Is de PvdA in de war?

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het is een verziekte sfeer daar, de kiezer heeft dat door, et voilà...
Een open deur, lijkt me.
hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

Herman Vuijsje schrijft deze week een boeiend verhaal over de PvdA onder de kop, uit mijn hoofd, de PvdA zwabbert. Ja, dat is zeker zo, maar de vraag is eigenlijk, waarom. We zien het dagelijks en zeker deze week, maar die vraag blijft... :?:

Ik kijk altijd even naar Synovate, de peilingen, betrouwbaar. De grote vijf. VVD, SP, PVV, PvdA en CDA. De kleintjes laat ik maar weg, al zullen ze bij een coalitievorming wel degelijk een rol kunnen spelen. Eerst is het van belang het effect van het plotselinge vertrek van Job Cohen te bekijken. Het is er niet. De ondervraagden hebben hun kiesgedrag nog niet bijgesteld. De PvdA blijft op 21 zetels ' hangen'. Een verlies van negen zetels, als we vergelijken met de laatste Kamerverkiezingen.

De VVD blijft aan top, wint nog een paar zetels. Van 31 naar 35 zetels. Direct gevolgd door de S.P van 16 zetels nu naar 30 zetels, maar die trend vlakt wel af...Ik denk dat Roemer zijn grens heeft bereikt. Dat geldt ook voor de PVV. Van 24 zetels nu in de Kamer naar 20 zetels. Ik denk dat ook hier de grens bereikt is.
De PvdA blijft op verlies staan, van 30 naar 21 zetels. De hekkensluiter is het CDA van 21 zetels in de Kamer naar 14 zetels. Conclusie mèt een leider hoeft het niet goed te gaan, maar zónder is het absolute treurnis.
Bron: Synovate, peilingen. Herman Vuijsje in NRC Handelsblad.
Tornado
Berichten: 18
Lid geworden op: vr 24 feb 2012, 17:36

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door Tornado »

Ze kunnen de PvdA beter opheffen, want de meeste arbeiders voelen zich nu beter vertegenwoordigd door de SP.
hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

Ja, zeker. Wat overbleef. Het is een rompgroep en die zijn altijd een beetje rancuneus. Ik moet dat misschien verduidelijken. Neem Oostenrijk of Turkije, rompstaten met een groots verleden. De kans op extreem nationalisme, treuren om de verdwenen macht en invloed is daar groot.
hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

Ik heb gisteren het nieuwe circus van de PvdA gedeeltelijk gezien. Geen van de kandidaten zal de coalitie effectief kunnen bestrijden, denk ik. Mark Rutte wint...

Het laatste nieuws: De PvdA wil een meldpunt voor verwarde mensen. :D
hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

Ik denk dat Samson het beste bij de huidige PvdA past, veel wol en weinig verf. Plasterk wordt dood en dood ongelukkig bij de PvdA, zoals Job. :D
hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

De PvdA heeft geen enkel belang bij nieuwe verkiezingen dit jaar, lijkt mij...In de actuele peiling staat zij op verlies, groot verlies: 23 om 30. Terwijl de rivalen VVD en SP beide op winst staan en dus veel meer zetels zullen hebben: 33 om 31 en 26 om 15.

Ik denk dat de coalitie stevig in het zadel zit....
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Plasterk wordt dood en dood ongelukkig bij de PvdA
Het ware gezicht van Plasterk: http://hoeiboei.blogspot.com/2008/03/ro ... .html#more
hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

Ronald Plasterk werd Rooms-katholiek opgevoed en bleef katholiek in zijn schooltijd. Hij bezocht te Den Haag het gymnasium van de Paters van het Heilig Hart van Jezus (Sint Jans-College).
Hij zegt het zo: "Het ietsisme is een diffuus geloof, bijna atheïsme met een vleugje nostalgie. Intellectueel mager, maar veel sympathieker dan het idee van een wrede God die deze ellende wil." En in de samenwerking met christelijke collega-ministers zei Plasterk geen problemen te ondervinden op het punt van geloofsovertuiging.
Soepel en lenig... :D
hagenaars

Re: Is de PvdA in de war?

Bericht door hagenaars »

Logische keuze, een activistische reus. Maar eerst een omineus citaat inzake Samsom.( "De naam Simson (ook wel Samson, Hebreeuws: שמשון, Sjimsjon) betekent "Zonnig", ofwel "klein zon".
Simson is een richter van Israël. Over hem wordt verteld in Richteren 13-16. Hij behoorde tot de stam Dan. Zijn vader heette Manoach.
In tegenstelling tot de andere richters gaf hij niet zozeer leiding aan het volk Israël, maar voerde wel met de hulp van God strijd tegen de Filistijnen. Hij was vanaf zijn geboorte een Nazireeër en mocht zijn hoofdhaar niet afscheren.
Aan zijn Nazireeërschap ontleende hij enorme fysieke kracht.")
Onze held is kaalgeschoren, dat belooft niet veel goeds. Ik verwacht stabilisering op ruim twintig zetels. Wordt hij gouvernementeel, zoals bv. Roemers en Pechtold dan wordt hij ongeloofwaardig...Hij sluit nu goed aan bij de huidige PvdA, maar zal die partij uiteindelijk weinig tot niets opleveren, electoraal. Plasterk zal bij de eerste gelegenheid vertrekken uit zijn fractie.
Plaats reactie