Turken, Armeniërs en Fransen.

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Goed gezien, ja...
En jij denkt dat nog niemand anders dat door heeft? En heeft Ergodan soms geen gelijk als hij stelt dat de Fransen in Algerije zèlf volkerenmoord hebben gepleegd? Maw. zijn de Franse parlementariërs niet erg schijnheilig als zij Turkije op z'n nummer zetten met het oprakelen van de Turkse volkerenmoord op de Armeniërs?
hagenaars

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door hagenaars »

De Fransen hebben een bloedige koloniale oorlog tegen de niet-Franse Algerijnen gevoerd en verloren. Maar van genocide is mij in dit verband niets bekend. Van oprakelen is geen sprake, als iemand dit aangreep dan was het Erdogan. Het wetsontwerp ging namelijk over genocideontkenning in het algemeen, maar er zijn natuurlijk ook Fransen en Armeniërs die de beknotting van de vrije meningsuiting, die de wet ook beoogt afwijzen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door fred neerhoff »

Denk je nu werkelijk dat het moment van oprakelen van de Turks-Armeense tragedie los staat van de op handen zijnde Franse presidents verkiezingen?
hagenaars

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door hagenaars »

Geen idee, het zou zeker kunnen, maar doen die 400.000 Armeense stemmen er werkelijk toe?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door fred neerhoff »

Ik vermoed van wel ja, en vergeet vooral niet de impact op de rest van de stemmers. Sarkozy die zich onbuigzaam opstelt tegenover de islam: kassa!
hagenaars

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door hagenaars »

Maar er zijn in Frankrijk ook veel islam-stemmers hoor...De stemming in Frankrijk is wel erg anti Turkse toetreding, dus dat zal wel meespelen. Ik denk overigens dat Sarko in de tweede ronde zal winnen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:De stemming in Frankrijk is wel erg anti Turkse toetreding, dus dat zal wel meespelen.
Ja, de Franse parlementariërs die het opeens zo nodig vonden om het Turks-Armeense drama ten koste van Turkije op te rakelen, hadden inderdaad stapels boter op hun hoofd.
hagenaars

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door hagenaars »

Dit klopt niet hoor, de anti genocide wet ging veel verder dan dit Armeense akkefietje. Al viel het er wel onder, natuurlijk.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Dit klopt niet hoor, de anti genocide wet ging veel verder dan dit Armeense akkefietje.
Natuurlijk klopt het wel. Trouwens, ik vind het stuitend dat je opeens spreekt van het Armeense 'akkefietje'.
hagenaars

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door hagenaars »

Kijk even goed: http://www.france24.com/fr/20111221-tur ... xpCO8MEq2A

ik bedoel dus met akkefietje de politieke reactie van Erdogan, sorry voor de verwarring.
Plaats reactie