Is de PvdA in de war?

hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

Ach, dat is een kwestie van smaak, mijn smaak is het niet, zoals je, denk ik wel weet. Maar dat van die stemmen, die z.g. herbronning en honderd duizend leden, dat is feitelijk. Er komt geen moer van terecht... :D
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door fred neerhoff »

PvdA-partijleider Job Cohen is het eens met zijn nieuwe partijvoorzitter Hans Spekman: de PvdA moet net als de SP 'linksom' gaan. Prominent PvdA tweede kamerlid Frans Timmermans is het daar helemaal niet mee eens. Hij vind dat de PvdA een eigenstandige visie heeft. Exit Cohen, exit PvdA.
hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

Ik heb dat interview in Trouw gelezen. Ik snap die Timmermans niet om daar zo´n deining over te maken...Centraal staat de strijd tegen het z.g. Neoliberalisme. Een fantoom, lees daarvoor het artikel Het neoliberale fantoom Essay De dwalingen van de anti-neoliberalen EDWIN VAN DE HAAR.

In De Groene van deze week. :mrgreen:
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door fred neerhoff »

fred neerhoff schreef:PvdA-partijleider Job Cohen is het eens met zijn nieuwe partijvoorzitter Hans Spekman: de PvdA moet net als de SP 'linksom' gaan. Prominent PvdA tweede kamerlid Frans Timmermans is het daar helemaal niet mee eens. Hij vind dat de PvdA een eigenstandige visie heeft. Exit Cohen, exit PvdA.
Exit Cohen is inmiddels een feit.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:Exit Cohen is inmiddels een feit.
Jammer dat zo'n fatsoenlijke man die op zo fatsoenlijke wijze streefde naar een fatsoenlijke samenleving er mee ophoudt.
hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

Ik heb met stijgende verbazing naar die persconferentie van de PvdA zitten kijken. Het is voor mij zonneklaar dat de rot in die partij zit. Gaat Job weg omdat er geen visie zou zijn? Omdat hij gefaald heeft?
Wel nee, de rot zit in die partij.

(ik bedoel, als je je beste man laat gaan, het bos in stuurt...Zonder dat je iemand hebt die zelfs maar in de buurt komt van zijn niveau...)



'Leider niet grootste probleem PvdA'

Laatste update: 21 februari 2012 00:36 info.


AMSTERDAM - Het grootste probleem van de PvdA is niet alleen de leider, maar ook visie van de partij.


Uit een peiling die Maurice de Hond deed in opdracht van Pauw en Witteman blijkt dat slechts elf procent van de Nederlanders de leiderschapskwestie als het voornaamste probleem van de sociaaldemocraten ziet.

Iets meer dan de helft van de Nederlanders vindt dat het probleem van de PvdA zowel bij de leider als bij de visie van de partij ligt. Dertig procent vindt dat het puur aan de visie ligt. Job Cohen zei maandag bij zijn afscheid dat het probleem van de PvdA niet ligt aan de visie van de partij.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door fred neerhoff »

Mee eens.
hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

Het is de eetlust, het kannibalisme, menseneters zijn het. Rutger Castricum hoorde ik het zo zeggen: ze blijven vrindelijk, maar intussen...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: ze blijven vrindelijk, maar intussen...
Nou, en? Of had je verwacht dat het jezus-people of humanisten zouden zijn?
hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

Als je samen iets in de politiek wilt bereiken, dan is het erg onaangenaam als de cultuur niet alleen het zagen aan de stoelpoten is, maar tevens dat de collega's af en toe een hapje uit je kuiten nemen. Het is een verziekte sfeer daar, de kiezer heeft dat door, et voilà...
Plaats reactie