Hoerenlopen.

Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Hoerenlopen.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:2. Heb ik gezegd niet tot "men" te horen?
Ja, wezenlijk wel. Je ontkent het de hoek van de schaamte in te drukken door te zeggen dat "men" het doet. Maar jij bent 1 van hen die het die hoek in drukt.
3.Ik zeg het nog een keertje, het gaat mij om de schaamte van de prostituees.

Er zijn vele prostituees die hun beroep zonder schaamte uit oefenen. Het probleem is dat er veel "burgertjes" zijn die nogal snel met een oordeel klaar staan. Dat maakt dat men het soms liever ontwijkt, enkel om niet weer zichzelf te moeten "verantwoorden", niet uit schaamte.
4. Prostitutie kun je als dienstverlening opvatten, zeker, maar dat maakt de kern van de zaak er niet duidelijker op.

Juist wel, dienstverlening is een NORMALE sector.
5.Sexueel contact heeft iets met intimiteit van doen, dacht ik :).
Dat is het hem juist, nergens binnen de natuur heeft "sex" iets met intimiteit te maken. Enkel de mens maakt daar iets "intiems" van. Sex is het meest natuurlijke dat er bestaat, het is de essentie van leven. Zonder sex geen leven. Er zijn maar zeer weinig complexe levensvormen die zonder sex de soort in stand houden.

Binnen de natuur is sex niks intiems, het is vaak iets dat gewoon openlijk afspeelt. Ook sex met verschillende partners is de norm in de dierenwereld. Intimiteit is in de natuur in feite juist ABNORMAAL. De mens is gewoon een dier, en dat is soms nog heel duidelijk ook.

Sex is binnen de natuur vaak ook een "goedmakertje". Bij chimpansees zie je dat ook.

7. Het gaat helemaal niet om mijn norm, maar wel om de maatschappelijke druk.
En jij houdt met jouw visie juist de druk op die maatschappelijke ketel.
8.Ik heb, dacht ik, geen probleempjes met seks.
Volgens mij wel, je plaatst het op een voetstuk.
hagenaars

Re: Hoerenlopen.

Bericht door hagenaars »

Een paar korte opmerkingen. Voor mij hoeft niemand zich voor betaalde seks te schamen, hoor. Het blijft wel een vreemd "beroep", waar je niet voor uit kunt komen. Ja, de mensen hebben anders dan de diertjes, beschaving.
Vgl.Über den Prozeß der Zivilisation. Soziogenetische und psychogenetische Untersuchungen ([Band I 1937] 1939). Uitgebreide 2e druk 1969. Het civilisatieproces. Sociogenetische en psychogenetische onderzoekingen (1982. In 2011 heruitgave in de Reeks Grote Klassieken van uitgeverij Boom).
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Hoerenlopen.

Bericht door fred neerhoff »

Man, lul toch niet zo slap over "beschaving". Je verkondigt gewoon de mening van de klein-burgerlijke reactionair waar het betaalde seks betreft.
hagenaars

Re: Hoerenlopen.

Bericht door hagenaars »

Pardon, voor jou maak ik een uitzondering. Je scheldt weer eens zonder enig argument. De meeste mensen vinden betaalde openbare, publieke seks een beetje pijnlijk. Die pijnlijke gevoelens kunnen verklaard. Trouwens, je kunt natuurlijk veel over Norbert Elias zeggen, maar kleinburgerlijk en reactionair, nee dat was hij, dacht ik, niet. Heb je zijn hoofdwerk wel doorgenomen?

