Niets is WAARHEID dan alleen de individuele waardigheid

martin

Niets is WAARHEID dan alleen de individuele waardigheid

Bericht door martin »

Niets is Waarheid dan alleen de individuele waardigheid van de mens en daar een waarborg omtrent De ZIEL geeft je je karakter en individuele geaardheid en talenten aan Ziel is dus een onderdeel van het karakter wat je hebt het zit in je dna en genen
hagenaars

Re: Niets is WAARHEID dan alleen de individuele waardigheid

Bericht door hagenaars »

Ik ben het min of meer met je eens. Maar ik begrijp de kapitalen niet. Die hoofdletters leggen nadruk, maar waarom? Waarom is waarheid met een hoofdletter en zijn er niet meer waarheden dan karakter en specifieke eigenschappen van een persoon?
martin

Re: Niets is WAARHEID dan alleen de individuele waardigheid

Bericht door martin »

geachte haggenaars De ziel is eigenlijk bezieling en bewustwordeing van je eigen genen ,het vormt je karakter die uit verschillende waarheden bestaan die individueel ook weer verschillend zijn .Binnen die uniekheid van die veschillen onstaan ego"s en identiteiten Binnen die identiteiten en uniekheid onstaan groeperingen die binnen eigen groep van gelijkgestemdenden mogen EMANCIPEREN OF EMENSCIPEREN kijk naar het hetero GEN het homo Gen en het biseksuele Gen en lesbische Gen er ontstaan verschillende culturen de hetero cultuur de homo cultuur en de biseksuele cultuur en de lesbische cultuur. Socrates als GRONDLEGGER van het humanisme verfilosofeerde dat AL 400 jaar voor het jaar NUL. Mensen zijn dus in al die uniekheid niet GELIJK maar gelijkwaardig aan elkaar voor de WET zo heb je hetero rechten homo rechten biseksuele rechten en lesbische rechten etcetera en in die verschillende groeperingen heb je ook weer verschillen, wat voornamelijk wordt veroorzaakt door wat je voor OPVOEDING hebt genoten De een is vrijzinniger dan de ander en de een is instaat sneller bij zijn BEZIELING EN BEWUSTWORDING en IDENTITEIT te komen dan de ander Dat ligt eraan hoe dogmatisch je bent opgevoed
van HUMANIST MARTIN SIMON VAN GRIETHUYSEN van de HUMANISTISCHE LANDELIJKE WERKGROEP BISEKSUALITEIT EN OVERHEDENBELEID met een aantal hoogleraren humanistiek en psychologie en communicatie
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Niets is WAARHEID dan alleen de individuele waardigheid

Bericht door fred neerhoff »

martin schreef:Niets is Waarheid dan alleen de individuele waardigheid van de mens
Iets is waar of onwaar, onafhankelijk of dat iets goed of slecht is. Kortom, waarheid is a-moreel.
martin

Re: Niets is WAARHEID dan alleen de individuele waardigheid

Bericht door martin »

Wat ik verder nog over de Ziel wilde zeggen of ziel met kleine letters Socrates zei uit empirisch onderzoek 400 jaar voor het jaar NUL in het boek ASTRA VAN SOCRATES opgetekent door zijn leerling Plato, Dat het nog nooit een goddelijk beginsel is geweest of je nu hetero homo of biseksueel bent ,wie dan ook de EIGEN ZIEL te ontnemen, Verder zei hij ALLES mag als je mensen maar niet schaadt, wat mij zeer humaan lijkt. Socrates was ook biseksueel en kreeg de gifbeker omdat hij met deze stellingen teveel macht kreeg/. Nu ALLES er is zoals en hetero en homocondoom in overvloed ,kunnen he ho en bi emanciperen zonder dat dat leidt tot zedelijke vervuiling. Socrates bedoelde met het goddelijk beginsel GENOT . Nu alles er is kun je zeggen Het gonot gaan we EINDE LIJK eens een keer normaal doen, zonder dat je een KRUISDOOD sterft aan aids en andere erngstige seksueel overdraagbare ziekten. De bijbel is ook een GIFBEKER om zedelijke vervuiling tegen te gaan middels onderdrukking van hetero homo en biseksualiteit door zgn geestelijke leiders. Nu de wereldgezondheidsorganisatie met betrekking tot het ALLES homoseksualiteit en biseksualiteit niet meer als ZIEKTE kenmerkt , kan een ieder emanciperen of emensciperen zonder dat dat leidt tot zedelijke vervuiling , door gebruik te maken van condooms. Opdat wij dit ALLES zullen verstaan en dit ALLES als het goede ervaren

