. Ik vond dat de Jong slaapverwekkend en gortdroog interviewde en dat leek mij ook van het gezicht van Hans Teeuwen af te lezen.
Kan een katholieke hoofdredacteur een goeie krant maken? Ik denk het wel...Weet je wel zeker dat Vandermeersch rooms is? Ik geloof er niets van..http://nl.wikipedia.org/wiki/Peter_Vandermeersch.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door fred neerhoff »

De huidige hoofdredacteur Peter Vandermeersch van de NRC was voordien hoofdredacteur van de katholieke Vlaamse krant De Standaard. Dat is die krant die wegens collaboratie met de Duitse bezetter na 1945 gedurende twee jaar een publicatie verbod van de Belgische autoriteiten kreeg opgelegd.

Vandermeersch kan dan wel beweren anti-klerikaal te zijn maar zijn mind is overduidelijk besmet door het politiek correcte virus.

Trouwens, de neergang van de ooit als kwaliteitskrant bekendstaande NRC was al ingezet onder zijn voorlaatste hoofdredacteur, de door-en-door politiek correcte Folkert Jelsma.

De huidige NRC lijkt verworden tot de volgzame spreekbuis van het eveneens karakterloze D'66.
hagenaars

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door hagenaars »

Leuk, zo´n debat. Over Peter Vandermeersch worden wij het niet eens, hij lijkt mij een vrije geest en zeker geen overtuigde 'politiek correcte' roomse mijnheer. De krant verandert van tijd tot tijd. Dat is logisch, hij moet wel, want de samenstelling van het lezersvolk verandert. Is de krant D´66? Ik zal er eens goed op letten. We spreken in mijn omgeving af en toe over het populaire karakter van de krant, dat ergert ons soms. Ik ken een oud redacteur die zelfs daarom zijn abonnement heeft opgezegd. Dat gaat wel ver. Ik lees de krant sinds 1954 en ben niet van plan hem op te zeggen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Zomergasten met Hans Teeuwen

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De krant verandert van tijd tot tijd. Dat is logisch, hij moet wel, want de samenstelling van het lezersvolk verandert.
Over welk lezersvolk heb je het eigenlijk? Zouden de potentiële lezers van vandaag dan afknappen op onafhankelijkheid en kwaliteit?

Ik vermoed eerder dat de achteruitlopende advertentie inkomsten de neergang van het NRC dicteren. En Peter Vandermeersch past zich als een ware politieke kameleon aan die neergang aan.
Plaats reactie