Meer over Erdogan.

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Meer over Erdogan.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik denk dat Erdogan dat wel zal beseffen.

Je meent het!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Meer over Erdogan.

Bericht door fred neerhoff »

Turkije zoe wel eens een uitweg kunnen bieden voor de opstandelingen tegen de Syrische dictatuur van de Assad-kliek.
hagenaars

Re: Meer over Erdogan.

Bericht door hagenaars »

Turkije is niet populair in de Arabische wereld. Ik verwacht toch dat uit die hoek initiatieven komen. Overigens stort het land zich na het verstoorde evenwicht o.l.v. de Alevieten wel haast zeker in een burgeroorlog.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Meer over Erdogan.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Overigens stort het land zich na het verstoorde evenwicht o.l.v. de Alevieten wel haast zeker in een burgeroorlog.
Zeker. De naweeën van het christelijke kolonialisme!
hagenaars

Re: Meer over Erdogan.

Bericht door hagenaars »

Nee, toch? Ik doel op de strijd tussen Soennieten en Sjiieten. En als we ruimer kijken en Libanon er bij betrekken die tussen christenen en moslims. En met z´n allen tegen de joden, natuurlijk. Overigens en dat is wel een resultaat van koloniaal handelen is " De naam Syrië - waarschijnlijk afgeleid van Assyrië [bron?] - werd van de oudheid tot de Eerste Wereldoorlog gebruikt voor het gebied tussen de hele oostkust van de Middellandse Zee (de Levant) en de Eufraat. Dit Groot-Syrië omvatte dus ook de huidige staten Libanon, Jordanië, Israël, Palestina plus aangrenzende streken in Turkije." Wikipedia.
Tornado
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 17:36

Re: Meer over Erdogan.

Bericht door Tornado »

Wat ik onder meer op Erdogan tegen heb is dit:

Uit Erdogan, uw nieuwe beste vriend :
Erdogan en Davutoglu waren er twee jaar geleden ook als de kippen bij om de Iraanse president Mahmoud Ahmadinejad te feliciteren met zijn verkiezingsoverwinning. Toen het regime daarna keihard de zogenaamde groene revolutie neersloeg, bleef het stil in Ankara. En dat terwijl Turkije toch NEE zegt tegen onderdrukkers. Ook Soedan en zijn president Omar al-Bashir horen geen Turks NEE, ondanks alle ellende die de Soedanese burgers al jaren over zich heen krijgen. Wel is er een lucratieve handelsrelatie.
Plaats reactie