de jihadisten hebben de achillespees gevonden van het westen

Plaats reactie
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

de jihadisten hebben de achillespees gevonden van het westen

Bericht door wilfred degens »

Hun goed betaalde export"product"; de vluchtelingen!
De jihadisten zijn heel slim bezig. Zij hebben de oorlog verklaard aan ons met hun nieuwe wapen. Het westerse ethische besef met de rechten van de mens als hoeksteen ligt nu onder hun vuur, zonder hun wapens hier te hoeven laten knallen door overal in Afrika en andere zwakkere landen zoveel chaos en angst te veroorzaken, waardoor in die landen massaal de inwoners op de vlucht slaan naar Europa, waar geen wapens op hen gericht zullen worden en waar zij nog relatief weinig gevaar denken te lopen. Alle beveiligingscamera's overal om foute IS sympathisanten op te kunnen sporen nu ten spijt en dat alles voor niets! Onze westerse economieën kunnen al na een paar jaar die extra extra extra kosten niet meer dragen, vervolgens breekt hier in heel het westen de chaos uit zonder dat de jihadisten massaal hier iets meer aan hoeven toe te voegen. Een slimme strateeg die waarschijnlijk hier zijn opleiding en trukendoos heeft leren vullen.
Wij hebben hier allemaal weet van, maar weten daarop geen passend antwoord zonder onze principes te hebben verraden in de geschiedenisboeken van onze zieltogende democratische westerse vrije wereld.
Je zou het fataal midscheeps lekgeschoten kunnen noemen. Waar zijn nu de wijze Salomons met de juiste oplossing voor dit onmenselijke dramatische probleem voor die vluchtelingen én voor ons?
hagenaars

Re: de jihadisten hebben de achillespees gevonden van het we

Bericht door hagenaars »

Ik heb in de media veel vluchtelingen gehoord en gezien. Daarnaast ook af en toe een jihadist. De verbinding die u legt zie ik niet. De motieven van de vluchtelingen zijn altijd lijfsbehoud en vrijheid. De jihadist is niet zo duidelijk, kijk daarvoor in Theater van de Angst. Beatrice de Graaf geeft een compleet beeld van de motieven.
Daniel564
Berichten: 1
Lid geworden op: zo 30 aug 2015, 12:40

Re: de jihadisten hebben de achillespees gevonden van het we

Bericht door Daniel564 »

David Bakker
Beheerder
Berichten: 1337
Lid geworden op: ma 28 nov 2011, 00:35

Re: de jihadisten hebben de achillespees gevonden van het we

Bericht door David Bakker »

Daniel564 schreef:Vluchtelingen of niet, Europa zal voor altijd veranderen:

https://www.understandingsociety.ac.uk/ ... ging-story
http://curiales.nl/2015/08/25/europa-balkaniseert/
Ik ben het met u eens. Je zou zelfs ironisch kunnen stellen dat Duitsland - d.m.v. doorgeslagen Wiedergutmachungsreflexen - Europa voor de derde keer in 100 jaar gaat kapot maken. Duitsland heeft zich door Frankrijk de euro laten aannaaien met als gevolg de eurocrisis en wil nu dat Europa de deuren wagenwijd openzet voor zogenaamde vluchtelingen die dat veelal niet zijn. Zie bijv:

http://nieuws.tpo.nl/2015/08/15/niemand ... vaar-liep/
http://joostniemoller.nl/2015/08/obama- ... enstromen/
hagenaars

Re: de jihadisten hebben de achillespees gevonden van het we

Bericht door hagenaars »

Zogenaamde vluchtelingen wil niemand, ook Duitsland niet. Maar iemand die gebombardeerd is en vervolgd uit Syrië vertrekt en onderweg niet verzopen of opgejaagd is en levend uit een koelwagen komt, mag in Duitsland blijven, lijkt mij redelijk. Duitsland heeft als ik het goed heb, 80 miljoen inwoners en ontvangt minder dan 1 miljoen vluchtelingen, is dat een ramp? Zal dat het land van karakter veranderen? Ik betwijfel het. Daarbij komt dat als het internationale beleid slaagt, Syrië binnenkort weer een natie met groeicijfers zal worden. Want de opbouw komt er na Assad en ISIS uiteraard op gang. Of wordt dat hier betwijfeld?
Duitsland dringt aan op een eerlijke verdeling van vluchtelingen over de EU landen. Ook dat lijkt mij redelijk.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: de jihadisten hebben de achillespees gevonden van het we

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Zogenaamde vluchtelingen wil niemand, ook Duitsland niet.
Ach kom, Merkel is gewoon bang om stevig stelling te nemen tegen een fout vluchtelingen jargon.
wilfred degens
Berichten: 750
Lid geworden op: di 26 mei 2015, 09:29

Re: de jihadisten hebben de achillespees gevonden van het we

Bericht door wilfred degens »

fred neerhoff schreef:
hagenaars schreef:Zogenaamde vluchtelingen wil niemand, ook Duitsland niet.
Ach kom, Merkel is gewoon bang om stevig stelling te nemen tegen een fout vluchtelingen jargon.
Merkel ziet er nou niet zo uit als ze wel laat zien dat ze is. Zij is het rolmodel van een top politica anno 21ste eeuw.
Zij moet een zeer interessant onderwerp zijn voor biografie schrijvers. Bijzondere vrouw! Wel top maar niet in alle opzichten.
Plaats reactie