De "profeet" Mohammed was overbelast.

Plaats reactie
Rene Staal
Berichten: 11
Lid geworden op: za 04 nov 2023, 10:28

De "profeet" Mohammed was overbelast.

Bericht door Rene Staal »

Profeten waren zogenaamd mannen die openbaringen van God of een engel ontvingen. De "profeet" Mohammed zou de openbaringen hebben ontvangen van aartsengel Gabriël. Op die openbaringen is de koran gebaseerd.
Het je teveel bezig houden met religie en het denken dat je in contact staat met het hogere is belastend. Het doet er dan niet toe dat God, Allah en engelen niet bestaan. Als je in God, Allah en engelen gelooft is het toch belastend.
De "profeet" Mohammed dacht in contact te staan met aartsengel Gabriël. Maar het groot aantal herhalingen in de koran wijst er op dat hij overbelast was. Er is geen andere verklaring. (Zie eerdere post "profeten").
Overigens is het veel prettiger om jezelf profeet te noemen dan toe te geven dat je overbelast bent.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: De "profeet" Mohammed was overbelast.

Bericht door Gerard R. »

Rene Staal schreef: vr 15 dec 2023, 09:40 Profeten waren zogenaamd mannen die openbaringen van God of een engel ontvingen. De "profeet" Mohammed zou de openbaringen hebben ontvangen van aartsengel Gabriël. Op die openbaringen is de koran gebaseerd.
Het je teveel bezig houden met religie en het denken dat je in contact staat met het hogere is belastend. Het doet er dan niet toe dat God, Allah en engelen niet bestaan. Als je in God, Allah en engelen gelooft is het toch belastend.
De "profeet" Mohammed dacht in contact te staan met aartsengel Gabriël. Maar het groot aantal herhalingen in de koran wijst er op dat hij overbelast was. Er is geen andere verklaring. (Zie eerdere post "profeten").
Overigens is het veel prettiger om jezelf profeet te noemen dan toe te geven dat je overbelast bent.
Ik geloof je op je woord.
Maar het woord 'belastend' en 'overbelast' ken ik voornamelijk bij 'te druk hebben' of bv. in technische zin.
Bedoel je het zó?
En waarom zou een groot aantal herhalingen in de Koran erop duiden dat iemand 'overbelast' zou zijn? :)
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: De "profeet" Mohammed was overbelast.

Bericht door fred neerhoff »

Alle 'profeten' zijn overbelast met leugens.
Rene Staal
Berichten: 11
Lid geworden op: za 04 nov 2023, 10:28

Re: De "profeet" Mohammed was overbelast.

Bericht door Rene Staal »

Beste Gerard,

Ik ben voorzichtig geweest met mijn formulering.
Ik bedoel mentaal overbelast.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: De "profeet" Mohammed was overbelast.

Bericht door Gerard R. »

Rene Staal schreef: do 21 dec 2023, 16:17 Beste Gerard,

Ik ben voorzichtig geweest met mijn formulering.
Ik bedoel mentaal overbelast.
Iemand kan ook gewoon niet sporen.
Als zo iemand alllerlei opzienbarends zegt dan denken veel mensen dat ze daarmee zeer rekening dienen te houden.
(Wat in gevallen ook zéker zo is... en wat in veel gevallen zéker ook zo is geweest naar mijn idee.)
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Rene Staal
Berichten: 11
Lid geworden op: za 04 nov 2023, 10:28

Re: De "profeet" Mohammed was overbelast.

Bericht door Rene Staal »

"Iemand kan ook gewoon niet sporen"

Maar dat hadden ze vroeger niet goed door. In de tijd dat Mohammed leefde hadden ze geen besef van het bestaan van hersenen en waar die toe dienden. Ze dachten dat geesten in de lucht zweefden en dat Mohammed daar contact mee had.
Gerard R.
Berichten: 206
Lid geworden op: zo 27 jan 2019, 12:21

Re: De "profeet" Mohammed was overbelast.

Bericht door Gerard R. »

Rene Staal schreef: wo 27 dec 2023, 09:34 "Iemand kan ook gewoon niet sporen"

Maar dat hadden ze vroeger niet goed door. In de tijd dat Mohammed leefde hadden ze geen besef van het bestaan van hersenen en waar die toe dienden. Ze dachten dat geesten in de lucht zweefden en dat Mohammed daar contact mee had.
Veel is er niet veranderd.
Klimatologische ineenstorting begonnen, zegt de VN. Dus... vliegen, rijden, varen, oorlog, machientjes, BBQ of het leven ervan afhangt..
Plaats reactie