Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

hagenaars

Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Floris van den Berg is een geweldenaar, hij haat gelovigen en zou het liefste de politie op hen af sturen, maar dat is te veel werk, een sisyfus arbeid bovendien. Daarom nu dit jaar een klein voorproefje, alle ouders die hun kinderen laten besnijden, moeten er aan geloven. Wat wil deze idioot en bestuurder van De Vrije Gedachte?
Hij schrijft het zelf op, ik hoef slechts te citeren:
(In de Vrijdenker die deze week bij mij in de bus viel. Ik woon praktisch naast de politie, dus de uitruk zal ik zelf kunnen waarnemen.)
Bij nacht en ontij, je kan er niet vroeg genoeg bij zijn, rukt de M.E. uit. Gewapenderhand, er is vrees voor verzet, worden de ouders, sommigen met hun kinderen nog in een dekentje gewikkeld, geboeid aangevoerd om direct na de papierwinkel te worden afgevoerd naar de trein, oostwaarts.

Zij hebben hun redelijk verstand misbruikt en moeten dit met de nieuwe vrijheid bekopen. Heropvoeding, De artsen worden ook ingerekend, zij hebben medewerking toegezegd en het verbod genegeerd.
Strafrechtelijke vervolging is hun lot. Joodse en islamitische organisaties moeten direct buiten de wet geplaatst,...

Alle nieuwe gevallen van besnijdenis worden door deze vrijheidlievende maatregelen gelukkig voorkomen, intussen voert in de Verenigde Naties de vertegenwoordiger van ons land het woord. Hij implementeert het nieuwe beleid.

19 mei wordt de actie ingezet, komt allen.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

Helemaal mee eens. Ik vrees echter dat Feltwebel Floris van den Berg geen benul heeft van wat fascisme is!
GodenVrijDenker
Berichten: 23
Lid geworden op: do 09 feb 2012, 19:56

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door GodenVrijDenker »

hagenaars schreef:Floris van den Berg [...] schrijft het zelf op, ik hoef slechts te citeren:
Echter, daarna komt een tekst van jou zelf, Lex. Dat is natuurlijk knap verwarrend. Ik zou zeggen, kom op met het citaat.

Wel blijkt uit het artikel (ik heb het net gelezen) dat het DVG-bestuur meent wèl aan politieke activiteit te mogen doen. Da's prima, maar het is wel hèt argument om het functioneren van het bestuur en de vereniging als een maatschappelijk belangrijk iets te zien. Het rechtvaardigt dat deze vereniging niet alleen in de media wordt genoemd, maar ook kritisch wordt gevolgd.

Een amateurvoetbalvereniging kan makkelijker met recht beweren dat 'vuile was buiten wordt gehangen' dan een politieke of politiek actieve club.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Ik neem altijd aan dat de lezer vrij en frank de tekst van de oorspronkelijke auteur gelezen heeft. Deze somt de maatregelen op, zijn tekst staat op pagina 2 en 3 van het blad.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

En Lex, je weet toch ook wel dat die Feltwebel Floris van den Berg - in navolging van zijn morele chef Paul Cliteur - de Dierenpartij steunt? De moreel bevlogen club die meent te weten dat de biologische evolutie een richting heeft. De moreel superieure richting wel te verstaan. Waar hebben we dat ook al meer gehoord?
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

ik ben altijd weer blij als ik de peilingen zie, een politieke dreumes.
Laatst gewijzigd door hagenaars op ma 09 apr 2012, 06:01, 1 keer totaal gewijzigd.
David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door David Bakker »

hagenaars schreef:Ik neem altijd aan dat de lezer vrij en frank de tekst van de oorspronkelijke auteur gelezen heeft. Deze somt de maatregelen op, zijn tekst staat op pagina 2 en 3 van het blad.
Dat lijkt me geen goede aanname. Als je een bericht plaatst is het handig als ook niet-ingewijden het kunnen volgen.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Geen probleem, ik citeer:

Pagina 3: De Vrije Gedachte bepleit een wettelijk verbod, ...De Vrije Gedachte vraagt internationaal genitale integriteit te bepleiten en dit in het buitenlands beleid te implementeren...De Vrije Gedachte bepleit strafrechtelijke vervolging...en hen uit de ouderlijke macht te zetten...van joodse en islamitische organisaties...nieuwe gevallen voorkomen... onmiddellijke sluiting van besnijdenisklinieken..
Laatst gewijzigd door hagenaars op ma 09 apr 2012, 06:02, 1 keer totaal gewijzigd.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door fred neerhoff »

Tja, ik vrees dat de tentoon gespreide normatieve dwingelandij in de haarvaten van hun club zit. Dogmatische atheïsten zijn als alle dogmatici: desnoods gaan ze over lijken.
hagenaars

Re: Stuur de politie. Fascisme of de nieuwe vrijheid.

Bericht door hagenaars »

Ik vind het doodeng, gevaarlijke types.
Plaats reactie