van HUMANIST Martin Simon van Griethuijsen
martin

Re: Niets is WAARHEID dan alleen de individuele waardigheid

Bericht door martin »

vervolg<> Socrate werd als GRONDLEGGER van het HUMANISME door schade en schande wijs Hij was FILOSOOF en FILOSOFIE is WIJSBEGEERTE met BEGEERTE WIJS omgaan. Socrates was het hoogst ontwikkelt wezen in die tijd en MENS en hij wikkelde er geen doekjes om dat hij biseksuaeel was. Die zogenaamde metaforische of BEELD SPRAKERIGE jezus zei toen hij naar de RECHTER werd gebracht <> LAAT MIJ DIE GIFBEKER VAN SOCRATES VOOR BIJGAAN

van Martin van Griethuysen
hagenaars

Re: Niets is WAARHEID dan alleen de individuele waardigheid

Bericht door hagenaars »

Het wordt een stuk gemakkelijker converseren als we ons beperken. En als we begrippen netjes definiëren. Het moet een aardigheidje blijven, maar begrippen als "ziel" of "goddelijk beginsel" of "zedelijke vervuiling" maken een gesprek niet echt vruchtbaar. Voor mij althans. (En de sexuele geaardheid van de gesprekspartner, laten we die er maar buiten laten.Het leidt zo af...)

Trouwens, ik heb het even nagezocht, want Bijbelvast ben ik niet, zei Jezus niet in elk evangelie net iets anders? Op andere momenten in het passieverhaal. En sprak hij niet telkens net iets anders over die gifbeker?
martin

Re: Niets is WAARHEID dan alleen de individuele waardigheid

Bericht door martin »

Van Martin die jezus daar wil ik het HELEMAAL niet meer over hebben en voor wat ziel en goddelijk beginsel betreft Het was Socrates die dat zei als biseksueel Ik geloof helemaal niet in een god En als christenen daar tch mee doorgaan WIE HEEFT GOD DAN GESCHAPEN dan kom je bij een afstandse volledige zinloze en debiele discussie waar mensen met een IQ uit het jaar NUL mee zijn lastig gevalen Wat WAARHEID is dat we we verschillende GENDER mensen hebben die een eigen identiteit ontwikkelen omtrent hun eigen GENEN
hagenaars

Re: Niets is WAARHEID dan alleen de individuele waardigheid

Bericht door hagenaars »

Goed dat ruimt op! Al blijft die Jezus een bron van inspiratie voor duizenden, nee miljoenen...Het christendom telt op wereldniveau 2 miljard gelovigen en is daarmee de grootste religie.
Ja, er zijn grote verschillen tussen mensen en dat is nu juist het aardige van de soort.
martin

Re: Niets is WAARHEID dan alleen de individuele waardigheid

Bericht door martin »

Het aardige van de soort zou zijn als men al die verschillen eens omzette in een normen en waarden besef en elkaar respecteren omtrent die al die GOEDE verschillen je hebt natuurlijk ook kwade geesten ,maar daar hebben we rechters voor De individuele waardigheid staat in de tijd van crisus weer enorm onder druk ,men zoekt weer martelaren en zondebokken

van Martin Simon van Griethuijsen
Plaats reactie