Über den Prozeß der Zivilisation. Soziogenetische und psychogenetische Untersuchungen ([Band I 1937] 1939). Uitgebreide 2e druk 1969. Het civilisatieproces. Sociogenetische en psychogenetische onderzoekingen (1982. In 2011 heruitgave in de Reeks Grote Klassieken van uitgeverij Boom).
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Hoerenlopen.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Een paar korte opmerkingen. Voor mij hoeft niemand zich voor betaalde seks te schamen, hoor.
Eehm, jawel. Dat stel je hier:
Normaal is het als een beroep in vrijheid en zonder schaamte met tevredenheid en werkplezier kan worden uitgeoefend,
En eerder gaf je al aan dat het geen "normaal" beroep is. Gevolg is dan dat men zich dus wel moet schamen!
hagenaars schreef:Het blijft wel een vreemd "beroep",
Vreemd? Wat is er vreemd aan dan? Leg eens uit?
hagenaars schreef:waar je niet voor uit kunt komen
O? Krijg je een boete dan? Word je gearresteerd? Feit is dat je er prima voor uit kunt komen, echter zijn er een aantal mensen die nogal snel oordelen. Vaak het type dat Fred omschrijft:
fred neerhoff schreef:de klein-burgerlijke reactionair
En jij lijkt er 1 te zijn of het te verdedigen.
hagenaars schreef:Ja, de mensen hebben anders dan de diertjes, beschaving.
Je klinkt al een refo. Mensen zijn gewoon dieren. Enkel een diersoort met een hoger bewustzijn. Maar er zijn ook vormen van bewustzijn bij dieren. De 1 heeft het meer dan de ander, afhankelijk van het diersoort tref je daar ook meer "beschaving" dan bij andere diersoorten. De mens is niet zo bijzonder als men vaak denkt.
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Hoerenlopen.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Pardon, voor jou maak ik een uitzondering. Je scheldt weer eens zonder enig argument.
Kun je geven aangeven waar hij scheldt?
fred neerhoff schreef:Man, lul toch niet zo slap over "beschaving". Je verkondigt gewoon de mening van de klein-burgerlijke reactionair waar het betaalde seks betreft.
Ik zie hem namelijk niet schelden. Ik zie hem enkel vaststellen dat jij de mening van een bepaalde groep weergeeft.
Dus jij bent het die in gebreke blijft qua argumentatie. Zoals wel vaker.

Zullen we eens kijken naar jouw gedrag Hagenaars? Wat betreft schelden en vervelend gedrag, ben jij hier een uitblinker, niet Fred!
hagenaars

Re: Hoerenlopen.

Bericht door hagenaars »

Ik wil graag, zo u wilt, over het issue spreken, maar niet telkens ouwenelen. Op al dat persoonlijke geëmmer van u zal ik dan ook niet reageren. Het bedoelde z.g.. beroep speelt zich in een geheimzinnige gemaskerde sfeer af, u kunt het desgewenst ontkennen maar dat zegt mij niets. Als u mij graag reactionair of kleinburgerlijk vindt, dan gaat u uw gang maar. Mensen zijn inderdaad dieren, maar dieren zijn geen mensen. Mensen hebben namelijk, zoals u waarschijnlijk wel weet, beschaving,
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Hoerenlopen.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef:Ik wil graag, zo u wilt, over het issue spreken, maar niet telkens ouwenelen.
Kijk eerst eens naar je eigen gedrag.
hagenaars schreef:beroep speelt zich in een geheimzinnige gemaskerde sfeer af,
Waar doel je op? Want je stelt wel iets, maar wat is volgens jou een geheimzinnige gemaskerde sfeer ?
Beetje vage term.
hagenaars schreef: u kunt het desgewenst ontkennen maar dat zegt mij niets.
Leg eerst maar eens uit wat je met die vage term bedoeld!
Tree Fhinker
Berichten: 317
Lid geworden op: wo 25 mei 2016, 23:11

Re: Hoerenlopen.

Bericht door Tree Fhinker »

hagenaars schreef: Mensen zijn inderdaad dieren, maar dieren zijn geen mensen. Mensen hebben namelijk, zoals u waarschijnlijk wel weet, beschaving,
Beschaving is een relatief begrip. De Mens had 1000 jaar geleden ook "beschaving", maar vandaag de dag zien we dat niet als "beschaafd". Het is enkel beschaafd ten opzichte van ......

Daarnaast, "de mens" heeft geen beschaving. Sommigen leven volgens de ene norm, anderen volgens de andere norm. De norm is waar men voor zichzelf de beschaving aan afmeet. Dus zeer relatief. De 1 kan vinden dan prostitutie niet beschaafd is volgens zijn/haar norm, de ander kan juist pleiten voor dat prostitutie wel beschaving is. Want zonder prostitutie zou er zeer waarschijnlijk veel meer sexueel geweld zijn als aanranding en dergelijk. De norm waar "we" ons aan dienen te houden is de Nederlandse wet. En zolang prostitutie zich binnen die norm afspeelt, is het dus gewoon "normaal"!

Dus die beschaving waar je zo mee loopt te zwaaien, is nou niet echt een sterk argument. Je lijkt moeite te hebben met de relativiteit van woorden en situaties. Je lijkt alles als absoluut te zien.

Je lijkt mij helemaal geen "vrijdenker". Je zit erg vast in "absoluten".
hagenaars

Re: Hoerenlopen.

Bericht door hagenaars »

Ik heb u eerder geadviseerd het denken achterwege te laten, het leidt bij u tot niets. Zoals u nu bv. beschaving behandelt, daar komen we niet veel verder mee.( Absolut Vodka is the leading brand of Premium vodka offering the true taste of vodka in original or your favorite flavors made from natural ingredients.)
Plaats reactie