Politieke Unie gewenst

FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door FleetwoodMacho »

hagenaars schreef:De kans dat het V.K. voorlopig in de Unie blijft stijgt. Goed nieuws. Zowel voor de Unie, het V.K., België en natuurlijk ons kikkerlandje...
Goed nieuws ja, voor volgevreten zakkenvullers uit Brussel, zoals de megalomane dikkop Frans Timmermans. Dit abjecte creatuur gaat maandelijks naar huis (en dat ligt niet in een mede door hem veroorzaakt moslim-ghetto) met een netto salaris van zo'n 30.000 euro. En dát voor zowel wat letterlijke als figuurlijke dikdoenerij.

Hagenaars etaleert zich als een supporter van de Brusselse graaicultuur. Zou hij een formidabele plaat voor zijn kop hebben?
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
Joking1996
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 15 sep 2019, 21:00

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door Joking1996 »

Als Oost-Europese landen continu protesteren tegen Europese inmenging in hun staatsinrichting en Zuid-Europese landen vanwege massale bezuinigingen en privatiseringen zijn de politieke en financiële cultuur van de lidstaten te divers voor een Unie.

Bovendien kan een land dat op zichzelf is beter haar belangen verdedigen dan een organisatie die voor de lidstaten onderling veel water bij de wijn moet doen en vervolgens ook nog water toevoegt in onderhandelingen met partijen buiten die organisatie.
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

De verhouding en relaties tussen staten wordt geregeld via overeenkomsten, verdragen genaamd. Zo ook binnen de Europese Unie. De Visegrád landen in het oosten van de Unie hebben een overeenkomst met de overige en dat geldt ook voor de zuidelijke landen.
Zij dienen zich aan die overeenkomsten te houden, de Unie levert bovendien grote voordelen op, zoals u weet.
De Unie is een democratisch geheel, staten zijn op verschillende niveaus betrokken bij de besluitvorming en kunnen zo hun specifieke belangen inbrengen.
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door FleetwoodMacho »

Na deze zoals gebruikelijk wat warrig geschreven propaganda van Hagenaars, had ik van hem weleens willen vernemen wat er voor Nederland allemaal verbeterd is sinds de toetreding tot de EU.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Het schrijven van boeken over de handelsbetrekkingen van ons kikkerlandje na het Verdrag van Rome op 25 maart 1957 gaat dit bestek te buiten. Ik had graag aan uw wens voldaan, maar helaas, u kunt er wel van uitgaan dat het crescendo ging.
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door FleetwoodMacho »

hagenaars schreef:Het schrijven van boeken over de handelsbetrekkingen van ons kikkerlandje na het Verdrag van Rome op 25 maart 1957 gaat dit bestek te buiten. Ik had graag aan uw wens voldaan, maar helaas, u kunt er wel van uitgaan dat het crescendo ging.
Handelsbetrekkingen die prima benut werden in het EGKS/EEG tijdperk. Nog steeds geen noodzaak tot een politieke unie. Mijn vraag blijft onbeantwoord, wat is er verbeterd?
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

Als er verdragen zijn die ingrijpen op marktverhoudingen en grenzen tussen staten doen verdwijnen dan is er ook enige politieke sturing nodig. het moet immers geen zooitje worden. Bovendien bleek effectieve controle en beleid noodzakelijk. Dat daarbij ook wel eens overdreven ijver aan de dag werd gelegd, is evident, maar het systeem van vrij verkeer en internationale handelsbeperking wegnemen heeft de deelnemende landen geen windeieren gelegd.
We zijn als gezamenlijke naties vele malen welvarender geworden.
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door FleetwoodMacho »

Als er verdragen zijn die ingrijpen op marktverhoudingen en grenzen tussen staten doen verdwijnen dan is er ook enige politieke sturing nodig.
Dat zijn zaken die autonoom geregeld kunnen worden. Één op de 17 mensen in NL is ambtenaar, Hagenaars. Moeten we deze zeer dure club ook nog eens uitbreiden met een nog duurdere club in Brussel? Die laatsten zijn duidelijk in een lucratief verdienmodel gesprongen.
het moet immers geen zooitje worden
Dat is het nú dus geworden.
We zijn als gezamenlijke naties vele malen welvarender geworden.
Waar haal je het weg? Er is een transferunie ontstaan, en er is een gigantische schuldenbel ontstaan. West-Europa zucht onder dreigende Islamisering, en troepen halve wilden staan paraat met gammele bootjes om fort Europa te bestormen, daarbij geholpen door perfide mensenhandelaren. GB heeft zich dat gerealiseerd (ook is dit een netto-betaler) en heeft de meerderheid der bevolking besloten tot een Brexit. De opsomming heeft niet de pretentie volledig te zijn.
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
hagenaars

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door hagenaars »

De gezamenlijke (28) staten vaardigen richtlijnen uit. Wetten zo u wilt. Men ontkomt er dan niet aan die in hun functioneren te beoordelen en zo nodig te handhaven. U hoort mij niet zeggen dat het allemaal geweldig functioneert, maar de voordelen van vrij handelsverkeer zijn evident.
Als ons kikkerlandje naar uw smaak te veel ambtenaren heeft, dan zijn er voldoende partijen die u daarbij bijstaan en een beetje willen minderen. Dus geen zorgen, zou ik zeggen.
Verder somt u een groot aantal pittoreske politieke opinies op die wij al eerder bespraken, ik heb u niet weten te overtuigen en daar kan ik goed mee leven.
Nog wel dit: (Omdat we dat eerder niet zo uitgebreid bespraken.) Als landen investeren dan ontstaat een schuldpositie in de nationale boekhouding. Die wordt dan afgelost. Dat kan jaren duren. Nationale schulden zijn normaal, de regel. Een natie, een staat krijgt jaarlijks een grote hoeveelheid middelen ter beschikking, die worden ook gebruikt om af te lossen en rente te betalen...Maar dat weet u wel, denk ik.
FleetwoodMacho
Berichten: 169
Lid geworden op: ma 26 aug 2019, 19:38

Re: Politieke Unie gewenst

Bericht door FleetwoodMacho »

maar de voordelen van vrij handelsverkeer zijn evident.
Bij dwaallichten moet je altijd alles herhalen: dat vrije handelsverkeer BESTOND AL in EGKS/EEG verband.
Als ons kikkerlandje naar uw smaak te veel ambtenaren heeft
Mijn 'smaak' doet niet zoveel terzake in deze, er zijn sec teveel ambtenaren, en temeer daar defensie vrijwel geheel ontmanteld is.

Deelstaten van de EU kunnen vrijwel ongelimiteerd geld lenen bij de ECB, dat is ook de reden dat de rente laag gehouden wordt. Schulden lopen enorm op, en creëren zo een enorme schulden-zeepbel. In Hagenaars' kinderlijke fantasie kun je hier eindeloos mee doorgaan.

Laat me eens raden, Mario Draghi heeft een cursus bij jou gedaan?
So you say there's a race of men in the trees. You're for tough legislation. Thanks for calling. I wait all night for calls like these.

Donald Fagen - The Nightfly
Plaats reactie