Samson heeft gesproken, Roemer ook.

Plaats reactie
hagenaars

Samson heeft gesproken, Roemer ook.

Bericht door hagenaars »

Beide opinies bevallen mij niet. Roemer wil als enige onze positie in Europa ondermijnen, die moet dus maar geen premier worden! Hij vindt trouwens geen coalitievrienden, want alle andere partijen hebben zijn opmerking over de afgesproken 3 procent staatsschuld afgewezen.
Samson denkt geheel in de PvdA traditie dat ambenaren veel beter een grote bank kunnen leiden dan de markt. Er zijn drie argumenten om dit idee af te wijzen: ambtenaren zijn sterk risico mijdend. Geen juiste attitude voor een bankier.
De bank zal niet worden vertrouwd, immers de staatsdeelname kan lagere vergoedingen mogelijk maken, oneerlijke concurrentie. Bureaucratie, vriendjespolitiek en gebrek aan efficientie zullen de bank belemmeren te groeien en serieus in de markt te opereren.
Hoofdreden: ambtenaren kijken naar politici, willekeur dreigt. Samson heeft een overbodig en nutteloos voorstel gelanceerd. ABNAMRO moet gewoon naar de beurs. Op het juiste moment en de staatsschuld verder omlaag.
Michael R

Re: Samson heeft gesproken, Roemer ook.

Bericht door Michael R »

Ik wil wel uitleggen wat Roemer bedoelt. Hij kan niemand 1 gezinden vinden, wat niet wil zeggen dat het ook niet waar zou kunnen zijn.

Hij bedoelt als je snel wilt veranderen dat je dan ook het budget moet betalen. Met andere woorden Europa kost heel veel geld aan ppp Nederlanders, 230 euro nu per jaar. als ik kijk wat ik het afgelopen jaar heb gekocht aan buitenlandse spullen is dat per percentage een grote boete ( anders ge schreven belasting) Het is leuk als je dat wilt (of bedrijf). maar niet iedereen zit hier op te wachten. Ik vind het daarom ook raar als je als consument de boete moet gaan betalen voor een commercieel bedrijf om die het zo fijn vind dat er geen belasting wordt geheven op goederen naar europa. waarom krijgen wij eigenlijk geen deel van die winst van commerciële bedrijven want dat zijn de gene die er aan verdienen. en ja als je ondernemer bent en VVD stemmer dan snap ik het nog wel maar waarschijnlijk zijn dat dus de mensen die er niet over mogen oordelen want bij die gene is het natuurlijk een sigaar voor in eigen doos. of wel Nederlanders zijn een beetje dom en worden dom gehouden.

Nederland had nooit moeten beginnen aan de Euro , nu ze er toch aan zijn begonnen en er geen weg meer terug is moet je de schade zo beperkt mogelijk houden. stagnatie dus. een oplossing zou zijn om een gedoogd beleid te handhave voor landen die wel een euro willen maar deze niet als originele munt hebben, dit zou ook voor Marokko en Turkije kunnen gelden. wat ik bedoel is dat als je niet aan je verplichtingen zou kunnen na komen dat je de euro als 2de valuta er erbij zou mogen houden zonder dat je daar verantwoordelijk voor bent. (spek en bonen land)
afstoten doet in begin waarschijnlijk wel pijn maar daarna als je de schade weet kan je er op voorbereiden. de woeker polissen zijn een groot voorbeeld daarvan waaruit bleek dat gewoon stoppen de goedkoopste oplossing bleek te zijn de boete incl.

Nog iets, Nederland heeft 50 jaar lang een Afrika belasting aan gehouden om te zorgen dat er geen overspoeling van goedkope producten Nederland zou bereiken, de afval kippenkluifjes konden (wij) wel lozen voor en prikki in Afrika en de tomaten als voorbeeld maar anders om was er geen denken aan. Nu gaan ze zeggen dat de wereld er goed aan doet om meer eten te produceren terwijl 15 jaar terug 20 procent van de boeren (in Afrika) zich zelf heeft geeuthanaseerd. omdat ze niet het hoofd boven water konden houden.

Nederland faliekant tegen ontbossing van oerbossen voor landbouw, zelf hebben ze 150 jaar lang Nederland ontbost om zoveel mogelijk te produceren en beginnen ze nu Brazilië te boycotten terwijl we dat 150 jaar terug zelf ook hebben gedaan. Ik denk dat we een andere toon moeten aan slaan en met een betere oplossing moeten komen en een grote prijs gaan betalen voor wat we 50 jaar geleden hebben "vergeten te doen" in normaal nederlands ze hebben hun zakken gevuld ze hebben een boot met gouden kranen gekocht en champagne gedronken. nu wil een ander land dat ook gaan doen en heeft Nederland het hoogste woord hoe slecht ze wel niet zijn en dat ze zuinig moeten zijn om zuurstof... een ding is duidelijk "NEDERLAND IS HET GROOTSTE HYPOCRIETE LAND VAN DE WERELD".

Maar goed het is niet aan mij, mensen moeten nu maar zelf bepalen met hun stem wat het beste is. mensen verlangen weer naar de jaren 95 toen het allemaal niet op kon. dus stemmen ze weer vvd en pvda terwijl ze nu een vernieuwing kunnen stemmen. maar Nederlanders zijn dus ook zeer conservatief en ze moeten niet meer gaan roepen dat het allemaal zo verschrikkelijk slecht gaat. Nederland stemt en we moeten met de mainstream mee. Hier na mogen we niet meer zeuren over hoe het allemaal beter kan. Ik wens jullie succes met de komende 4 jaar wat jullie nu mogen stemmen. en niet meer zeuren he!!!!!!
hagenaars

Re: Samson heeft gesproken, Roemer ook.

Bericht door hagenaars »

De eerste zin snap ik niet, graag verduidelijkking.

We krijgen die winst terug in relatief lage prijzen. Zonder Europa en zonder Euro zouden we veel duurder uit zijn. Ja, die tolmuren met bv. Afrika zijn een slechte zaak, de WTO onderhandelingen zouden wel weer opgestart kunnen worden.

De Euro is een succesvolle munt en overal in het handelsverkeer populair. Waarom zouden we deze niet handhaven?

We hebben zojuist verkiezingen gehad, die uitkomst moeten we nu maar tot uitgangspunt nemen. Zeuren is nooit goed.
Plaats reactie