Racisme.

Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Racisme.

Bericht door Frans van Dongen »

Ze vroegen een keer aan Ghandi: "What do you think of western civilisation" ?

Hij antwoordde: "Western civilisation ? That would be a good idea".
hagenaars

Re: Racisme.

Bericht door hagenaars »

Ja, hij kon erg geestig zijn. Maar India blijft nog steeds, gelukkig onder de Coingres partij, een land met veel straatarme mensen. Een democratie, maar met immense problemen.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Racisme.

Bericht door Frans van Dongen »

Sommigen zeggen, dat India China als economische grootmacht voorbij gaat streven (in een jaar of 10 a 20).
hagenaars

Re: Racisme.

Bericht door hagenaars »

Dat lijkt mij moeilijk te zeggen, we weten niet hoe China zich zal ontwikkelen. Het huidige systeem daar is niet houdbaar, lijkt mij. Hoewel er ook veel verbetert: Het rapport heet "From poor areas to poor people: China’s evolving poverty reduction agenda" , het is vrijgegeven op 8 april 2009 en telt 264 bladzijden.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Racisme.

Bericht door fred neerhoff »

Door de globalisering zal racisme op den duur vanzelf verdwijnen. Als gevolg van gemengde relaties worden mensen vanzelf allemaal koffie bruin.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Racisme.

Bericht door Frans van Dongen »

Waar zouden ze dan om vechten ?
Religie ?
Geld en grondstoffen ?
Het milieu ?
hagenaars

Re: Racisme.

Bericht door hagenaars »

Het wordt mij nu een beetje te theoretisch. Ik zie racisme, ook onder ideale omstandigheden niet verdwijnen. @Frans, genoemde zaken leiden tot botsing en conflict, zeker.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Racisme.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het wordt mij nu een beetje te theoretisch. Ik zie racisme, ook onder ideale omstandigheden niet verdwijnen
Ben je echt zo wereldvreemd dat je niet door hebt dat mensen van verschillende afkomst zich biologisch zullen mengen? Maar als je bedoelt dat de angst voor het onbekende - want dat is de oorsprong van racisme - niet zal verdwijnen, dan geef ik je gelijk.
hagenaars

Re: Racisme.

Bericht door hagenaars »

Neem nou, de Verenigde Staten, Martin Luther King sprak vijftig jaar geleden over zijn droom, is daar vermenging? Ik dacht het niet, of zeer mondjesmaat. Incidenteel.
hagenaars

Re: Racisme.

Bericht door hagenaars »

Ik keek nog even hier naar: http://nl.wikipedia.org/wiki/Racisme Verhelderend.
Plaats reactie