Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV.

hagenaars

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door hagenaars »

Wat is staatssteun in dit verband? Een protestants ziekenhuis krijgt subsidie, net als een algemeen. Waarom niet? Een katholiek bejaardenoord krijgt een bijdrage, waarom niet?
Een geestelijk raadsman wordt opgeleid om geestelijke raad te geven, gedetineerden, militairen en verpleegden vragen daarom. Waarom zou de staat dat niet steunen?
De KRO maakt mooie programma´s, is dat verkeerd? Ik denk het niet, jij wel?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Wat is staatssteun in dit verband? Een protestants ziekenhuis krijgt subsidie, net als een algemeen. Waarom niet?
Vreemd, heel vreemd, dat je ziende blind bent voor een oppositionele mening: ik verzet mij tegen het verlenen van privileges aan (bij)gelovigen. Jij niet.
hagenaars schreef:Een katholiek bejaardenoord krijgt een bijdrage, waarom niet?
Idem dito.
hagenaars schreef:Een geestelijk raadsman wordt opgeleid om geestelijke raad te geven, gedetineerden, militairen en verpleegden vragen daarom. Waarom zou de staat dat niet steunen?
Idem dito.
hagenaars schreef: De KRO maakt mooie programma´s, is dat verkeerd? Ik denk het niet, jij wel?
Idem dito.
Frans van Dongen
Berichten: 342
Lid geworden op: zo 18 nov 2012, 21:09

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door Frans van Dongen »

LEX: Langs politieke wegen bestrijden zal (lijkt mij) niet goed lukken. De lobby voor ritueel slachten en de besnijdenis is machtig hoor, zoals je hebt kunnen zien.
Inderdaad en dat is schandalig. De religianten in de senaat hollen de democratie uit.
Niet iets om over te juichen.

Han Noten (PvdA) heeft gisteren de Eerste Kamer verlaten, omdat hij ook vindt, dat de senaat te veel op de stoel van de Tweede kamer is gaan zitten.

Het sneuvelen van het wetsvoorstel van M Thiemen (PvdD), dat door de religianten in de senaat werd tegengehouden, is ongetwijfeld een voorbeeld van wat Noten bedoelt.

De Eerste Kamer zou alleen al hierom afgeschaft moeten worden, maar er zijn nog meer redenen voor.
hagenaars

Re: Boris van der Ham wordt genoemd als nieuwe voorzitter HV

Bericht door hagenaars »

Je maakt Han Noten vromer dan hij is, hoor. Hij heeft gewoon een ander (beter betalend) baantje gevonden.

Ik denk dat het initiatief van Marianne Thieme tegen onze grondwet inging en bovendien niet uitvoerbaar bleek. Gelukkig heeft de Erste Kamer op het voorstel van de regering gereageerd.

Weet je iets van deze Marianne?

Ik wel: Haar lidmaatschap van de Zevendedagsadventisten werd door de pers, met name in Nieuwe Revu en NRC Handelsblad, uitgebreid in beeld gebracht. Thieme gaf een interview aan De Telegraaf, waarin zij verklaarde dat Adam en Eva vegetariërs waren en pas na de zondeval vlees waren gaan eten. Met deze uitspraak zou ze gepleit hebben voor vegetarisme, maar meer nog voor haar geloof in de schepping. Het verwijderen van een passage uit het toenmalige verkiezingsprogramma van de PvdD, waarin de evolutietheorie als verklaring van het ontstaan van soorten werd gegeven, is hiermee in verband gebracht.[9]

Kritiek kwam onder meer van Maarten 't Hart en Rudy Kousbroek, beiden oud-lijstduwers van de Partij voor de Dieren en uitgesproken antireligieus. Beiden vonden dat de geloofsovertuiging van Thieme te veel nadruk begon te krijgen binnen de partij.[10] Overigens nam 't Hart zijn kritiek kort daarna weer grotendeels terug in een uitzending van het programma EénVandaag.[11]

In een weerwoord heeft Thieme aangegeven dat de kritiek geen hout snijdt. Haar keuze voor de Adventkerk in 2006 houdt volgens haar bijvoorbeeld geen verband met het partijprogramma uit 2004. Verder was de uitspraak over Adam en Eva een antwoord op de vraag van De Telegraaf hoe het beschermen van dieren te rijmen viel met de dierenoffers die in de Bijbel worden genoemd. Het schrappen van de passage over de evolutietheorie uit het verkiezingsprogramma voor de Europese Verkiezingen was volgens haar om het "niet tot speerpunt van ons Europese beleid te maken" en ze noemde het onjuist dat "de 80 procent atheïsten in het bestuur van de Partij voor de Dieren" voor haar argumenten gezwicht zou zijn.[12]

Op 2 mei 2012 stelde het blad Boerderij dat, hoewel de Partij voor de Dieren voorstander is van het afschaffen van landbouwsubsidies, Thieme's echtgenoot voor zijn bedrijf ruim 35.000 euro mag blijven ontvangen.[
Plaats reactie