Voorspelling, een tweede kabinet Rutte.

hagenaars

Re: Voorspelling, een tweede kabinet Rutte.

Bericht door hagenaars »

Blijf alsjeblieft specifiek en concreet, de jood en de moslim worden door hun geloof gedwongen hun dieren ritueel te slachten. Het is hun wet. Ook besnijden is verplicht. En laten we wel wezen, het lijkt allemaal niet op het verbranden van de tegenstander.
Zeker, deden we allemaal hetzelfde, dat zou lekker gemakkelijk zijn, maar de geloofsartikelen staan het accepteren van de wil van de meerderheid nu eenmaal in de weg. Een S.G.P. lid zal geen vrouw op de preekstoel wensen en zeker niet in de 2e Kamer.
We hebben een 1ste Kamer, om die nou op te heffen en een kamercommissie het werk te laten doen, lijkt mij ingewikkeld en overbodig*. Ja, die Wim Kok... :D

*De praktijk met de parlementaire enquetes maakt mij niet gelukkig.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Voorspelling, een tweede kabinet Rutte.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Het is hun wet.

Wetten kunnen veranderd worden. Vooral als de traditie het enige argument is om de wet te laten voor wat die is, lijkt dit zeer aanbevelenswaardig.
hagenaars

Re: Voorspelling, een tweede kabinet Rutte.

Bericht door hagenaars »

Als nou de joden bereid waren die wet te herzien, maar daar ziet het niet naar uit. Hetzelfde geldt voor de moslims. Zij hechten aan hun tradities, is mijn indruk. Gelukkig heeft de regering dat ingezien en blijven koshere maaltijden en halal broodjes te verkrijgen, iedeeen blij...(Behalve onze van Hooff natuurlijk, een dwarsligger. Maar ja, die moeten er natuurlijk ook wezen.)
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Voorspelling, een tweede kabinet Rutte.

Bericht door fred neerhoff »

Waarom toch die kritiekloze ijver om als outsider de traditie boven alles te stellen? Je verraad de joden heus niet hoor als je hun geloof ter discussie stelt.
hagenaars

Re: Voorspelling, een tweede kabinet Rutte.

Bericht door hagenaars »

Kritiekloos? Nee, maar de regering heeft ingegrepen en daar ben ik wel blij om.

Ik stel de traditie niet boven alles, in feite interesseert die traditie mij persoonlijk niet of nauwelijks. Ik vind het wel van belang dat we tolerant blijven en diversiteit behouden.
hagenaars

Re: Voorspelling, een tweede kabinet Rutte.

Bericht door hagenaars »

Verbreding van het draagvlak. Rutte doet er goed aan verbreding voor zijn kabinet te zoeken. het CDA met twee zetels in het kabinet. De economie vraagt er om. Hij krijgt zonder dat draagvlak geen enkel voorstel door de Eerste kamer.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Voorspelling, een tweede kabinet Rutte.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Behalve onze van Hooff natuurlijk, een dwarsligger.
Wat is er mis met dwarsliggers?
hagenaars

Re: Voorspelling, een tweede kabinet Rutte.

Bericht door hagenaars »

Niets, maar als je, zoals deze voorzitter je vooortdurend afzet tegen jouw tegenstanders en verder niets positiefs te melden hebt, dan ben je niet veel waard.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Voorspelling, een tweede kabinet Rutte.

Bericht door fred neerhoff »

Waarom blijf je je dan zo tegen hem afzetten?
hagenaars

Re: Voorspelling, een tweede kabinet Rutte.

Bericht door hagenaars »

Ja, zo heb ik het nog niet bekeken. Vind je dat ik mij teveel tegen hem afzet?
Plaats reactie