Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Ja, het is in alle opzichten een typische malle Anton actie, eerst die papegaai "Vloeken moet", toen deze jongensbesnijdenis en nu weer de ongodisterij met een kalender. Richard heeft het uitgelegd maar het leek mij niks, kinderlijke types, dat zijn het. Luie denkers.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Hopster schrijft over erogene zones. Hij denkt dat de jongensbesnijdenis iets met erotiek te maken heeft. Niet goed opgelet, denk ik... :oops:
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

Verklaar je nader.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Dat is toch hartstikke duidelijk? Die kinderen worden besneden omdat " Toen God Abraham gebood om zichzelf en zijn zoon Ismaël te besnijden, was er geen mogelijkheid om te zeggen: "Nee, liever niet." Gods woorden lieten aan duidelijkheid niets te wensen over:

"Dit is Mijn verbond, dat gijlieden houden zult tussen Mij en tussen u, en tussen uw zaad na u: dat al wat mannelijk is, u besneden worde. En gij zult het vlees uwer voorhuid besnijden; en dat zal tot een teken zijn van het verbond tussen Mij en tussen u. Een zoontje dan van acht dagen zal u besneden worden, al wat mannelijk is in uw geslachten: de ingeborene van het huis, en de gekochte met geld van allen vreemde, welke niet is van uw zaad; De ingeborene van uw huis, en de gekochte met uw geld zal zekerlijk besneden worden; en Mijn verbond zal zijn in ulieder vlees, tot een eeuwig verbond. En wat mannelijk is, de voorhuid hebbende, wiens voorhuids vlees niet zal besneden worden, dezelve ziel zal uit haar volken uitgeroeid worden; hij heeft Mijn verbond gebroken." Spreekt God tot Abraham in Genesis 17,10-14.

Erotisch?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Hopster schrijft over erogene zones. Hij denkt dat de jongensbesnijdenis iets met erotiek te maken heeft. Niet goed opgelet, denk ik... :oops:
Wel eens aan lustopwekking gedaan? Goed opletten hoor!
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Het raakt de kern, het verbond, :idea: niet...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het raakt de kern, het verbond, :idea: niet...
Beweerde die Hopster dat dan?
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Hij gaat aan de kern, het verbond, voorbij.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Hij gaat aan de kern, het verbond, voorbij.
Intussen heb ik het even nagekeken. Het klopt niet wat je zegt. Hopster noemt besnijdenis wel degelijk als een godsdienstig teken. En hij voegt daaraan toe dat besnijdenis zelfbevrediging bemoeilijkt.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Het gaat de gelovige ouders en de joodse en moslimgemeenschap om een verbond met god. Aan dat verbond wordt inhoud gegeven door de besnijdenis. Niet, zoals hij schrijft, door een offer. Direct daarna begint hij ook nog te fantaseren over seksualiteit.
Een op hol geslagen psycholoog. :D
Plaats reactie