Raad van State tegen boerkaverbod

hagenaars

Re: Raad van State tegen boerkaverbod

Bericht door hagenaars »

Ik denk aan het eerste hoofdstuk uit het boek, dat gaat expliciet over een prostitué. Ik vind trouwens dat die oliedomme blanke dochter zich wel erg rap onderwerpt...
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Raad van State tegen boerkaverbod

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Ik vind trouwens dat die oliedomme blanke dochter zich wel erg rap onderwerpt...
Onheilspellend hoe sommige mensen blijken te kiezen voor een roze bril!
hagenaars

Re: Raad van State tegen boerkaverbod

Bericht door hagenaars »

Het is maar een roman.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Raad van State tegen boerkaverbod

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het is maar een roman.
Ik zag de film.
hagenaars

Re: Raad van State tegen boerkaverbod

Bericht door hagenaars »

ik zou Coetzee ook zeker lezen. het is een genot.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Raad van State tegen boerkaverbod

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:ik zou Coetzee ook zeker lezen. het is een genot.

Nee, dank je. Geen prioriteit.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Raad van State tegen boerkaverbod

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Het lijkt mij wel een treurig bestaan, altijd hetzelfde toneelstukje.
1. Het valt mij op dat je zo badinerend doet over prostituees terwijl je de hoerenlopende fatsoensrakkers geheel buiten schot laat.
2. Gedwongen prostitutie is natuurlijk net zo fout als gedwongen mensenhandel. Maar dit oordeel staat geheel los van prostitutie op zich.
3. Een opmerking van dezelfde strekking is van toepassing op vrouwenhandelaren die in hoofdzaak mannen zijn.
4. Er zijn meer foute hoerenlopers dan dat er foute hoeren zijn. De kans is groter dat de man de vrouw mishandelt dan dat de vrouw de man mishaagt. En dit staat los van de omstandigheid dat 1 vrouw meestal meerdere mannen bedient.
5. Juist diegenen die anderen graag de les lezen over fatsoen en moraal knijpen vaak zelf de kat in het donker. Over geniep gesproken!
6. Vrouwen die een boerka dragen zijn vaak salafisten of wahabisten: naar mijn mening crypto-fascistische islamitische stromingen.
7. Het gaat er niet om of boerka- vrouwen al dan niet vrijwillig voor hun lichaamsbedekking hebben gekozen, als wel om de erkenning dat er mensen bestaan die kiezen voor een extreem puriteinse levenswijze. En precies op dit punt steekt de prostitutie zeer gunstig af tegen het gitzwarte islamisme.
8. In het puriteinse Engeland van zijn tijd pleitte de Nederlands-Britse arts en vrijdenker Bernard Mandeville (1670-1733) reeds voor de wettelijke instelling van laagdrempelige openbare bordelen. Zie daarvoor het hoofdstuk ‘Een bescheiden verdediging van openbare bordelen’ in deel I van Mandeville’s verzameld werk 'De wereld gaat aan deugd ten onder', Lemniscaat, 2006.
hagenaars

Re: Raad van State tegen boerkaverbod

Bericht door hagenaars »

Hartelijk dank voor dit gedetailleerde commentaar, daar hebben we wat aan, ik zal dan ook uitgebreid, d.w.z. zo uitgebreid mogelijk reageren. Maar ik ben geen kenner van het hoerendom. Wel weet ik dat er uit die wereld, ook na de liberalisatie van de sector, veel ongemak en ongerief naar voren komt. Veel ongewenste toestanden ook.
1. Ik wilde schrijven over de allesbedekkende kleding en vond het wel geinig het hoerendom hierbij als vergelijking te betrekken. Ik laat dat nu maar weer schieten en keer terug naar het advies van de RvS.
2. Ik kan mij voorstellen dat in deze sector meer dwang optreedt dan elders.
3. Geen idee wie zich achter de muren en deuren allemaal met die handel inlaat.
4. Ik weet niet of er veel foute hoerenlopers zijn. Ik woon in zo´n buurt, schichtige types, dat wel.
5. Ja, er is veel schijnheiligheid.
6. Ze zijn met hun boerka´s tamelijk achterlijk, mogelijk zelfs crypto-fascistisch, maar het is toch vooral een geloofskwestie, dat roei je niet zo makkelijk uit.
7. Het gitzwarte islamisme bestaat, daar gaat het om. Het is achterlijk, maar met die vaststelling alleen kom je niet verder. Ik ben voorstander van radicale godsdienst-, beter religievrijheid.
8. Ja, ik ken dat standpunt, maar heeft het nu, na al die eeuwen, het ook werkelijkheid is geworden tot een verbetering geleid? Nee, het blijft een schemertoestand. Ik blijf om naar het onderwerp terug te keren, met de RvS. een tegenstander van het boerka verbod.

Het is geen oplossing en moeilijk handhaafbaar.
fred neerhoff
Berichten: 4560
Lid geworden op: di 13 dec 2011, 09:55

Re: Raad van State tegen boerkaverbod

Bericht door fred neerhoff »

hagenaars schreef:Hartelijk dank voor dit gedetailleerde commentaar, daar hebben we wat aan, ik zal dan ook uitgebreid, d.w.z. zo uitgebreid mogelijk reageren.
Ook als je niets toe te voegen hebt?
hagenaars schreef: Ik wilde schrijven over de allesbedekkende kleding en vond het wel geinig het hoerendom hierbij als vergelijking te betrekken
Je vergelijking mist elke grond.
hagenaars schreef:Ik laat dat nu maar weer schieten en keer terug naar het advies van de RvS.
Doe dat dan ook!
hagenaars

Re: Raad van State tegen boerkaverbod

Bericht door hagenaars »

Ik sta achter het advies, een verstandig voorstel.
Plaats reactie