Woningb. Ver. Eigen Haard bouwt aparte woningen voor moslims

Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Woningb. Ver. Eigen Haard bouwt aparte woningen voor moslims

Bericht door Frans van Dongen »

NRC:Tussen de woonkamer en de keuken zijn schuifdeuren geplaatst om het mannen- en vrouwendomein te scheiden. Gevraagd of het niet principieel onjuist is om mee te werken aan het scheiden van mannen en vrouwen, zei Plasterk dat niet altijd overal een principekwestie van moet worden gemaakt. “Leef je leven en laat anderen dat ook doen.”
Straks komen er natuurlijk ook aparte woningen voor katholieken, protestanten en joden.

En oh ja....een paar mooie villa's voor atheïsten.
hagenaars

Re: Woningb. Ver. Eigen Haard bouwt aparte woningen voor mos

Bericht door hagenaars »

Ook hier weer een verhaal met twee zijden: het blijft natuurlijk prima dat een woningverhuurder bouwt voor de markt, hij voldoet aan de vraag, meer schuifdeuren. Je kunt als atheist later die schuifdeuren toch losschroeven en een z.g. open keuken maken? Ik heb dat vele malen gedaan... :mrgreen:
Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: Woningb. Ver. Eigen Haard bouwt aparte woningen voor mos

Bericht door Victor Onrust »

Niet elke marktvraag is legitiem. Het is bijvoorbeeld ook niet gewenst om wapens te verkopen aan iedereen die dat wil. Dit is bevordering van een fascistoïde ideologie (islam) en discriminatie in zijn ergste soort.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Woningb. Ver. Eigen Haard bouwt aparte woningen voor mos

Bericht door Frans van Dongen »

Lexus heeft wel een punt.
VICTOR: Niet elke marktvraag is legitiem. Het is bijvoorbeeld ook niet gewenst om wapens te verkopen aan iedereen die dat wil.
Ok, maar wapens zijn wat anders dan schuifdeuren.
VICTOR: Dit is bevordering van een fascistoïde ideologie (islam) en discriminatie in zijn ergste soort.
Dan moeten je ook alle kerken verbieden. Vergeet niet dat het christendom fascistoïder is dan de Islam. Ze hebben in ieder geval langer slachtoffers gemaakt (vanaf het jaar 0 t/m gisteren) en meer.
Dat kan ook niet anders, want de islam is pas in de 7e eeuw begonnen.

Laten we het moorden van de katholieken eens vergelijken met het bloedvergieten van de Nazi's.
Twee vergelijkingen:
De nazi's hebben genocide gepleegd ongeveer van 1935 t/m 1945. Dus een jaar of 10. De katholieken hebben 2000 jaar lopen slachten.
De nazi's verzonnen Cyclon B, zodat de stumpers (vrouwen en kinderen moesten ook de gaskamers in en ze moesten nog doorlopen ook) binnen een minuut dood waren.
Laten we eens kijken hoe de katholieken dat deden: In de vroege Middeleeuwen verzon een bischop, dat ketters voortaan niet meer gedood mochten worden, voordat ze werden verbrand. In de latere Middeleeuwen kwam Thomas van Aquino op het idee, dat het vuur waarop de ongelovigen werden geroosterd, voortaan een klein vuur moest zijn, zodat en opdat het Lijden langer zou duren. Hij werd heilig verklaard !
Wist je dat er op de Balkan meer joden omgebracht zijn door de katholieken dan door de fascisten ?
De meeste fascisten waren trouwens katholiek met Hitler voorop !

Terug naar de discussie:
Ik denk, dat het katholicisme veel (!) fascistischer is dan de islam.
Daarom vind ik het onzin, om katholieke kerken wel toe te staan en een punt te maken van een extra kraantje of een paar schuifdeuren in een handvol huurwoningen.
Victor Onrust
Berichten: 98
Lid geworden op: ma 20 feb 2012, 14:01

Re: Woningb. Ver. Eigen Haard bouwt aparte woningen voor mos

Bericht door Victor Onrust »

@Frans Je kunt overal wel de historie tot het begin der tijden bij halen maar dat schiet niet op. De RK kerk is natuurlijk geen democratie. Maar het is belachelijk om die fascistoïde te noemen. Ik zou me nog maar eens goed in een en ander verdiepen. Lees bijvoorbeeld eens "Islam voor varkens" van Hans Jansen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Woningb. Ver. Eigen Haard bouwt aparte woningen voor mos

Bericht door fred neerhoff »

