Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef: Fred is te somber, vrees ik.
Fred is een realist en jij een idealist. Dat duidelijke verschil in levensfilosofie hoef je toch niet te vrezen?
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Zeker in Feijenoord, wat ik vrij goed ken. Kijk anders even naar de nota´s over het onderwerp.
Wees een realist en kijk ook eens naar http://hoeiboei.blogspot.com/2009/07/in ... erdam.html
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Het is een beleefdheidsfrase, een tolerante wijze van zeggen. Als je bv. zegt, ik ben bang dat van Hooff een sukkel is en geen capabel bestuurder, dan betekent dat natuurlijk niet dat je echt bang bent. Alleen je wilt jouw mening niet opdringen...Iedereen kan wel zeggen realist te zijn, toch? Het is bovendien geen tegenstelling, realisme vs. idealisme. Niets is zo realistisch als een mooi ideaal, wel bescheiden blijven, natuurlijk. Al te stellig is ongezellig.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

En wat die Hoeiboei verwijzing betreft, ik nodig je uit voor een vrijdenkerswandeling door Rotterdam. Kijken of de visie uit 2009 klopt...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

Het klopt. Ga zelf maar kijken.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:@David, de mensenrechten worden inmiddels in heel Europa geëerbiedigd.
Behalve van de inwoners van de Hedwigepolder.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Ik ben tegen het polderoffer, altijd geweest, dat stel ik maar even vooraf. Maar ik zie geen mensenrecht bedreigd. Jij wel?

(Terzijde, nu wordt de PVV onder water gezet, laagste stand in de peiling sinds twee jaar.)
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door David Bakker »

David Bakker schreef:
fred neerhoff schreef:die Feltwebel Floris van den Berg
Herr Oberleutnant Neerhoff. Volgens mij schrijf je Feldwebel met een d. En wees voorzichtig met Godwinnetjes he. Herr General Von Hooff noteert alles zoals je weet.
En heb ik gelijk gekregen? Altijd voorzichtig zijn met Godwinntejes. De leden van het Von Hooff-regime citeerden met graagte teksten van dit forum tijdens het stalinische showproces van afgelopen zaterdag.

Zo vond die kontlikker, Wim Aalten heet die geloof ik, het absoluut niet kunnen dat Oberleutnant Neerhoff de ecofascist Van den Berg een Feldwebel noemt. En ik kan die Aalten heel goed begrijpen. Wim schrijft graag lovende recensies over boeken van Floris van den Berg, die vervolgens weer wat aardigs schrijft over het boek van Wim (Fietsen of steppen zonder God of zoiets). En dan gaat Neerhoff die aardige Floris Feldwebel noemen. Je trapt die lul van een Aalten op deze wijze enorm op zijn pik natuurlijk.

Welke les moeten we hieruit trekken? Wees voorzichtig met wat je zegt, 'vrijdenkers' kunnen je woorden altijd tegen je gebruiken.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef: En dan gaat Neerhoff die aardige Floris Feldwebel noemen. Je trapt die lul van een Aalten op deze wijze enorm op zijn pik natuurlijk.
Dat was dus een schot in de roos!
David Bakker schreef:Welke les moeten we hieruit trekken?
Doorgaan met het framen van de morele maffia.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

In plaats van actie te voeren tegen jongensbesnijdenis - en daarbij de verdenking van rascistische motieven op zich te laden - zou De Vrije Gedachte zich beter solidair kunnen verklaren met de organisatie "Femmes for Freedom", zie http://www.trouw.nl/tr/nl/4496/Buitenla ... uwen.dhtml .

Bovendien is hun actie op 22 september 2012 als mosterd na de maaltijd: op 7 juni 2012 is er een hoorzitting in het kader van het Wetsvoorstel tegen genitale verminking en huwelijksdwang. Dan zal ook Femmes for Freedom worden gehoord.

De huidige vereniging De Vrije Gedachte lijkt bevroren in het christelijke verleden. Een club van teleurgestelde witte mannen die te lang in Sinterklaas geloofd hebben.
Plaats reactie