Het WK in Brazilië, wat moet ik er nou van vinden?

dragonnnnnn
Berichten: 1
Lid geworden op: di 20 mei 2014, 11:40

Het WK in Brazilië, wat moet ik er nou van vinden?

Bericht door dragonnnnnn »

Als grote voetbalfan ben ik natuurlijk uitermate blij met het vooruitzicht naar het WK.
Een toernooi waar vele landen samenkomen om te strijden om dé titel. Daar komen natuurlijk vele toeristen op af. Toeristen die vast veel geld zullen uitgeven aan lekkernijen en souvenirs. Hotels campings zullen zeker winst gaan maken deze zomer, dat staat vast.
Toch zie ik in de kranten en op TV dat er veel dingen mis gaan en eigenlijk niet horen. Zo wordt het geld van de burgers, die praktisch niks hebben, op dit moment slechts uitgegeven aan de bouw van stadions en infrastructuur en alles wat bij het voetbal hoort. Deze stadions moeten worden goedgekeurd door de FIFA. Een dubieuze organisatie die allerlei eisen stelt aan stadions en steden. Eisen die absurd zijn (denk bijvoorbeeld aan bredere stoeltjes voor 'de belangrijke mensen') en waar het volk vervolgens voor moet betalen. Maar waar blijft de verbetering voor de inwoners, die vaak niks meer hebben dan een zeil boven hun hoofd en veel armoede kennen. Je zou zeggen dat een land als Brazilië zijn geld wel beter kan investeren in het land.
Als voetbalfan sta ik natuurlijk te springen om een mooi toernooi deze zomer. Toch voel ik me niet helemaal lekker bij het toernooi.
Op dit moment wordt er namelijk alleen maar aan de rijkere mensen gedacht. Hieronder horen wij ook. Aan de grote armoede wordt op dit moment totaal geen aandacht besteed. We doen alsof het er niet is en kijken vooruit naar de voetbalwedstrijden al dan niet van ‘Ons Oranje’. De vraag is nu aan u: Hoe voelt u zich hierbij? Moeten wij in de toekomst nog wel denken aan toernooien in landen die er eigenlijk niet op berekend zijn? Kan het niet anders? Ik ben benieuwd wat uw mening hierover is. Wat zou een goede oplossing zijn voor de problemen die zich nu voordoen? En nu hoor ik u denken: Schaf dat voetbaltoernooi af. Dat is natuurlijk niet wat ik wil horen als grote liefhebber!Als grote voetbalfan ben ik natuurlijk uitermate blij met het vooruitzicht naar het WK.
Een toernooi waar vele landen samenkomen om te strijden om dé titel. Daar komen natuurlijk vele toeristen op af. Toeristen die vast veel geld zullen uitgeven aan lekkernijen en souvenirs. Hotels campings zullen zeker winst gaan maken deze zomer, dat staat vast.
Toch zie ik in de kranten en op TV dat er veel dingen mis gaan en eigenlijk niet horen. Zo wordt het geld van de burgers, die praktisch niks hebben, op dit moment slechts uitgegeven aan de bouw van stadions en infrastructuur en alles wat bij het voetbal hoort. Deze stadions moeten worden goedgekeurd door de FIFA. Een dubieuze organisatie die allerlei eisen stelt aan stadions en steden. Eisen die absurd zijn (denk bijvoorbeeld aan bredere stoeltjes voor 'de belangrijke mensen') en waar het volk vervolgens voor moet betalen. Maar waar blijft de verbetering voor de inwoners, die vaak niks meer hebben dan een zeil boven hun hoofd en veel armoede kennen. Je zou zeggen dat een land als Brazilië zijn geld wel beter kan investeren in het land.
Als voetbalfan sta ik natuurlijk te springen om een mooi toernooi deze zomer. Toch voel ik me niet helemaal lekker bij het toernooi.
Op dit moment wordt er namelijk alleen maar aan de rijkere mensen gedacht. Hieronder horen wij ook. Aan de grote armoede wordt op dit moment totaal geen aandacht besteed. We doen alsof het er niet is en kijken vooruit naar de voetbalwedstrijden al dan niet van ‘Ons Oranje’. De vraag is nu aan u: Hoe voelt u zich hierbij? Moeten wij in de toekomst nog wel denken aan toernooien in landen die er eigenlijk niet op berekend zijn? Kan het niet anders? Ik ben benieuwd wat uw mening hierover is. Wat zou een goede oplossing zijn voor de problemen die zich nu voordoen? En nu hoor ik u denken: Schaf dat voetbaltoernooi af. Dat is natuurlijk niet wat ik wil horen als grote liefhebber!
Plaats reactie