Zowel het katholicisme als de islam vertonen fascistoïde trekken. Beiden staan ze een corporatistische maatschappij voor. Bovendien zijn ze beide patriarchaal-autoritair van aard en grossieren beiden in onderbuikgevoelens. Dit laatste nog door de katholieken het meest.
hagenaars

Re: Woningb. Ver. Eigen Haard bouwt aparte woningen voor mos

Bericht door hagenaars »

Zowel de katholieken als de moslims houden zich als stroming aan de wet, toch? Als mensen elkaar facistoide gaan noemen dan ben je snel uitgepraat. Ik ben er voor de vraag naar wapens enigszins in te perken, dit gezien de grote risico´s.
Er is wel een ander puntje relevant, dat bij elkaar klitten is een euvel, dit omdat onze samenleving bewust en expliciet kiest voor integratie, maar of dat altijd effectief is? Mensen klitten graag samen, zeker als ze zwak staan.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Woningb. Ver. Eigen Haard bouwt aparte woningen voor mos

Bericht door Frans van Dongen »

Victor: @Frans Je kunt overal wel de historie tot het begin der tijden bij halen maar dat schiet niet op.
Ben ik niet met je eens; ik denk dat het erg zinvol is om de geschiedenis erbij te halen.
"Een volk dat niets van zijn verleden wil leren, is gedwongen om dat verleden over te doen".
Een goed voorbeeld is het niet doorgaan van de wietpas. De voorstanders van zo'n wietpas hebben niets willen leren van de Drooglegging. Daarom willen ze het nog een keertje dunnetjes overdoen.
Victor: De RK kerk is natuurlijk geen democratie. Maar het is belachelijk om die fascistoïde te noemen
Ik vind het zeker niet belachelijk om de katholieke kerk fascistisch te noemen. Ik vind het belachelijk om het een kerk te noemen.
Vrij vertaald naar Wilders: Als je alles wat fatsoenlijk is uit de bijbel haalt, hou je niet een boekje over, dat dunner is als de Donald Duck, maar je houdt helemaal niets over.
VICTOR: Ik zou me nog maar eens goed in een en ander verdiepen. Lees bijvoorbeeld eens "Islam voor varkens" van Hans Jansen
Ik raad jou aan: "Paus Pius XII en de Vernietiging van het Joodse Volk" van Dirk Verhofstadt. De haren zullen je te berge rijzen. Wat er door de katholieken is geflikt tijdens WO II is zeker doofpot 2 te noemen (het pedodossier is doofpot 1)

Verder eens met Fred

@Lex: Katholieke priesters houden zich in ieder geval niet aan de wet.
Maar mijn belangrijkste bezwaar is: Wat hebben we eraan, als ze zich aan de wet houden, als de wet op niet minder dan 60 punten fundamenteel anders luidt voor christenen dan voor jou en mij ?
Christenen betalen zelfs minder belasting !
hagenaars

Re: Woningb. Ver. Eigen Haard bouwt aparte woningen voor mos

Bericht door hagenaars »

Zullen we eerst even afspreken wat dat is, fascistisch? Anders blijft het zo vaag. Ik heb wel eens tien kriteria opgezocht.

Als je daar aan voldoet in meer of mindere mate dan ben je het:

1.Het fascisme is de tegenstander van zowel de traditioneel linkse als rechtse politieke partijen.[4]
2.Het fascisme minacht contemporaine conservatieve instellingen.[4]
3.Het fascisme vereert machtsvertoon en het gebruik van geweld, in zoverre dat is gericht op de omverwerping van de bestaande maatschappelijke orde.
4.Het fascisme kent een autoritaire structuur met aan het hoofd daarvan een leider aan wie charismatische eigenschappen worden toegeschreven.
5.Het fascisme streeft naar de instelling van een politieke dictatuur.
6.Het fascisme streeft naar de volledige controle over het maatschappelijk leven en de sociale en culturele organisaties.
7.Het fascisme is extreem nationalistisch.
8.Het fascisme pleit voor een continue strijd om de eigen natie te kunnen doen overleven te midden van andere staten.
9.Het fascisme berust in hoofdzaak op de maatschappelijke middenklasse.
10.Het fascisme streeft naar sociale eenheid en de opheffing van alle bestaande klassen- en belangentegenstellingen.

Ik denk niet dat je de R.K. kerk fascistisch kan noemen...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Woningb. Ver. Eigen Haard bouwt aparte woningen voor mos

Bericht door fred neerhoff »

Ik betwijfel of je de dynamiek achter jouw opsomming zelf wel begrijpt. Hoe zou je anders willen ontkennen dat het katholicisme fascistoïde trekken vertoont?
Plaats reactie