learning WORLD with humanistic WISE

hagenaars

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door hagenaars »

Let op! Binnen de context van de Roomse dwaasheid is deze paus een beetje opgeschoven. Hij accepteert bv. de gewoonheid van homosexualiteit. Dat is nieuw. Bovendien accepteert hij condooms bij gevaarlijke contacten. Een flinke stap voorwaarts. Types als bv. de modale Volkskrantlezer blijven kotsen op de paus, kijk maar in De Vrijdenker. En dat is achterlijk.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Types als bv. de modale Volkskrantlezer blijven kotsen op de paus, kijk maar in De Vrijdenker. En dat is achterlijk.
Je hebt ook types die paus Ratzinger NIET achterklijk vinden: Gelovige of warrige types!
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Types als bv. de modale Volkskrantlezer blijven kotsen op de paus, kijk maar in De Vrijdenker. En dat is achterlijk.
Je hebt ook types die paus Ratzinger NIET achterklijk vinden: Gelovige of warrige types!
hagenaars

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door hagenaars »

Nogmaals, ik behandel de paus in zijn context, het Roomse geloof. Ik vind het Roomse geloof onjuist.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door fred neerhoff »

Nogmaals, ik vind de opvattingen van jouw Ratzinger onjuist.

Lees zelf eerst zijn boek 'Jezus van Nazareth' (2003) voordat je verder doordraaft in je blinde verdediging van deze verdwaasde en onwaarachtige klojo.
hagenaars

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door hagenaars »

Noem mij een goede reden waarom ik het Jezusboek zou moeten lezen? Het gaat mij niet om de leer van deze paus, die is onjuist, dat weten we. Maar binnen die context zijn er lichtpuntjes, als je ze wil zien, ten minste. Hij accepteert de homosexuele geaardheid als een feit. En hij accepteert het gebruik van condoom's bij gevaarlijke sex. Dat zijn in zijn context grote stappen voorwaarts. Meer niet.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Noem mij een goede reden waarom ik het Jezusboek zou moeten lezen?
Van mij moet je niks hoor. Bovendien ben je volgens het katholieke credo gelukkiger naarmate je minder weet.
hagenaars schreef:Hij accepteert de homosexuele geaardheid als een feit. En hij accepteert het gebruik van condoom's bij gevaarlijke sex.
Heel fijn. Enne... accepteert hij ook al dat de wereld rond is? Het zou een grote vooruitgang zijn in zijn land van angstige en dwaze blinden.Tja, het is natuurlijk maar net wat je vooruitgang noemt....
hagenaars

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door hagenaars »

Ja, grote stappen voorwaarts zijn het niet, natuurlijk.
Ms van griethuijsen

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door Ms van griethuijsen »

Nu ik heb wel wat losgemaakt er is zo waar dialoog en communicatie ook op dit forum ONDER HET MOM GAAN WE EINDE LIJK EENS EEN KEER NORMAAL DOEN EN GEEN BEKERING MEER maar een NORMEN EN WAARDEN DEBAT op MODERNE WIJZE en ALLES OMVATTEND

van Martin Simon van Griethuijsen Lid D66 Lid humanistisch verbond en Lid van het landelijk netwerk biseksualiteit en Secretaris en woordvoerder van de Humanistische landenlijke werkgroepen biseksualiteit en overhedenbeleid
hagenaars

Re: learning WORLD with humanistic WISE

Bericht door hagenaars »

Inmiddels is de heilige vader bijna afgetreden. Dat Jezusboek kan ongelezen blijven. Normen en waarden, toe maar. Op moderne wijze, zegt u? Tsjonge, tsjonge...Ik ben benieuwd.
Plaats reactie