Turken, Armeniërs en Fransen.

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Dan jouw vraag, nee, ik geloof niet dat Erdogan het met mij eens is. Hij vindt dat de Turken in hun recht staan en verwijt de Fransen vijandschap, hij heeft trouwens ruzie met al zijn buren, zoals je weet. Echt een onmogelijke man. Zo iemand die altijd heel goed weet hoe verkeerd de ander is. Autoritair bovendien.

Je versimpelt een politiek conflict [= belangen conflict] tot een morele be(ver)oordeling van de persoon Ergodan. Jouw antipathie jegens Ergodan spat weliswaar van het scherm, maar mist de kracht van een valide verklaring.
hagenaars

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door hagenaars »

Er zijn natuurlijk altijd en overal belangentegenstellingen zeker tussen buurlanden en dus ook en vooral in het Midden Oosten. Dat spreekt. Maar Erdogan verstaat de kunst die tegenstellingen tot in het absurde uit te spinnen. Dat heeft hij vanaf zijn vroegste jeugd gedaan. In zijn achtergrond zijn wel aanknopingspunten te vinden voor die persoonlijkheidsstructuur.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Maar Erdogan verstaat de kunst die tegenstellingen tot in het absurde uit te spinnen. Dat heeft hij vanaf zijn vroegste jeugd gedaan. In zijn achtergrond zijn wel aanknopingspunten te vinden voor die persoonlijkheidsstructuur.
De persoonlijkheidsstruktuur van Ergodan zou de Turkse politiek inzake het Turks-Armeense drama verklaren? Kom kom Lex, ik had je wijzer gedacht!
hagenaars

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door hagenaars »

Het is natuurlijk niet zo dat deze man " tegen de hoofdstroom in" de politiek kan ombuigen o.i.d., dat begrijp ik ook wel. Maar hij is een invloedrijk politicus, dat wel. Hij zet mensen gevangen, drijft tegenstellingen op de spits en bepaalt in hoge mate in dit autoritaire land zijn nationalistische koers.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Hij zet mensen gevangen, drijft tegenstellingen op de spits en bepaalt in hoge mate in dit autoritaire land zijn nationalistische koers.
Zeker, maar Turkije is een moslim natie in opkomst.Waarbij bedacht moet worden dat de islam niet alleen een godsdienst is maar ook een politieke idelogie!
hagenaars

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door hagenaars »

Ik baseer mij op de geldende Turkse grondwet. Niet op een ideologie die ik verfoei en vrees.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Niet op een ideologie die ik verfoei en vrees.

Eerst begrijpen en dan oordelen. Kijk ook eens naar het christendom: een achterlijker godsdienst is nauwelijks te vinden.
hagenaars

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door hagenaars »

Ik denk - zeg ik in alle bescheidenheid - dat ik deze nationalist met zijn religieuze programma heel goed begrijp. Gaat hij zo door dan wordt oorlog misschien onvermijdelijk. Omdat ik dat niet wil en verfoei ben ik nu juist zo´n grote voorstander van dat EU lidmaatschap, het kadet hem in en dat is noodzakelijk.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik denk - zeg ik in alle bescheidenheid - dat ik deze nationalist met zijn religieuze programma heel goed begrijp.

Erg bescheiden inderdaad! Je bedoelt dat Turkije heel bewust de stategie van de permanente oorlog aan de grenzen volgt?
hagenaars

Re: Turken, Armeniërs en Fransen.

Bericht door hagenaars »

Goed gezien, ja...
Plaats reactie