Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef: Meisjesbesnijdenis is op grond van het Wetboek van Strafrecht strafbaar.
Die wetten zijn toegesneden op een betrekkelijk homogene cultuur. Maar naarmate die cultuur heterogener wordt, zal je je op z'n minst moeten verdiepen in andere culturen voordat je heel stoer gaat "ingrijpen". En nogmaals: hoe denk je te handhaven?
David Bakker schreef:Ik begrijp dat jij vindt dat de wet om culturele redenen niet moet worden toegepast.
Je begrip ik kennelijk niet zo groot. Iets roepen vanuit een puur wit perspectief is wel heel gemakkelijk. Het resultaat zal je zelf moeten bezuren.
David Bakker schreef:Vind je ook dat Engelsen hier links mogen rijden?
Drie keer raden. Trouwens, jouw Engelsen zullen zich uit puur eigenbelang direct aanpassen. Daar hoef je echt niet voor in te grijpen. Jammer he?
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door David Bakker »

fred neerhoff schreef:
David Bakker schreef:Ik begrijp dat jij vindt dat de wet om culturele redenen niet moet worden toegepast.
Je begrip ik kennelijk niet zo groot. Iets roepen vanuit een puur wit perspectief is wel heel gemakkelijk. Het resultaat zal je zelf moeten bezuren.
Pardon, ben je vandaag met de verkeerde peniskoker uit bed gestapt? Ik bekijk het vanuit het perspectief van de rechtsstaat. Voor alle inwoners gelden dezelfde wetten.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

David Bakker schreef:Voor alle inwoners gelden dezelfde wetten.
Wetten zonder een breed draagvlak hollen de democratie uit.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Christenen doen zulks niet, dwz alleen in het geniep, zij accepteren de strafbaarheid. Er is geen Engelsman die hier links wil rijden, slechte voorbeelden.
Ik vind meisjes besnijdenis van een andere orde dan die van jongens. Je hoeft geen Vrijdenkersdag te organiseren over dit onderwerp. Alle vrijdenkers zijn tegen religie, (niet overdrijven Lex.) Je zou een Vrijdenkersdag kunnen organiseren over het organiseren van een vrijdenkersdag over dit onderwerp.
Er is geen meerderheid voor afschaffen van jongensbesnijdenis, evenmin als onverdoofd slachten, ook zo´n onderwerp.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Bij jongensbesnijdenis geldt een breed gedragen religieus argument, al eeuwen. Het kan naar mijn smaak ook door de beugel, qua integriteitsbescherming. Er is een parlementaire meerderheid voor. Die drie argumenten gelden voor meisjesbesnijdenis in het geheel niet. Het is geen religieus gebruik, wel cultureel. Het is betrekkelijk nieuw, gruwelijk en er is geen parlementair draagvlak voor. Toch blijft ook hier de handhaving verdomd moeilijk. Ik vind handhaving geen doorslaggevend argument. Fraude is ook moeilijk te handhaven, toch doen we het.
Zoals bv. Paarlberg ondervindt. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=p ... 5qyI3QfCeQ
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Je kunt nog wel het opportuniteitsbeginsel aan de orde stellen (Bij vrouwenbesnijdenis.), zoals Fred terecht doet. Ik vind hier strafbaarstelling en handhaving reëel. Ook gezien de ernst van het misdrijf.

Maar een Vrijdenkersdag hierover? Nee, dat lijkt mij niks.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Bij jongensbesnijdenis geldt een breed gedragen religieus argument
Niet wat mij betreft. Voor mij is identiteit het enige valide argument dat telt. Kennelijk weegt het nadeel van de verminking niet op tegen het voordeel bij de groep te horen.

Verder blijf ik bij mijn standpunt dat bij gebrek aan een breed gedragen protest uit eigen kring en zolang het algemeen belang in geen enkel opzicht wordt geschaad, ik grote vraagtekens plaats bij de motieven van degenen die zonodig van buitenaf willen "ingrijpen".

Onder het mom van morele verontwaardiging kunnen verwerpelijke motieven als racisme en godsdienst-haat gemakkelijk verborgen blijven.

Wel zou het Nederlandse artsen verboden moeten worden om medewerking te verlenen aan genitale verminking en maagdenvlies herstel operaties. Ook zou gedragsverandering via voorlichting en publiciteit nagestreefd moeten worden.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Ik begrijp jouw standpunt, maar bedenk wel dat erkenning van subgroepen en hun identiteit ver kan gaan. Te ver, de subgroep " onroerend goed jongens" met een leuke en vitale identiteit hadden al snel door dat een liquidatie of zo wel nodig was. En ze waren er ook in geslaagd Mw. Kroes aan boord te krijgen. Dat kan zomaar, ook bij de door jou bedoelde " identiteitsgroep" optreden *). Ik ben het met Bolkenstein eens: houdt de grenzen scherp in de gaten. Genitale verminking van machteloze meisjes niet gedogen, maar vervolgen. Algemeen belang prevaleert.

*)Denk bv. aan Duivendak.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Bij jongensbesnijdenis en onverdoofd slachten is de openbare orde niet in het geding. Het gebeurt gewoon al eeuwen openbaar. De DVG is nadrukkelijk op het verkeerde spoor. Beetje dom, dat is het...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik ben het met Bolkenstein eens: houdt de grenzen scherp in de gaten. Genitale verminking van machteloze meisjes niet gedogen, maar vervolgen.
De werkelijkheid is weerbarstiger dan het valse ideaal van een homogene cultuur: wishfull thinking!
Plaats reactie